فوربز در پایان به نقش ترکیه در تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: دولت اردوغان در ترکیه پس از ویرانی‌های زلزله،ضعیف به نظر می رسد. او اکنون عمیقاً منفور است. در یک دموکراسی آزاد و باز، حزب او در انتخابات ۱۴ مه شکست خواهد خورد. او راه هایی برای حفظ قدرت پیدا خواهد کرد. کشور مقاومت خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.
خبرگزاری بلومبرگ با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «محمد بن سلمان مسئول رسوایی عربستان در یمن است» نوشت، اولین حمله در سیاست خارجی ولیعهد سعودی با شکست مفتضحانه به پایان رسید.
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ابتکارعمل و نقش این کشور در گسترش روابط حسن همجواری میان ایران و عربستان تقدیر کرد.
در شرایطی که بسیاری از مخالفان ایران به دنبال القای این فکرند که این کشور از اقتدار سیاسی و نظامی لازم در منطقه برخوردار نیست، این گفتگو‌ها این‌گونه القائات را بی‌ثمر کرده و نشان می‌دهد ایران کشور مقتدری است که بدون تعامل با او در منطقه هر طرح و برنامه‌ای به سرانجام نخواهد رسید.
عربستان سعودی به جای تحریک به فروپاشی، ترجیح می‌دهد به آرامی ایران را بدون درگیر شدن در رویارویی مستقیم نظامی ناکارآمد کند. از آنجایی که تهران به دلیل نوع عملکردش در مقابل جنبش اعتراضی اخیر، اتهامات همکاری با روسیه در اوکراین و برجام احیای شده، با فشار جهانی مواجه است، به نظر می‌رسد رویکرد ریاض کارساز است. محمد بن سلمان می‌خواهد ایران به اندازه‌ای ضعیف باشد که مجبور شود در مورد برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای خود امتیاز بدهد، اما یک تهران کاملاً بی‌ثبات شده بیشتر از اینکه سودی داشته باشد به عربستان ضربه خواهد زد.
پایگاه سعودی لیکس "سیاست حذف مخالفان و تعقیب قضایی آن‌ها در سراسر دنیا را یک رویکرد ثابت در رژیم سعودی برای تداوم ظلم و حکومت سرکوبگرانه" دانست و علاوه بر افشاگری درباره حذف مسئول بلندپایه امنیتی سعودی به دست بن سلمان، به موارد دیگری از حذف مخالفان و تهدید و بدنام کردن آن‌ها در سطح جهان اشاره کرد.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به جنبش انصارالله یمن پیامی با این محتوا که «یمن برای شما باشد، ریاض تنها خواهان تضمین های امنیتی است»، ارسال کرده است.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به جنبش انصارالله یمن پیامی با این محتوا که «یمن برای شما باشد، ریاض تنها خواهان تضمین های امنیتی است»، ارسال کرده است.
ولیعهد سعودی در اظهاراتی گفت که از ایران می خواهیم به تعهدات بین‌المللی درخصوص برنامه هسته‌ای پایبند باشد!
منابع کره ای از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به کره جنوبی و دیدار رئیس جمهوری این کشور با ولیعهد عربستان خبر دادند.
وزیر دفاع سعودی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست که سدی محکم در برابر تهدیدات باشند.
منابع پاکستانی اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اواخر ماه جاری میلادی به پاکستان سفر می کند.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز دوشنبه برای شرکت در کنفرانس تغییرات آب و هوایی که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می شود، به شهر شرم الشیخ مصر سفر می کند.
وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه بحران فعلی انرژی ممکن است بدترین بحران باشد، افزود: با دولت های اروپایی در این خصوص در ارتباط هستیم.
وال استریت ژورنال گزارش داد، چندین تن در دولت عربستان گفتند که ولیعهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را ترجیح می‌دهد و از زمانیکه بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده بود و بابت گاف‌هایی که می‌دهد، مورد تمسخر قرار دارد، از او خوشش نمی‌آید.
یک فعال سعودی با انتقاد از میزبانی عربستان از خواننده زن لبنانی، تاکید کرد که دولت ریاض میلیون ها دلار پرداخت می کند تا رؤیای این خواننده لبنانی برای هتک حرمت خاک حرمین شریفین محقق شود.
ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که ولیعهد عربستان به توصیه پزشکان در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت نمی‌کند.
عربستان سعودی از کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بشردوستانه به اوکراین خبر داد.
خبرگزاری رسمی سعودی از دستورات «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای تغییرات در ساختار کابینه این کشور خبر داد.
ولیعهد سعودی با مسئولان آمریکایی درباره نتایج نشست جده، پرونده انرژی و تحولات منطقه به ویژه موضوع یمن رایزنی کرد.
ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با هم گفتگو کردند.
به جای ولیعهد سعودی، شاهزاده «ترکی الفیصل» در مراسم تشییع جنازه الیزابت دوم شرکت خواهد کرد.
ترکی بن سلمان مرد پولدار آرام، مشاور، در تجارت خانوادگی "ملک سلمان" پادشاه عربستان سعودی است. ستاره ترکی در حال طلوع می‌باشد، زیرا ثروت عظیم خانواده سلمان هم چنان در حال رشد است.
شاهزاده سعودی دستور داده تمامی کسانی که از داخل عربستان با مخالفان در خارج ارتباط دارند، هدف قرار داده شده، تحت تعقیب قرار گرفته، بازداشت شده و از هرگونه فعالیت آن‌ها ممانعت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ