خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظارت و گزارش به هنگام دیوان محاسبات نقش مؤثری در اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی و تدوین بودجه اثربخش تر دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه با حضور در دیوان محاسبات کشور با سیداحمدرضا دستغیب رئیس کل این نهاد نظارتی دیدار و گفت وگو کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که دیوان محاسبات اختیار نظارت و حسابررسی بر همه شرکت های دولتی را دارد و تنها حق نظارت بر موسسات عمومی غیردولتی را ندارد که از بودجه دولت استفاده نمی کند.
رئیس مجلس گفت: وظیفه دیوان محاسبات نظارت، رسیدگی و حسابرسی همه دستگاه‌هاست و دیوان محاسبات اختیار نظارت بر همه شرکت‌های دولتی را دارد.
رئیس دیوان محاسبات گفت: شرکت‌های دولتی توسعه‌ای و دارای مالکیت عمومی متعلق به دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی، مشمول نظارت دیوان محاسبات خواهند بود.
ضرورت بررسی الگوهای جدید در حوزه حسابرسی عملکرد و تهیه بانک جامع اطلاعاتی با رویکرد نظارت برخط در نشست هم‌اندیشی دیوان محاسبات کشور با حضور مدیران مراکز پژوهشی مورد تاکید قرار گرفت.
قالیباف با اشاره به دنبال کردن موضوع شفافیت در مجلس، عنوان کرد: یکی از وظایف دیوان در این حوزه ارائه گزارش به مجلس و مردم است. نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می شود به معنای نظارت مردم بر دستگاه های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می‌شودبه معنای نظارت مردم بر دستگاه‌های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
دیوان محاسبات دادگاهی است مالی که مأمور معاینه و تفکیک محاسبات اداره مالیه و تفریغ کلیه حسابداران خزانه بوده و نیز نظارت می‌کند که هزینه‌های معینه در بودجه از میزان معین تجاوز نکند و تغییر و تبدیل نیابد و هر وجهی در محل خود صرف شود و نیز مکلف است در امر معاینه و تفکیک محاسبات ادارات دولتی و جمع‌آوری سند خرج محاسبات و صورت کلیه محاسبات مملکتی اقدام کند.
دیوان محاسبات دادگاهی است مالی که مأمور معاینه و تفکیک محاسبات اداره مالیه و تفریغ کلیه حسابداران خزانه بوده و نیز نظارت می‌کند که هزینه‌های معینه در بودجه از میزان معین شده تجاوز نکند و تغییر و تبدیل نیابد و هر وجهی در محل خود صرف شود و نیز مکلف است که در امر معاینه و تفکیک محاسبات ادارات دولتی و جمع‌آوری سند خرج محاسبات و صورت کلیه محاسبات مملکتی اقدام نماید.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به زودی و با فراهم شدن بسترهای فناورانه، شاهد صدور کارنامه برای دستگاه‌های اجرایی از حیث نظارت قضایی دیوان عدالت اداری خواهیم بود.
با توجه به اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی بر خلاف قانون در اجرای حساب واحد خزانه کوتاهی می‌کنند، لازم است دستگاه های نظارتی همچون سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به این موضوع ورود کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نظارت بسیجی وار شما در دیوان محاسبات، پیش از ارتکاب جرم می‌تواند مانع از وقوع آن شود.
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وضع تعیین مجازات برای اعضای هیات مدیره اتحادیه ها و اتاق اصناف از سوی سازمان های نظام صنفی و هیات های عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، خارج از حدود اختیار بوده و ممنوع می باشد.
با رای دیوان عدالت اداری وضع تعیین مجازات برای اعضای هیات مدیره اتحادیه‌ها و اتاق اصناف از سوی سازمان های نظام صنفی و هیات های عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، خارج از حدود اختیار است.
معاون اول قوه قضاییه گفت: دیوان عالی کشور بر تمام دادگاه نظارت عالیه دارد، لذا باید این امر تقویت شود.
رئیس دیوان محاسبات گفت: ارائه زودهنگام تفریغ بودجه و یا نظارت حین اجرای بودجه و سایر اقدامات نهادهای نظارتی به اثربخشی بودجه کمک می‌کند.
معاون نظارت بانک مرکزی گفت: اگر بانکی به هر دلیل اطلاعات تسهیلات کلان خود را به بانک مرکزی ارسال نکند به کمیسیون اصل نود و دیوان محاسبات اعلام می‌شود.
دیوان محاسبات کشور، گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۱ در مقطع زمانی چهار ماهه نخست را منتشر کرد.
دیوان عدالت اداری با رد مجدد شکایت علیه اینماد، رأی به قانونی بودن اینماد و دستورالعمل اعطای اینماد و نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی داده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نظارت و گزارش به هنگام دیوان محاسبات نقش مؤثری در اصلاح ساختار بودجه، انضباط مالی و تدوین بودجه اثربخش تر دارد.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به رویکرد اجتماعی‌سازی نظارت در این نهاد گفت: جوانان قوانین مغفول‌مانده مرتبط با ترک فعل مدیران را احصا و اعلام کنند.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: اولویت دیوان محاسبات در ۱۴۰۱ هوشمندسازی نظارت و ورود به بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی است.
منابع فلسطینی شامگاه دوشنبه از درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در جنین خبر دادند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را در خصوص «عدم صلاحیت دیوان عدالت در رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب و شورای عالی فضای مجازی» تایید نکرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ