علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز دوم طرح کمربندی سبز شهر تهران اظهار کرد: اجرای طرح کمربندی سبز پیرامونی شهر تهران در قالب 50 هزار هکتار طراحی شده است که این مسئله به سال 1365 بر می‌گردد و قرار است این طرح به صورت کامل در شهر تهران عملیاتی و اجرایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به پاکستان مورد استقبال همتای خود قرار گرفت.
معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تمام استان‌ها برنامه ۱۰ ساله برای اجرای مراحل کاشت و نگهداری نهال‌ها تهیه کرده‌اند و عملیات گودبرداری و مقدمات کاشت آغاز شده است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیشنهاد مشارکت زنان خانه‌دار برای کاشت ۱ میلیارد درخت گفت: زنان و کودکان بیشترین آسیب را از مسائل زیست محیطی می‌بینند.
کارشناسان عوامل زیادی را سبب خشکی و نابودی چنار‌های تهران عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به کفسازی سیمانی و سنگی جوی‌های آب، ساخت‌وساز‌ها و گودبرداری‌های عمیق کنار ریشه درختان، ریختن مصالح ساختمانی در ریشه و همین‌طور وجود گردوخاک ناشی ازساخت‌وساز روی برگ‌های درختان، قطع شاخه‌هایی که باطبقات بالایی ساختمان‌ها در تصادم بودند و همین‌طور محدود کردن نور محیطی برای درختان اشاره کرد.
رئیس کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته با وجود داشتن بخشی از امکانات اجرای این طرح به حداقل ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سمنان- رئیس سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای کاشت یک میلیارد درخت در کشور مهیا شده است، گفت: تمهیدات لازم برای سهمیه هر استان در نظر گرفته شده است.
عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: کاشت یک میلیارد درخت ظرف چهار سال در کشور شدنی است و برای آن نیازمند به یک طرح پایدار، مدت‌دار و مدیریت دقیق هستیم.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: نهال مورد نیاز برای طرح یک میلیارد درخت امسال تولید و از سال آینده کاشت آن آغاز می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم ایران به لحاظ تاریخی اهل آبادانی هستند و کاشت درخت در دین نیز توصیه شده است، همچنین مقام معظم رهبری هم سال‌هاست کاشت نهال را در روز درختکاری انجام می‌دهند.
ساداتی نژاد با تاکید بر کاشت ۱۰ میلیارد درخت گفت: درختکاری را در قالب طرح‌های فراسرزمینی به خارج از ایران توسعه می‌دهیم.
رئیس جمهور طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور را از جمله اقدامات بسیار خوب و ارزنده در زمینه حفظ منابع طبیعیدانست و گفت بر اساس این طرح هر ایرانی باید ۳ درخت بکارد.
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کاشت و نگهداری طرح یک میلیارد نهال در کشور در ۴ طبقه دسته بندی و اجرایی می شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از مردم خواست در کاشت یک میلیارد اصله درخت مشارکت کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از مردم خواست در کاشت یک میلیارد اصله درخت مشارکت کنند.
اصفهان- مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در نهضت ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال، در استان اصفهان طی چهارسال با مشارکت بخش دولتی و خصوصی ۲۰ میلیون درخت کاشته می‌شود.‌
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در تلاش هستیم در ۱۰۰ سالگی جمعیت هلال احمر ۱۰۰ هزار اصله درخت با مشارکت و همکاری جوانان هلال‌احمر بکاریم.
رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مشارکت مردمی و استفاده از امکانات فنی نوین را در اجراح موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت ضروری دانست.
رودسر- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از ممنوعیت کاشت درخت مهاجم «پائولونیا» به دلیل آسیب های زیست محیطی در این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست از کاشت این درخت پرهیز کنند.
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: گونه‌های گیاهی که در جهت تولید اکسیژن و تلطیف هوا مؤثر باشند و گیاهان بومی و مقاوم به کم آبی در منازل شهروندان کاشته می‌شوند.
بر اساس اطلاعات ارزیابی زیست محیطی سد چمشیر، عملیات جبران پوشش گیاهی سد ناشی از عملیات پاک تراشی در قالب توسعه فضای سبز در مناطق دسترسی و همچنین تقویت پوشش لکه‌های بومی انجام شده است.
رویشگاه هیرکانی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران با اهداف پژوهشی و آموزشی و حفاظتی در زمینی به مساحت ۷هکتار ایجاد شده است. در این بخش سعی شده تا گونه‌های درختی، درختچه‌ای و علفی که به‌صورت طبیعی در جنگل‌های هیرکانی وجود دارند، کاشته شوند.
شهردار تهران گفت: با وجود اینکه به دنبال ترویج فضای سبز هستیم اما مردم اشتیاقی به اجرای این کار ندارند.
ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: دستور کاشت یک میلیارد درخت توسط رئیس جمهور صادر شد.
معاون خدمات شهری منطقه ۶ با اشاره به کاشت ۹ نهال در محل خشکاندن درختان گفت: این مسئله نیز انجام شده است، قطعاً با ارسال مجدد پرونده خشکاندن ۹ اصله درخت در خیابان کاج جنوبی، مالک ساختمان ۴ تا ۵ برابر جریمه نقدی خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ