مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها پیش در خصوص بدعهدی‌های روسیه و چین برای ایران گفت: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد. از همکاری غربی‌ها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان از آغاز طرح مرمت بام مسجد جامع سمنان خبر داد و گفت: سبک‌سازی، عایق‌بندی و عملیات آجرفرش سه رکن این عملیات عمرانی هستند.
جواد علیزاده، کاریکاتوریست با سابقه ایران، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از خاطرات قدیمی‌اش سخنان جالبی به میان آورده است.
شرح وقایع زندگی، رشادت‌ها و سخنان پربار شهید مصطفی چمران در کتب درسی فارسی پایه هفتم، پیام‌های آسمانی پایه هشتم و تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم و .. منتشر شده است.
یک کارشناس تاریخ پژوه گفت: از سخنان ظریف در خصوص ترکمنچای متاسفم، لازم است وی تاریخ بخواند زیرا در ملی شدن صنعت نفت به هدفی آرمانی با امکانات محدود دست یافتیم.
فاطمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون نابودی اسرائیل تا ۲۰ سال آینده، گفت: به زودی امت اسلامی از شر این غده سرطانی نجات پیدا می‌کند و مستضعفین عالم بر جهان مسلط می‌شوند و اسرائیل به زباله‌دان تاریخ می‌افتد.
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نوشت: این خبرسازی غیرحرفه‌ای در حالی است که تاریخ بیان این سخنان روز جمعه ۸ اردیبهشت و تاریخ استیضاح وزیر صمت یکشنبه ۱۰ اردیبهشت است.
سمنان- رئیس حوزه هنری استان سمنان از واگذاری خانه عطاردی‌های شاهرود به حوزه هنری شهرستان خبر داد.
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان طی پیامی از حضور حماسی و تاریخی فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال قدردانی کرد.
از بسیاری از سخنان امام خمینی (ره) می‌توان نتیجه گرفت تقابل در جبهه استضعاف و استکبار، یک عامل تاریخی، قدرت سیاسی،برتری نژادی و یا جعرافیایی نیست بلکه ناشی از روح خودبرتربینی جبهه‌ باطل است.
رئیس هیات ورزشهای همگانی استان سمنان گفت: طرح ملی مینی فوتبال بزرگترین رویداد در حوزه ورزش شهروندی است و در تاریخ ورزش همگانی هم بی سابقه است.
وزیر خارجه ترکیه امروز با تأکید بر اینکه «تاریخ دیدار اسد، پوتین و اردوغان هنوز مشخص نیست» در سخنانی به آتن هشدار داد: اجازه گسترش یونان در آب های سرزمینی دریای اژه را نخواهیم داد.
سمنان- «الینا صفاجو» کاراته‌کار سمنانی برای نخستین بار در تاریخ کاراته استان به عنوان عضو تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا، موفق به کسب مدال برنز شد.
نخست وزیر هلند امروز در سخنانی به دلیل نقش تاریخی کشورش در تجارت برده عذرخواهی کرد.
مدیر عامل شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه (روس‌ اتم) امروز در سخنانی تصریح کرد: حمله احتمالی اوکراین به «زاپروژیا» مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد.
شرکت آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل مجموعه قوانینی را برای دعوت سخنران به دفاتر گوگل مشخص کرد. علت این امر حواشی مربوط به سخنرانی یک تاریخ دان هندی بوده است.
تکمیل همایون با آن اندام تنومند و با سخنان شیرین و با لحن همیشه آرام و مطمئن که حاصل عمری تجربه بود، خدمت‌های بیشماری در طول بیش‌از ۶۰ سال به فرهنگ ایران کرد. دو جلد یادنامه او یعنی «همایون‌نامه» و مقالات متعددی که درباره او نوشته شده و خواهد شد، گواه این امر است که البته همگی تنها بخشی از شخصیت این بزرگوارِ نادر زمانه خود را نشان می‌دهند.
محمد خوش‌چهره چندین سال پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴، درباره مناظره تاریخی خود با نوبخت توضیحاتی مبسوط ارائه کرد.
نخست وزیر انگلیس در سخنانی از استعفای خود خبر داد و گفت تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی می ماند.
نخست وزیر انگلیس در سخنانی از استعفای خود خبر داد و گفت تا تعیین نخست وزیر جدید در سمتش باقی می ماند.
روحی فتوح رئیس شورای ملی فلسطین در سخنانی افزایش روزافزون قتل و کشتار فلسطینیان را ناشی از دکترین و تفکر مبتنی بر جنایت رژیم صهیونیستی دانست.
واژه امروزی یخچال در ایران برگرفته از بنا‌هایی درگذشته است. معماری این بنا‌ها به گونه‌ای بود که آب را در فصل سرما به چالی که روی آن گنبد و در کنار آن دیواری سایه انداز ساخته شده بود هدایت می‌کردند تا آب یخ بزند و در فصل گرما مورد استفاده قرار بگیرد. این یخچال‌ها بیشتردر شهر‌های کویری ایران با معماری مخروطی شکل به چشم میخورد. شهر کویری سمنان نیز دارای یخچال‌های متعددی بود که پنج عدد از آن‌ها در سال ۱۳۸۱ به عنوان آثار به جا مانده از دوره قاجار ثبت شد و در حال حاضر چهار یخدان در فضای شهر باقی است و دیگری به کلی تخریب شد. از این چهار یخدان تاریخی دو یخچال وضعیت معماری خود را حفظ کرده و دو یخچال دیگر وضعیت مناسبی ندارد.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که زمستان آینده، سخت ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.
یک رابطه مستقیم بین الگو‌های بارندگی تاریخی آفریقا و شیمی دندان پستانداران مشاهده شده است. این اولین آزمایش یک ایده بسیار تاثیرگذار در علوم باستان‌شناسی و زمین است که در مورد نخستی سانان وحشی انجام می‌شود: دندان‌ها می‌توانند جزئیات دقیق تغییرات محیطی فصلی را ثبت کنند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K125 را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ