وزیر جنگ تندرو پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با حمله به سیاست‌ خارجی نتانیاهو، توافق ایران و عربستان سعودی را «شکست سیاست خارجی» این رژیم توصیف کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
امتناع تل‌آویو از کمک نظامی راهبردی به کی‌یف بدل به یکی از پیچیده‌ترین انتخاب‌های دستگاه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در تنظیم روابط با روسیه و کشورهای غربی شده است.
در نشست تخصصی مهر تأکید شد که چرخش‌های کنونی در سیاست خارجی عربستان، تغییراتی راهبردی هستند و باید این تغییر رفتار را در متنِ تغییرات گسترده‌تر داخلی، منطقه‌ای و بین‌الملل تحلیل کرد.
سیاست خارجی نیازمند تاکتیک‌های خوب در اجراست که ضمن رعایت اصول راهبردی عزت، حکمت و مصلحت منجر به تأمین منافع ملی به بهترین وجه ممکن شود و همین مهم، دیپلمات‌ها را ملزم به ابتکار عمل میکند.
مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا ثبات اقتصادی عراق را برای اتحادیه اروپا حائز اهمیت توصیف کرد و توسعه مشارکت با بغداد را خواستار شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی گفت: تایوان از نظر اقتصادی و راهبردی اهمیت زیادی برای اروپا دارد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر هماهنگی کامل در پیشبرد روابط خارجی کشور در حوزه‌های امنیتی، راهبردی و اجرایی، شرایط حاکم بر منطقه را نشانی از موفقیت سیاست خارجی ایران توصیف کرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه عمان گفت:توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تأمین منافع ملی است.
امروز اگر می توانیم به روسیه صادرات کاتالیست داشته باشیم، تولید کک اسفنجی را در کشور داریم، تاپ درایوهای پیشرفته تولید می کنیم و به تجهیز پالایشگاه ها در کشورهای دیگر می پردازیم، ثمره توجه به استفاده از توان و تخصص داخلی در قالب سیاست تولید بار اول است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی و تک بعدی خارج و چندجانبه شده است که قطعاً این رویکرد گشایش‌هایی را برای کشورمان ایجاد خواهد کرد.
در خاورمیانه جدیدی به سر می‌بریم که نقش آمریکا کم‌رنگ شده و حضور و مداخلات آمریکا در منطقه تضعیف‌شده و کشور‌های منطقه مخصوصا کشور‌های قدرتمند منطقه به‌دنبال تنوع بخشیدن در سیاست خارجی‌شان هستند؛ حتی عربستان و مطمئنا ایران و ترکیه، که باعث شود وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا تا حدود زیادی از بین برود؛ حتی برای متحدینی مانند عربستان. این امری است که برای سیاست‌های راهبردی تهران خیلی پراهمیت است.
رشت- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با چین خوب و راهبردی است اما برخی مواضع چین را تایید نمی کنیم.
رشت- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی با چین خوب و راهبردی است اما برخی مواضع چین را تایید نمی کنیم.
نماینده جبهه پایداری در توئیتی ضمن انتقاد ازدیدار و اظهارات امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: مطمئن باشید مجلس از اجرای دقیق قانون راهبردی کوتاه نخواهد آمد.
تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: روز به روز مشخص می شود که تعریف رابطه راهبردی با چین و روسیه یک توهم بود چون فقط ایرانی ها چنین موضوعی را به زبان می آورند.
وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت تلاش مضاعف برای پیشبرد و تحقق راهبرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با عنوان «سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند» تاکید کرد.
با تاکید بر این راهبرد، اما باید الزامات حرکت در محیط جدید بین‌المللی را بیشتر شناخت و در دستور کار قرار داد. در واقع با توجه به فقدان تنوع در سبد سیاست خارجی ایران، هرگونه تصریح و تاکید بر یک بلوک و ثابت نگه داشتن قطب نمای سیاست خارجی در یک جهت مشخص، هزینه‌ها و آسیب‌پذیری‌های سیاست خارجی هم به همان میزان افزایش پیدا می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در تحقق اهداف راهبردی سیاست خارجی و گسترش روابط خارجی خود، پویا، هوشمند و متوازن عمل می‌کند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ، سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند با اقصی نقاط دنیا را راهبرد روابط خارجی دولت سیزدهم توصیف کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در هیچ جای قانون تصریح نشده که باید متن توافق به صحن آید بلکه ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌گوید که کمیسیون امنیت ملی بعد از بررسی گزارش وزارت خارجه درباره عملکرد طرف مقابل در لغو تحریم ها، گزارشی به صحن علنی ارائه کرده و مجلس روی این گزارش اظهار نظر می‌کند و نه روی متن توافق.
واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.
مک‌دونالد، رستوران‌های روسیه را به اپراتور محلی می‌فروشد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توانست با برگرداندن مولفه های قدرت جمهوری اسلامی قدرت دیپلمات‌ها را برای مذاکره بازتر کند و امروز بخشی از توانمندی ما در میز مذاکره حاصل طرح مصوب مجلس است.
کوروش احمدی، تحلیلگر سیاست خارجی در تحلیل خود از اظهارات، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران مبنی بر اینکه «ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم»، می‌گوید که شاید هدف نشان دادن واکنشی به تحریکات ناموجه آمریکا و برخی کشور‌های عربی و رژیم اسرائیل و قضیه ائتلاف "دفاع هوایی علیه ایران" و مانند آن باشد. اما مسئله این است که وقتی می‌گوییم "توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داریم"، معنا و مفهومش این است که یک کشور "در آستانه ساخت بمب" هستیم. یعنی برای کسب توانایی‌های لازم با هدف ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کرده و اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ