یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به گذار قدرت از غرب به شرق، احیای روابط سیاسی تهران و ریاض نقطه عطفی در منطقه دانست و بحران جاری سودان را تکاپوی «اسرائیل» برای اخلال در نظم نوین منطقه‌ای دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
امتناع تل‌آویو از کمک نظامی راهبردی به کی‌یف بدل به یکی از پیچیده‌ترین انتخاب‌های دستگاه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در تنظیم روابط با روسیه و کشورهای غربی شده است.
رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به امان، سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به چین را اشتباهی راهبردی خواند.
رئیس قوه قضائیه گفت: راهبرد تعامل صددرصدی با نمایندگان مجلس را در پیش گرفتیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تولید امنیت دائمی و پایدار در آسمان کشور راهبرد اساسی نیروی پدافند هوایی است و این نیرو توسعۀ شبکه‌ای گروه‌ها و سایت‌های موشکی و راداری را در دستور دارد.
بریکس به دلیل نوظهور و هم هدف بودن با کشورمان چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل و همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی، میتواند مسیری موثر در آینده همکاری های بین المللی ایران با جهان باشد.
رئیس رژیم‌صهیونیستی در دیدار با الهام علی‌اف رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان از «رابطه راهبردی» باکو- تل‌آویو سخن گفت!
وزیر دفاع کشورمان گفت:راهبرد برخی کشورهای غربی در آفریقا؛ تعقیب اهداف استعماری و ایجاد تنش و بی ثباتی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه ما این است که هر دو آزمون کنکور در یک سال برگزار شود و در زمانی باشد که دانش آموز کل کتاب را خوانده است.
براساس گزارشی از مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، روابط ایران و عربستان‌سعودی همواره تحت‌تاثیر رقابت راهبردی متحول شده‌است. در یک دهه اخیر رقابت راهبردی دو کشور چنان شدید بود که به قطع روابط رسمی منجر شد و دو کشور مدت زیادی در وضعیت عدم‌ارتباط قرار داشتند. اکنون نیز تغییر در محاسبات ژئوپلیتیکی دو کشور و نقش‌آفرینی مدیریتی چین به‌عنوان قدرتی بزرگ، این رابطه را در مسیر احیا قرار داده‌است.
هشدار یمنی‌ها به دشمنان نسبت به لبریز شدن صبرشان از یک سو و حضور تاریخی سوریه در نشست‌های مقدماتی سران عرب به عنوان یک وزنه راهبردی از سوی دیگر، مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
یکی از تحلیلگران عرب به خسارات شدید رژیم صهیونیستی، شکست تل‌آویو در تضعیف مقاومت و دست و پا زدن رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به این درگیری‌ها اشاره کرد.
قدرت مقاومت فلسطین در نبرد موشکی با رژیم صهیونیستی و پیام دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مقاومت فلسطین، از موضوعاتی است که صفحات نخست روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه در دنیا فقط ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت اسلام است، گفت: استراتژی و راهبرد ارتش، قدرت بازدارندگی و دفاع از حیثیت و آبروی نظام است.
رهبر انقلاب امشب در دیدار دانشجویان گفت: مشکلات در داخل حتماً وجود دارد اما اینکه ناامیدی عمدتاً منشاء داخلی دارد را قبول ندارم. مشکلات، جوانِ دانشجوی پرانگیزه را ناامید نمی‌کند.
وزیر جنگ تندرو پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با حمله به سیاست‌ خارجی نتانیاهو، توافق ایران و عربستان سعودی را «شکست سیاست خارجی» این رژیم توصیف کرد.
روزنامه هاآرتص چند روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که اسراییل طی دو دهه گذشته، ائتلافی راهبردی با جمهوری آذربایجان شکل داده است و به گفته منابع مطلع، در ازای دریافت نفت و ایجاد جای پایی در نزدیکی ایران، تسلیحاتی به ارزش میلیارد‌ها دلار به این کشور می‌فروشد.
جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای بر ضرورت حفظ عناصر قدرت لبنان علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.
استاد دانشگاه تهران گفت: شبکه های ماهواره ای در ادامه سیاست های تکمیلی انگلستان عمل می کنند تا راهبرد انفجار از درون را در ایران شکل بدهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت سیزدهم، تأمین درمان رایگان برای مردم است و در این مسیر در حال بسترسازی برای تثبیت آن در کل مجموعه‌های درمانی هستیم.
رهبرانقلاب اسلامی با تاکید براینکه راهبرد جریان باطل کتمان یا کمرنگ‌کردن ایام‌الله است، بیان داشتند: جریان باطل این مشعل‌ها را بر نمی‌تابد و می خواهد این مشعل‌ها را خاموش کند.
یک مقام اطلاعات نظامی سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که راهبرد این رژیم علیه ایران شکست خورده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ