وزیر دفاع کشورمان گفت:راهبرد برخی کشورهای غربی در آفریقا؛ تعقیب اهداف استعماری و ایجاد تنش و بی ثباتی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام سابق سازمان ملل با اشاره به تداوم استعمارِ فرانسه و غرب در نیجر، بر این باور است که آفریقا می تواند به میدان جنگ و رقابت ژئوپلیتیکی غرب و آمریکا علیه روسیه و چین تبدیل شود.
راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
رئیسی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلال در روابط کشور‌های منطقه، بر تقویت همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای با استفاده از فرصت‌ها و زمینه‌های موجود و تبادل ظرفیت‌های متقابل تاکید کرد.
ششمین دور از گفتگوی راهبردی میان روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در مسکو برگزار شد و راه‌های حمایت و تقویت همکاری‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امتناع تل‌آویو از کمک نظامی راهبردی به کی‌یف بدل به یکی از پیچیده‌ترین انتخاب‌های دستگاه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در تنظیم روابط با روسیه و کشورهای غربی شده است.
مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که کره شمالی قصد دارد تا در راستای پیشبرد اهدافش، از زرادخانه هسته‌ای خود برای «ارعاب» کشورهای دیگر استفاده کند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس، بیش از هر زمان دیگری لازم و ثمربخش است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران دیدار، و بر گفتگوی فراگیر کشورهای بزرگ منطقه تاکید کرد.
وزیران خارجه آمریکا و قطر در حاشیه نشست وزارتی میان آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر دیدار کردند.
فرمانده کل سپاه گفت: راهبرد محدودسازی جمعیت به‌خصوص برای امت‌های مسلمان و به‌ویژه ایران، راهبرد امنیتی خطرناکی بوده که از سوی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها ترویج شده است.
وزیر خارجه سابق لبنان گفت: امنیت منطقه ساخته مردم آن است و نه ساخته قدرت های غربی، بنابراین همکاری سازنده همراه با اعتماد کشورهای منطقه می‌تواند زمینه ساز صلح و ثبات درمنطقه شود.
تحلیلگر نظامی و امنیتی صهیونیست گفت که ایران راهبردی جدیدی را در منطقه در راستای حل و فصل اختلافات با کشورهای عربی و انزوای اسرائیل دنبال می‌کند.
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی گفتند: راهبرد دنیای اسلام باید متمرکز بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین شود.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگر به فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.
اردستان-امام جمعه موقت اردستان گفت: ارتباط‌هایی که دولت با کشورهای مختلف دنیا در حال برقرار کردن است یک راهبرد درست انقلابی است.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:نزدیکی کشورهای عربی مانند عربستان به سوریه نشان‌دهنده توانمندی و مدیریت راهبردی است که جمهوری اسلامی ایران در مقابل تروریست و داعش در منطقه اعمال کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه‌هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه‌انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهادی ابتکاری حاوی سه راهبرد با عنوان «جهان اسلام؛ همبستگی برای صلح و توسعه پایدار» ارائه و تبیین کرد و همچنین نسبت به تبعات بلند مدت هرگونه تصمیم احساسی از سوی جمهوری آذربایجان پس از حادثه اخیر به این کشور هشدار داد.
رئیس مرکز مطالعات رسانه ای و راهبردی الرفد، با بیان اینکه عراق امروزی نمی تواند تحت پروژه آمریکایی ها قرار گیرد، تأکید کرد که نیروهای مردمی و مقاومتی زیادی مخالف حضور آمریکا در عراق هستند.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و افزایش مناسبات و همکاری های راهبردی با کشورهای همسایه به ویژه قطر آمادگی کامل دارد.
به نظر می‌رسد نگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های آسیای میانه و تلاش برای تعاملات سیاسی با کشور‌های غرب آسیا و البته همکاری بلندمدت با کشور‌هایی مثل روسیه و ونزوئلا که در جبهه علیه آمریکا تعریف می‌شوند، راهبردی است که در دولت سیزدهم در پیش گرفته شده است.
امروز روابط اقتصادی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با چین بسیار بیشتر از روابط تجاری با ایالات متحده آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ