تعداد روزهای سپری شده از زلزله خوی به هفت رسیده، همچنان ترس از پس‌لرزه‌ها تن مردم را می‌لرزاند و آوار خانه‌های روستایی باقی است؛اما اینجا زندگی جریان دارد و مردم منتظر آغاز بازسازی‌ها هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرماندار خوی گفت: زلزله آسیبی به تاسیسات وارد نکرده، برق، آب و گاز در شهرستان پایدار است و مشکلی وجود ندارد و شهر در حالت عادی است.
تبریز- زلزله نسبتا شدیدی شهرستان خوی را لرزاند و در شهر تبریز نیز احساس شد.
طبق گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه ساعت ۶ و ۴۷ دقیقه صبح روز جمعه در منطقه یزدگان خوی و در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاد.
فعالان مدنی نوشته‌اند که از انجمن‌های غیر دولتی فعال در منطقه شنیده‌اند علاوه بر اینکه کمپ‌های داخل و اطراف شهر از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند زیرا توالت و حمام ندارند، دولت به تازگی دستور تخلیه کمپ‌های مستقر در مراکز دولتی - خانه کشتی خوی و سالن فرمانداری و.. - را داده که این فعالان مدنی هم شاهد تخلیه یکی از این کمپ‌ها بودند.
کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در هفته جاری ابعاد زلزله خوی را با دعوت از مسئولان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و ستاد مدیریت بحران بررسی خواهد کرد.
پرواز‌های فرودگاه مهرآباد با توجه به بارش برف وشرایط جوی حاکم بر پایتخت برقرار و در صورت مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد مطابق برنامه روزانه در حال انجام است. بقیه فرودگاه‌های کشور باز و عملیاتی است.
با دستور ویژه مدیرعامل بیمه سینا، رسیدگی به خسارت زیان‌دیدگان زلزله خوی در اسرع وقت انجام و مبالغ مربوطه پرداخت شد.
چند روزی از زلزله خوی گذشته است، با وجود تخریب خانه‌ها و وضعیت سخت زلزله‌زدگان همچنان زندگی اینجا ادامه دارد، این موضوع را می‌توان در لبخندها و نشاط کودکان دید.
«خوی» زلزله‌زده کانون همدلی ایرانیان شده است و همه به فکر خدمت با جان و دل برای زلزله‌زده‌ها هستند و موکب‌های بسیاری از هیئات مذهبی برپا شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ تیم از کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان خوی به ادامه روند بازسازی واحد‌های مسکونی احداثی آسیب دیده از زلزله ۱۳ مهر در این شهرستان نظارت دارند.
دهیار «زاویه حسن‌خان» می‌گوید: «روستای ما جزو مناطقی بود که خسارت زیادی دید. تعداد مصدومان‌مان هم بالا بود. یکی از جان‌باختگان هم مربوط به روستای ما است. والا ۱۵۰ چادر دریافت کردیم، اما چه فایده ۴۰۰ خانوار بدون چادر ماندند. هیچ اقلامی هم نداریم. نه نانی، نه پتویی... هیچی نداریم.»
استاندار آذربایجان غربی گفت: زلزله شهرستان خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحد‌های مسکونی در ۷۰ روستا شده است.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تمامی مدارس خوی از روز دوشنبه ۱۰ بهمن ماه تا پایان هفته جاری به علت تداوم پس لرزه‌ها تعطیل است.
مدارس خوی پذیرای زلزله‌زدگان هستند
بیت‌اللهی در خصوص تعداد واحد‌های آسیب دیده در این رخداد لرزه‌ای، توضیح داد: تعداد کل واحد‌های مسکونی روستایی خسارت دیده احتمالی ۹۰۶ واحد برآورد شده و تعداد آبادی‌های خسارت دیده احتمالی در زلزله ۵.۹ خوی استان آذربایجان غربی ۱۲۳ آبادی است.
تبریز- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه زلزله خوی در این استان نیز احساس شد، گفت: بر اثر لرزش این زلزله تاکنون خسارتی مالی یا جانی در شهرهای استان گزارش نشده است.
در پی وقوع زلزله در منطقه خوی در استان آذربایجان غربی، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد در اسرع وقت ظرفیت‌های موجود را در خدمت رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم مناطق آسیب‌دیده از زلزله قرار دهد.
این زمین لرزه در ساعت ۱۳:۳۸ ظهر امروز رخ داد و در برخی شهرستان‌های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد. همچنین ساعت ۱۳:۱۹ امروز نیز زمین لرزه ۳.۶ ریشتری خوی را لرزانده بود.
کاظمی با اشاره به اینکه در این حادثه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب (۱۵ تیم) هم برای بررسی خسارت‌ها در شهر فیرورق و برخی روستا‌های اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.
علاوه بر ثبت پس لرزه ۳.۸ ریشتری، زمین لرزه ۴.۶ ریشتری نیز بعد از ظهر چهارشنبه در خوی به ثبت رسید که بیشترین قدرت پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد روز گذشته، در منطقه بوده است.
فرماندار خوی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه، خسارتی از این حادثه گزارش نشده ولی بررسی کامل و دقیق تر به سرعت انجام و اطلاع رسانی در این خصوص انجام می‌شود.
تمرین استقلال برای بازی با نفت مسجد سلیمان روز گذشته در زمین چمن مجموعه ورزشی انقلاب دنبال شد.
توئیت تایید زندگی رهبری در کانکس با پاسخ تند فرزند آیت الله خوشوقت مواجه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ