در توییتر و اینستاگرام عکس‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد تعدادی از شهروندان با فرش کردن پیاده‌رو، زندگی روزمره‌شان را می‌گذرانند. در همین شرایط اخباری با عنوان «خبر فوری» دست به دست می‌شود که استناد آن به فرانک هوگربیتس هلندی است با متن پیش‌بینی او به زبان انگلیسی. متن فارسی تاکید دارد که پیش‌بینی‌های فرانک هوگربیتس هلندی محقق شده است، در حالی که او اصلا نامی از مشهد نبرده است و در متن انگلیسی نیز اشاره‌ای به این تاریخ و محدوده جغرافیایی نکرده است، اما احساس ناامنی را در شهروندان تشدید کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شواهد نشان از تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی جدید در فاصله کوتاه تا لیگ دارد؛ موضوعی که دست باشگاه‌ها را برای جذب بازیکن جدید باز می‌کند.
شواهد نشان از تغییر در قوانین نقل و انتقالاتی جدید در فاصله کوتاه تا لیگ دارد؛ موضوعی که دست باشگاه‌ها را برای جذب بازیکن جدید باز می‌کند.
پس‌لرزه‌ها بخشی از ته‌نشین شدن تدریجی پس از تغییرات بزرگ ناشی از بزرگ‌ترین زلزله است. بخشی از گسیختگی و افت تنش ممکن است این باشد که گسل دیگری که حدود ۵۰۰ سال استرس روی آن جمع شده بود نیز شکسته شود، این احتمالا همان چیزی است که باعث زلزله دوم، در ۶ فوریه ۲۰۲۳ در راستای گسل چارداک در جنوب البیستان شد و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷.۵ رخ داد.
«مهرداد حلوایی» دبیر اسبق کمیته دفع آفات شهری و صنعتی شهرداری تهران در مورد وقوع زلزله جدی در تهران اعلام کرده بود: «اگر زلزله‌ای جدی در تهران به وقوع بپیوندد، موش‌ها در زیر زمین، زیر آوار ماندگان را تا رسیدن نیرو‌های امدادی می‌خورند و زنده نخواهند گذاشت.» این ادعای وحشتناک و تکان‌دهنده چند وقت بعد توسط «اسماعیل کهرم» مشاور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تایید شد.
فرانک هوگربیتس همان کسی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. ۱۴ بهمن ماه گذشته او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی - با تعیین نقطه‌ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد -در ترکیه منتشر کرد و نوشت که "دیر یا زود" زمین‌لرزه‌ای در این محل رخ می‌دهد.
فوربز در پایان به نقش ترکیه در تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: دولت اردوغان در ترکیه پس از ویرانی‌های زلزله،ضعیف به نظر می رسد. او اکنون عمیقاً منفور است. در یک دموکراسی آزاد و باز، حزب او در انتخابات ۱۴ مه شکست خواهد خورد. او راه هایی برای حفظ قدرت پیدا خواهد کرد. کشور مقاومت خواهد کرد.
پیشتر استاندارد دوگانه غربی‌ها در کمک به زلزله زدگان ترکیه ای و سوری و اینک ارسال لباس‌های مندرس و لوازم آرایشی از لندن خبرساز شده اند؛ بازی غرب با زلزله زدگان تا کجا ادامه خواهد یافت؟
باشگاه فنرباغچه از پیراهن جالب خود به مناسبت اولین بازی بعد از زلزله اخیر رونمایی کرد.
هفته گذشته در جریان بازی آژاکس و اسپارتا اتفاق جالبی رخ داد که بحث‌های زیادی را به دنبال خود داشت.
هفته گذشته در جریان بازی آژاکس و اسپارتا اتفاق جالبی رخ داد که بحثهای زیادی را به دنبال خود داشت.
سلیمانی با تاکید بر اینکه رخداد یک زلزله با بزرگای ۷ در میان کویر لوت اهمیت زیادی ندارد که یک زلزله با بزرگای ۶ در منطقه پر جمعیت رخ دهد، اضافه کرد: بررسی زلزله‌های بازه زمانی ۱۲۰ سال گذشته هم دستگاهی و هم تاریخی منطقه باختری ایران نشان می‌دهد که در این بازه زمانی در این منطقه که شهر‌های پرجمعیتی، چون ری و تبریز در آن قرار دارند، هیچ زلزله بزرگی رخ نداده است که این امر نشانگر طولانی بودن دوره بازگشت است.
در حالی که فساد کماکان در حال نفوذ است و انتخابات دروغین تحت تاثیر پول، تعصب، شبه نظامیان، مواد منفجره و پهپاد قرار می‌گیرد پیشروی منطقه به سوی آینده ناممکن است. باقی ماندن خاورمیانه در وضعیت کارخانه تولید زلزله مجازات سختی برای مردمان ساکن آن منطقه است. بی عدالتی طبیعت را نیز به آن اضافه کنید. قساوت زمین فصلی است، اما خشونت کارخانه تولید زلزله توسط انسان‌ها پیوسته است.
تمامی عواید بازی دوستانه دو تیم زنیت روسیه با سپاهان ایران برای حمایت از زلزله زدگان ایران واریز می‌شود.
یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌هایی که به‌واسطه زلزله ترکیه شنیده شد فوت کریستین آتسو ۳۱ ساله ستاره تیم هاتای اسپور ترکیه بود. روز گذشته رسانه‌های غنایی اعلام کردند که پیکر بی‌جان این بازیکن هم از زیر آوار خارج شده است. این وینگر ۳۱ ساله غنایی سابقه بازی در پورتو، چلسی، نیوکاسل و مالاگا را دارد و در هاتای اسپور نیز فقط سه بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند تا دوران فوتبالی او به تراژیک‌ترین حالت ممکن خاتمه یابد.
سپاهان و زنیت تمامی درآمدهای حاصل از دیدار دوستانه در نقش جهان را به مردم آسیب دیده از زلزله خوی ارسال خواهند کرد.
در منطقه‌ای که زلزله اتفاق افتاده بیش از ۳۰ سد بزرگ و کوچک وجود داشته که همگی ترک خورده‌اند و این ترک خوردگی طبیعی است. همچنین سد آتاتورک نیز ترک خورده است و دریچه‌های آن را باز کرده‌اند که آسیب بیشتری را متحمل نشود و آن را تعمیر کنند.
عمق فاجعه زلزله ترکیه گسترده است و در برابر آن واکنشهای سیاستمداران ترک برای تخریب یکدیگر همچنان ادامه دارد و مناطق زلزله زده عملا تبدیل به بستر کشمکش‌های سیاسی میان حزب حاکم و اپوزیسیون شد.
دولت ترکیه در پی زلزله ازمیت در سال ۱۹۹۹ به سوءمدیریت بودجه‌های امدادی و ناتوانی در بهبود زیرساخت‌ها متهم شد. این سوءمدیریت موجب شد که این کشور در زمانی که با بحران اقتصادی بزرگتری مواجه بود، میلیارد‌ها دلار خسارت را متحمل شود. در آن زمان پیامد‌های این فاجعه، مدیریت ضعیف دولت و سیاست‌های اقتصادی شکست‌خورده را برجسته کرده و زمینه را برای پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات سال ۲۰۰۲ باز کرد.
بازی امشب بارسلونا و ویارئال به یاد قربانیان اخیر زلزله ترکیه و سوریه آغاز شد.
مسوت اوزیل، ستاره آلمانی فوتبال که این روزها در باشاک‌شهیر استانبول بازی می‌کند با حضور در مناطق‌ زلزله‌زده ترکیه با تیم‌های امدادگر در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله همراه شد.
کریستین آتسو، مهاجم باشگاه ترکیه‌ای هاتای‌اسپور، که سابقه بازی در چلسی و نیوکسل را دارد در زلزله فاجعه‌بار امروز ترکیه گرفتار شده و همچنان زیر آوار است.
هافبک ملی‌پوش ایرانی: "حال من و مجید حسینی خوب است و نگران نباشید. ما این هفته بازی داشتیم و با تیم در شهر دیگری (گیرسون) بودیم. الان هم اینجا هستیم. زلزله باعث لغو بازی شده اما ما در این شهر زلزله را احساس نکردیم.
تعداد روزهای سپری شده از زلزله خوی به هفت رسیده، همچنان ترس از پس‌لرزه‌ها تن مردم را می‌لرزاند و آوار خانه‌های روستایی باقی است؛اما اینجا زندگی جریان دارد و مردم منتظر آغاز بازسازی‌ها هستند.
پرسپولیس هنوز به سبک بازی جدید خود عادت نکرده و بدون مهاجم نتوانسته به اهدافش برسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ