معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به توقف قریب‌الوقوع خطوط تولید خودروسازان هشدار داد و خواستار لغو محدودیت سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل سایپا در واکنش به نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت پیرامون موضوع تامین ارز خودروسازان و هشدار نسبت به بازنگری برای تامین ارز این صنایع، ضمن تاکید بر اینکه این گروه خودروسازی مشکلی در تامین ارز ندارد، اعلام کرد که در کنار کمک بانک مرکزی در تامین و تخصیص ارز، ارز‌های صادراتی را نیز در اختیار داریم.
مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن موتور نداریم، گفت: عرضه در برخی از فروشگاه ها نسبت به قیمت مصوب بالاتر است و ما به دنبال سامان دهی این بخش هستیم.
سخنگوی وزارت صمت گفت: اشخاص حقیقی می‌توانند بدون داشتن کارت بازرگانی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. همچنین عمر خودروهای کارکرده وارداتی در محدوده ۵ سال قرار دارد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعای نسبت فامیلی همسر وزیر صمت با رییس جمهور را تکذیب کرد.سی
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: میزان رشد تولید و تکمیل خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، حدود ۳۹ درصد بوده است.
نمایندگان مجلس در مصوبه ای به وزارت صمت مجوز دادند که نسبت به پلاک ملی خودرو های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدام کند.
اگرچه وزارت صمت بر تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو برای امسال تاکید می کرد اما برآوردها حکایت از تولید ۱.۲ میلیون دستگاه تا پایان سال دارد که بیانگر عقب ماندگی ۳۰ درصدی نسبت به برنامه است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در ۱۰ سال اخیر نسبت تصادفات تقریباً تفاوت معناداری ندارد و نه تنها تعداد متوفیان تصادفات کم نشده بلکه در سال ۱۴۰۰، این آمار ۹ درصد افزایش یافته است. بر اساس آمار موجود در سال ۱۷ هزار کشته و ۳۱۷ هزار مصدوم در تصادفات داریم. این سوال از وزیر صمت مطرح است که نقش مثبت وزارت صمت در کاهش تلفات چیست؟
سخنگوی وزارت صمت گفت: ۷۸۲ هزار میلیارد تومان در ۸ ماهه امسال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشریح آخرین وضعیت تولید خودرو در ۲ خودروساز بزرگ کشور پرداخت و گفت: تولید خودرو کامل این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۳۸۰ درصد رشد داشته است.
بر اساس پژوهش و نظرسنجی جدیدی که دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری با وزارت صمت در تابستان ۱۴۰۱ انجام داده است، مردم نیز امید چندانی نسبت به برخورد با پدیده شوم قاچاق در کشور ندارند.
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تورم تولید در بخش خودرو در تابستان ۲ درصد بود، گفت: آمار تولید هفت ماهه خودروسازان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.
هرچند مدیران فولاد تا اینجا مخالفت خود را نسبت به جدایی نکونام و حضورش در تیم ملی را اعلام کرده‌اند، اما شنیده می‌شود مذاکراتی از سوی وزارت صمت با امیر قلعه‌نویی برای قبول نیمکت فولاد در صورت این اتفاق صورت گرفته باشد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۳۴ درصدی صادرات لوازم خانگی کوچک و سبک در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در صنعت پوشاک ۱۲ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش صادرات وزنی داشته ایم.
رییس انجمن تامین کنندگان غلات ایران گفت: با نامه مدیر کل دفتر مقررات وزارت صمت به استان‌ها و گمرک، از این پس بخش خصوصی نیز می‌تواند در کنار دولت نسبت به واردات و تامین گندم اقدام نماید.
مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده است و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست بنابراین یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.
معاون وزیر صمت گفت: ثبت تعداد شناسه کالا در وزارت صمت نسبت به سال گذشته رشد حدود ۵۰ درصدی داشته است و تعداد کالاهایی که کد رهگیری اخذ کرده‌اند به ۷ میلیارد رسیده است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: هدفگذاری سطح کیفی خودرو در سال ۱۴۰۱، پنج درصد نسبت به سال قبل ارتقا یافته است که در مورد برخی شاخص‌ها مثل IQS، این میزان به ۱۰ درصد نیز می‌رسد.
معاون فناوری وزارت علوم گفت: وزارت صمت بر اساس توانایی موجود در شهرک‌های صنعتی و یا کارخانه‌های بزرگ می‌تواند با مشارکت پارک‌های علم و فناوری نسبت به تاسیس پردیس‌های تخصصی صنعتی اقدام کند.
وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس اعلام کرد: نقد شوندگی در بورس باید با حداکثر شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از گروه هایی که صدای آنها به گوش نمی رسد، صورت گیرد.
کاهش دید و کیفیت هوای تهران تا فردا
خلف وعده‌های مکرر خودروسازان برای افزایش کیفیت تا وعده‌های پوچ و بی سرانجام وزارت صمت، همگی از عواملی بودند که موجب شده افکار عمومی نسبت به موضوع بازار خودرو واکنش‌های تندی داشته باشند. متاسفانه بی عملی در این عرصه آنقدر اوج گرفت که حتی رهبر انقلاب در دو سخنرانی از سخنرانی اخیر خود، به این موضوع ورود داشته و گلایه‌های صریح خود را بیان کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ