عمق فاجعه زلزله ترکیه گسترده است و در برابر آن واکنشهای سیاستمداران ترک برای تخریب یکدیگر همچنان ادامه دارد و مناطق زلزله زده عملا تبدیل به بستر کشمکش‌های سیاسی میان حزب حاکم و اپوزیسیون شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس‌لرزه‌ها بخشی از ته‌نشین شدن تدریجی پس از تغییرات بزرگ ناشی از بزرگ‌ترین زلزله است. بخشی از گسیختگی و افت تنش ممکن است این باشد که گسل دیگری که حدود ۵۰۰ سال استرس روی آن جمع شده بود نیز شکسته شود، این احتمالا همان چیزی است که باعث زلزله دوم، در ۶ فوریه ۲۰۲۳ در راستای گسل چارداک در جنوب البیستان شد و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷.۵ رخ داد.
فرانک هوگربیتس همان کسی است که به دلیل پیش‌بینی‌های زمین‌لرزه بر اساس هم‌ترازی اجرام آسمانی شهرت پیدا کرد. ۱۴ بهمن ماه گذشته او در توییتی درباره وقوع زلزله احتمالی - با تعیین نقطه‌ای روی نقشه که تقریبا در همان حدود دو روز بعد زمین‌لرزه با بزرگای ۷.۸ رخ داد -در ترکیه منتشر کرد و نوشت که "دیر یا زود" زمین‌لرزه‌ای در این محل رخ می‌دهد.
فوربز در پایان به نقش ترکیه در تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: دولت اردوغان در ترکیه پس از ویرانی‌های زلزله،ضعیف به نظر می رسد. او اکنون عمیقاً منفور است. در یک دموکراسی آزاد و باز، حزب او در انتخابات ۱۴ مه شکست خواهد خورد. او راه هایی برای حفظ قدرت پیدا خواهد کرد. کشور مقاومت خواهد کرد.
زمین لرزه امروز حدود سه هفته بعد از زلزله‌هایی رخ داده که تاکنون در ترکیه و سوریه بیش از ۵۰ هزار کشته برجا گذاشته است.
پیشتر استاندارد دوگانه غربی‌ها در کمک به زلزله زدگان ترکیه ای و سوری و اینک ارسال لباس‌های مندرس و لوازم آرایشی از لندن خبرساز شده اند؛ بازی غرب با زلزله زدگان تا کجا ادامه خواهد یافت؟
باشگاه فنرباغچه از پیراهن جالب خود به مناسبت اولین بازی بعد از زلزله اخیر رونمایی کرد.
«مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله ویرانگر سال ۱۹۹۹ این کشور تا به امروز، مجموعا چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به عنوان مالیات زلزله پرداخت کرده اند تا این منابع مالی در زمینه مستحکم سازی خانه‌ها و مقابله با زلزله‌های احتمالی آتی هزینه شوند. حال اردوغان و دولت وی به ویژه پس از وقوع زلزله اخیر ترکیه که با کشته و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور همراه شده با این پرسش اساسی رو به رو هستند که حقیقتا این منابعی مالی در طول بیش از دو دهه اخیر در چه حوزه‌هایی هزینه شده اند؟»
هفته گذشته در جریان بازی آژاکس و اسپارتا اتفاق جالبی رخ داد که بحث‌های زیادی را به دنبال خود داشت.
هفته گذشته در جریان بازی آژاکس و اسپارتا اتفاق جالبی رخ داد که بحثهای زیادی را به دنبال خود داشت.
دانشمند هلندی در پاسخ به سوال یکی از توییت‌ها درباره اینکه انتظار می‌رود زلزله‌ای جدیدی استانبول، بزرگترین شهر ترکیه را بلرزاند، پاسخ داد: «تعیین بازه زمانی زلزله بسیار سخت است، اما امیدوارم بتوانیم قادر به تعیین زمان زلزله قبل از وقوع آن باشیم».
یکی از دلخراش‌ترین مرگ‌هایی که به‌واسطه زلزله ترکیه شنیده شد فوت کریستین آتسو ۳۱ ساله ستاره تیم هاتای اسپور ترکیه بود. روز گذشته رسانه‌های غنایی اعلام کردند که پیکر بی‌جان این بازیکن هم از زیر آوار خارج شده است. این وینگر ۳۱ ساله غنایی سابقه بازی در پورتو، چلسی، نیوکاسل و مالاگا را دارد و در هاتای اسپور نیز فقط سه بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند تا دوران فوتبالی او به تراژیک‌ترین حالت ممکن خاتمه یابد.
علی حیدری کارشناس مسائل ترکیه در این ارتباط معتقد است: دولت اردوغان در دو سال گذشته با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو بوده و اکنون وقوع زلزله سهمگین در این کشور باعث افزایش مشکلات شده است و این موضوع می‌تواند بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور که در ماه می‌برگزار می‌شود، تاثیرگذار باشد.
زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه موجب ایجاد ویرانی های بسیار شدیدی در این دو کشور شده، در این گزارش در نظر داریم از زبان آمار این بلای طبیعی را مورد واکاوی قرار دهیم.
دولت ترکیه در پی زلزله ازمیت در سال ۱۹۹۹ به سوءمدیریت بودجه‌های امدادی و ناتوانی در بهبود زیرساخت‌ها متهم شد. این سوءمدیریت موجب شد که این کشور در زمانی که با بحران اقتصادی بزرگتری مواجه بود، میلیارد‌ها دلار خسارت را متحمل شود. در آن زمان پیامد‌های این فاجعه، مدیریت ضعیف دولت و سیاست‌های اقتصادی شکست‌خورده را برجسته کرده و زمینه را برای پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات سال ۲۰۰۲ باز کرد.
بازی امشب بارسلونا و ویارئال به یاد قربانیان اخیر زلزله ترکیه و سوریه آغاز شد.
آمار تلفات زلزله در ترکیه و سوریه مجددا افزایش یافته و مجموع شمار قربانیان این حادثه در این دو کشور از ۲۱ هزار تن فراتر رفته است.
مسوت اوزیل، ستاره آلمانی فوتبال که این روزها در باشاک‌شهیر استانبول بازی می‌کند با حضور در مناطق‌ زلزله‌زده ترکیه با تیم‌های امدادگر در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله همراه شد.
همبازی سابق رونالدو پیراهن امضاشده او را برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه به مزایده گذاشت.
یونیسف امروز اعلام کرد که این زلزله ای که در ترکیه .و سوریه رخ داده است، قوی ترین زلزله منطقه طی ۱۰۰ سال اخیر است.
شمار تلفات، قربانیان و میزان خسارات زلزله شدیدی که بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند همچنان رو به افزایش است.
تلفات زلزله در ترکیه و سوریه همچنان رو به افزایش است
کریستین آتسو، مهاجم باشگاه ترکیه‌ای هاتای‌اسپور، که سابقه بازی در چلسی و نیوکسل را دارد در زلزله فاجعه‌بار امروز ترکیه گرفتار شده و همچنان زیر آوار است.
هافبک ملی‌پوش ایرانی: "حال من و مجید حسینی خوب است و نگران نباشید. ما این هفته بازی داشتیم و با تیم در شهر دیگری (گیرسون) بودیم. الان هم اینجا هستیم. زلزله باعث لغو بازی شده اما ما در این شهر زلزله را احساس نکردیم.
ساعاتی پیش زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ