رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری با ابراز امیدواری از این‌که تا پایان ماه محرم و صفر لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود، گفت که لایحه عفاف و حجاب در صحن علنی خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) به ریاست «محمدباقر قالیباف» برگزار شد. بررسی تقاضای نمایندگان مجلس در مورد رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) در دستور کار قرار گرفت. نمایندگان با ۱۷۵ موافق ۴۹ مخالف ۵ ممتنع از ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس با بررسیاین لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.
رئیس مجلس خطاب به نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد گفت: اطلاعات شما کاملا غلط است. در مواد لایحه حجاب و عفاف هیچ خانم زیر ۱۸ سالی حتی احضار نمی‌شود و به کلانتری برده نمی‌شود. اینکه می‌گویید بردن به کلانتری را جمع کنید کاملا دروغ محض است.
محسن برهانی حقوقدان در روزنامه شرق نوشت:درباره موضوع حجاب و عفاف پیش‌نویس‌های پنج‌گانه‌ای از سوی نهاد‌های مختلف نگاشته و تحویل قوه قضائیه شد. درنهایت قوه قضائیه لایحه‌ای را در ۹ ماده تهیه و به دولت ارسال و دولت نیز آن را برای مجلس ارسال کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه به نتیجه رساندن لایحۀ حجاب وظیفۀ شرعی و ملی ماست و در آن نباید تردید کنیم، گفت: لایحۀ حجاب پس از تبدیل شدن به قانون، با انسجام‌بخشی، به سردرگمی‌ها در این باره پایان خواهد داد.
محمد سعید احدیان، دستیار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در توییتی نوشت که در صورت تصویب لایحه حجاب، «طاقچه» دو ماه سودش را از دست می‌دهد. او تاکید کرده است که «تازه این برای بار اول است چه برسد به تکرار».
سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تغییر مواضع قالیباف اشاره و تاکید کرد: «سال آخر مجلس است. قالیباف هم انتخابات مجلس را پیش رو دارد. این دوره ظاهراً بناست که رقابت درون‌گروهی داشته باشند و طیف پایداری از طیف قالیباف و... مجزا خواهد شد.»
انتظار این است که آقای قالیباف خودشان هم در جلسه حضور پیدا کنند و به کار سرعت ببخشند. من این فراخوان‌های متعدد را که دارد اتفاق می‌افتد، آفت سرعت می‌دانم چرا که حکم، موضوع و مصلحت جامعه کاملا مشخص است و مجلس هم به‌عنوان عصاره و چکیده ملت روی آن نظر می‌دهد.
مجموع این فشار‌ها به نظر می‌رسد که دولت را از یکسو و از سوی دیگر مجلس را به سمت رفع دغدغه منتقدان لایحه حجاب سوق داده است. تا جایی که حتی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه در سخنانی با اشاره به افزایش مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده و ابراز امیدواری برای تصویب در مجلس تا ۲ ماه آینده، گفت: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه‌روزی روی این موضوع کار می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.
رییس مجلس در نامه ای، به همسر شهید باب‌الخانی دربارۀ مطالبۀ تصویب لایحۀ عفاف و حجاب پاسخ داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب گفت: حتی یک روز در تصویب قانون عفاف و حجاب تأخیر نخواهیم داشت و به زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.
همانطور که لاریجانی و ناطق نوری را تحمل نکرد. حالا نیز نوبت به قالیباف رسیده که از سوی این گروه تحمل نشود؛ بنابراین اختلاف و تضاد بین این گروه و رئیس مجلس شورای اسلامی کاملا جدی است.»
محمدباقر قالیباف بیان کرد: کار مهم و اساسی یعنی تقدیم برنامه پنج ساله هفتم به مجلس شورای اسلامی انجام شد این برنامه بدون شک با همکاری مجلس و دولت و با توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های کلان پیش برده خواهد شد و با مساله محوری و اولویت‌بندی کار‌ها در مجلس شورای اسلامی نهایی خواهد شد.
محمدباقر قالیباف در خصوص لایحه حجاب گفت: باید کاری انجام دهیم که نظرات همه صاحب‌ نظران موافق و مخالف را بشنویم.
رئیس مجلس ضمن تاکید بر بررسی دیدگاه‌های مختلف درخصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: باید بدانیم ناگزیریم در حداقل زمان، دقیق‌ترین تصمیم‌گیری ممکن را با خرد جمعی از طریق جمع سپاری انجام دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حتماً در بررسی لایحه عفاف و حجاب از نخبگان در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و دلسوزان نظام کمک می‌گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب هنوز در دولت است، گفت: هرگاه لایحه به مجلس آمد و اعلام وصول شد، آن را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور برای تدوین لایحه دو فوریتی تشکیل «وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار» خبر داد.‌
حجت الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه ای پیگیری قانون عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در یک گفتگوی زنده تلویزیونی به مردم ایران گزارش می‌دهد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.
رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور قانون اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر نحوه ارائه لایحه بودجه را ابلاغ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اراک درباره بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ