رئیسی گفت: مسئله دوم مسکن است که از ضرورت‌هاست و برای کارگر و خانواده او آرامشش این است که سرپناهی داشته باشد و این حرف درستی است. نیاز به مسکن در کشور قطعی است و براساس نیاز اعلام کردیم که یک میلیون مسکن در هر سال لازم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه الان می‌بینیم به نظر می‌رسد دولت از برخی شعار‌هایی که خودش داده، در حال رویگردانی است؛ از جمله همین بحث ساخت یک میلیون مسکن.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
از سال ۱۴۰۰ هم زمان با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، قرار بر این بود تا شبکه بانکی آستین همت را بالا بزند و بسته ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای تامین مالی این قانون را در سال ۱۴۰۰ به صورت تسهیلات ارائه کند.
ساخت سد کانی‌سیب یکی از مهمترین پروژه‌های دولت روحانی برای احیای دریاچه ارومیه است که می‌تواند سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب را به سمت دریاچه روانه کند.
به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۰۹ دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه پرداختند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۰۹ دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
رئیس جمهور با اشاره به همکاری دولت با نیروهای جهادی برای ساخت ۲۰ هزار مسکن گفت: وعده ساخت سالی یک میلیون مسکن وعده شخصی نیست بلکه نیاز کشور و تکلیف قانونی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در جهان اظهار کرد: تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیا است به طوری که سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر در دنیا براثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می دهند و 50 میلیون نفر نیز مصدوم و مجروح می شوند.
این فعال سیاسی گفت: دولت از شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال عقب نشینی کرد و به نظر می رسد باید از سایر شعارهای انتخاباتی آقای رئیسی نیز عقب نشینی کند و صادقانه بگوید شدنی نیست.
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از یک میلیون واحد انواع ارز و دستگیری ۳ اخلالگر ارزی طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.
دولت آقای رئیسی وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور را داده است، این در حالی است که متوسط ساخت مسکن در کشور طی دهه‌های گذشته حدود ۳۰۰ هزار واحد بوده و در شرایط فعلی با توجه به تورم رکودی در کشور، رسیدن به این مقدار نیز بعید به نظر می‌رسد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است. این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است و این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است. این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد
وعده رئیس جمهور برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال است و این بدان معنا نیست که در یک ماه یا یک سال اول حتما باید مثلا یک میلیون مسکن احداث شده باشد.
یکی از مهمترین وعده‌های سید ابراهیم ریسی ساخت یک میلیون مسکن در سال بود که این وعده با استقبال مناسب عموم مردم و چشم انتظاران به ساماندهی عرصه مسکن مواجه شد. به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران عملی شدن این وعده می‌تواند اثرات کوتاه مدت و بلند مدت مثبت فراوانی داشته به گونه‌ای که .....
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
رئیس‌‌‌‌ کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد تنها ۲‌درصد از تکلیف بانک‌ها در حوزه تامین مالی طرح ساخت یک‌میلیون مسکن در سال محقق شده است. محمد‌رضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک‌ها مکلف هستند ۳۶۰‌هزار‌میلیارد تومان در سال اول به حوزه مسکن تسهیلات پرداخت کنند که به غیر از بانک عامل بخش مسکن سایر بانک‌ها کمتر از ۲‌درصد به وظیفه خود در پرداخت تسهیلات عمل کردند.
تهیه مسکن یکی از چالش‌های افراد جامعه است، افزایش نرخ مسکن در ازدواج جوانان هم تاثیرگذار بوده است. این معضل به اندازه‌ای ذهن جامعه را درگیر کرده که به سوژه تبلیغاتی خوبی برای کاندیدای ریاست‌جمهوری تبدیل شده است مانند ابراهیم رئیسی که وعده ساخت سالی یک میلیون خانه را مطرح کرده بود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید یک میلیون واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود، که در مرحله نخست ۵۰۰ هزار واحد در شرف انجام کار است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K125 را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها پیش در خصوص بدعهدی‌های روسیه و چین برای ایران گفت: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد. از همکاری غربی‌ها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ