نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی ۱۹ اردیبهشت ماه مجلس به بررسی و آسیب شناسی ساز و کار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواداولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدی پرداختند و بانک مرکزی را مسئول ثبات بازار و نرخ ارز دانستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روحانی به محمدباقر قالیباف پیشنهاد کرده بود معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شود. قالیباف البته مایل بود و آماده که وزارت کشور را در دولت روحانی عهده‌دار شود و حتی یکی از متنفذترین و نزدیک‌ترین افراد به حاکمیت نیز به روحانی پیام مشابهی داده بود که گرچه ما به شما رای نداده‌ایم، اما تردیدی نکنید که محمدباقر قالیباف بهترین وزیر کشور برای دولت شماست. روحانی به یاد می‌آورد که در آن تابستان ۱۳۹۲ محمدباقر قالیباف به او گفت ضمن تشکر از پیشنهادش درباره آن فکر می‌کند، اما قبل از پاسخ بداند که دیگر هرگز برای ریاست‌جمهوری نامزد نخواهد شد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی به این نوع روش‌هایی که خلاف قانون و شرع است و افرادی این کار را انجام می‌دهند، متذکر شدم. تشهیر این موضوع در صورت اثبات نیازمند حکم قاضی است. این موضوع تذکر داده شده و به نوبه خودم باز هم این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری با ابراز امیدواری از این‌که تا پایان ماه محرم و صفر لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، گفت که لایحه عفاف و حجاب در صحن علنی خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکر آیین نامه‌ای خطاب به رییس مجلس بیان داشت: من نسبت به اداره مجلس تذکر دارم این چه وضع اداره مجلس است؟ چرا اعاده شده از شورای نگهبان تذکر ندارد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آیین نامه‌ای دلخوش اباتری اظهار کرد: روز جمعه با احمد وحیدی وزیر کشور صحبت کردم اینکه این بخشنامه و ابلاغیه خلاف قانون بود را پذیرفتیم و لذا بند‌های ۲، ۴، ۶ و ۷ این بخشنامه حذف شد.
محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: امروز صبح که با آقای علیرضا بیگی صحبت می‌کردم ایشان گفتند که مدتی است از نطق ۷ دقیقه‌ای محروم شده است این شأن نمایندگی نیست، شاید فردا نوبت ما باشد. از ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا اجازه ندهند حقوق نمایندگان ضایع شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ۱۱ اردیبهشت ماه، روز کار و کارگر گفت: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انقلابی علیه امضاهای طلایی و بروکراسی بی خاصیت علیه کار و کارگر بود.
بگومگوی روز گذشته توئیتری میان امید قالیباف سخنگوی وقت وزارت صنعت، معدن، تجارت با امیر سیاح رئیس مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد، با تذکر شدید سپهر خلجی رییس شورای اطلا‌ع رسانی دولت در جلسه هیات دولت مواجه شد.
بگومگوی روز گذشته توئیتری میان امید قالیباف سخنگوی وقت وزارت صنعت، معدن، تجارت با امیر سیاح رئیس مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد، با تذکر شدید سپهر خلجی رییس شورای اطلا‌ع رسانی دولت در جلسه هیات دولت مواجه شد.
بگومگوی روز گذشته توئیتری میان امید قالیباف سخنگوی وقت وزارت صنعت، معدن، تجارت با امیر سیاح رئیس مرکز کسب و کار وزارت اقتصاد، با تذکر شدید سپهر خلجی رییس شورای اطلا‌ع رسانی دولت در جلسه هیات دولت مواجه شد.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد طی تذکری به رئیس مجلس و اعضای هیأت رئیسه به عدم ارجاع سوالات خود از وزیر کشور به صحن علنی اعتراض شدیدی کرد و گفت: یعنی باید برای پیگیری سوال ملی و قانونی خود از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟!
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد، تصمیمات هیات عالی نظارت هم براساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود یعنی ارتباطی با مجمع تشخیص ندارد و حتما شورا باید به مجلس ارائه دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه ۱۰ تا ۱۵ شهر درگیر مسمومیت دانش‌آموزی شدند، گفت: فقط دو شهر قم و بروجرد درگیر مسمومیت دانش‌آموزی هستند.
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تربت حیدریه درباره ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی ارز مطابق با تصمیم نشست غیرعلنی ارزی دیروز، گفت که دولت مسئولیت جمع‌بندی جلسه غیرعلنی مجلس درباره ارز را بر عهده دارد.
قالیباف با اشاره به افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر بیان کرد: مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه‌های اقتصادی دارد؛ مجلس در جلسه نظارتی خود راه حل‌های زیرساختی و کوتاه مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم تا به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
محمدباقر قالیباف از آحاد ملت شریف ایران که با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را ناامید و دوستان را دلگرم کردند، تشکر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز نیروی هوایی، گفت: از اقداماتی که در خودکفایی و دفاع در نیروی هوایی انجام می‌شود، قدردانی و تشکر می‌کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اراک درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس مجلس درباره قطع نشدن میکروفن وی حین بیان تذکر در جلسه روز یکشنبه مجلس خواستار بازبینی فیلم تذکر این جلسه شد و گفت: این خیلی بد اخلاقی است که از یک طرف میکروفن نماینده حین بیان تذکر قطع شود و از طرفی دیگر گفته شود که نه، ما این کار را نکردیم.
خاندوزی درباره تذکر روز گذشته رئیس مجلس به او درباره تبصره هجده و استفاده از لفظ خستگی و رودربایستی برای وی گفت: البته بنده دغدغه رئیس مجلس را در خصوص تسهیلات اشتغالزایی درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است که آقایانی که اهل خستگی و رودربایسی بودند، رفته‌اند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره به‌کارگیری بازنشستگان معلم به وزیر آموزش و پرورش تذکر می‌دهم که نباید برخلاف قانون بازنشستگی عمل کند.
شاخص کل بورس سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۵۸۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۴۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و آغاز هفته قوه‌قضائیه سبب شد جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه و حضور ۱۹۸ تن از نمایندگان و با اشاره محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این موارد آغاز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ