قالیباف با اشاره به دنبال کردن موضوع شفافیت در مجلس، عنوان کرد: یکی از وظایف دیوان در این حوزه ارائه گزارش به مجلس و مردم است. نگاه مردمی سازی که در دیوان به عنوان مردم پایه بودن دنبال می شود به معنای نظارت مردم بر دستگاه های کشور است تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه باید در مشکلاتی که مردم در اقصی نقاط کشور دارند، پناهگاه همه مردم باشد و مشکلات آن‌ها را مطالعه، مطالبه و پیگیری کند.
قالیباف گفت: اگر به صرفه‌جویی ۳.۵ میلیون بشکه در روز باور داریم، باید مردم در اولویت انتفاع حاصل از آن قرار داشته باشند و اول آن‌ها از این منابع بهره‌مند شوند و در مرحله بعدی درصدی از این منابع در اختیار دولت قرار بگیرد. باید شرایطی ایجاد شود که مردم به دنبال وسایل تکنولوژی و بهینه‌ای که وجود دارد بدوند و قدرت خرید آن‌ها را هم پیدا کنند؛ هر کار دیگری انجام دهیم، آب در هاون کوبیدن است. امروز نیازمند تصمیماتی شجاعانه، عقلانی و خردمندانه هستیم که سخت و در جا‌هایی تلخ هستند؛ ما باید مسئولیت آن‌ها را بپذیریم تا از فرصت با ریسک موجود استفاده کنیم.
رئیس مجلس در جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار مرغ گفت: قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و مردم مرغ در بازار پیدا نمی‌کنند. این مسئله پیش از اینکه مشکل پول و نقدینگی باشد، دقیقاً مشکل مدیریتی و عدم تنظیم‌گری در زنجیره کار است که حداقل این موارد نباید تکرار شود.
حمایت و پشتیبانی از قوه قضائیه در اولویت ماست. باید توجه داشته باشیم که اولویت این پشتیبانی را بر بخش‌هایی متمرکز کنیم که محل رجوع مردم است. باید تلاش کنیم مشکلات در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها رفع شود و مشکلات مانع اقتدار و پیاده‌سازی عدالت نشود.
قالیباف اظهار کرد: اکنون دارو در گمرک دپو شده و به دست مردم نمی‌رسد. باید در بحث مربوط به نرخ گمرک و سود بازرگانی هم دستگاه‌های مربوطه ابلاغیه‌ها را به گمرک انجام دهند که گمرک بتواند امور را پیگیری کند. وزارت بهداشت این موارد را دنبال کرده ما هم کمک می‌کنیم.
احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مساله «ممنوعیت نطق» برای وی از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: این مساله خلاف قانون است، در حوزه اختیارات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و حتی هیات رئیسه مجلس یک چنین اختیاری منظور نشده است و این تحدید حقوق ملت است.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی در داخل کشور، در منطقه و در عرصه بین الملل در یک پیچ تاریخی قرار داریم، تأکید کرد: امروز در حالی باید به حکمرانی نو توجه کنیم که هندسه نظم جهانی در حال تغییر است و ما نیز در کانون این تغییرات قرار داریم؛ لذا اگر برای قرار گرفتن در یک موقعیت درست در نظم جهانی تلاش نکنیم، هم فرصت بزرگی را از دست داده ایم و هم به سمت یک تهدید بزرگ پیش رفته ایم.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید همه مسئولان در سطوح مختلف با همدلی، گره از کار مردم باز کنیم. فرهنگ انقلابی به شعار و داد زدن نیست بلکه باور داشتن به سنت الهی و مردم است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه اقتصادمان نیازمند مردمی سازی است و این مهم با رودربایستی و تعارف محقق نمی شود بلکه باید هر کاری که انجام می دهیم با مردم تعامل کنیم و آنها در کارها خصوصا حوزه اقتصادی دخیل باشند.
حسین کنعانی‌مقدم گفت: با توجه به اینکه آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس با نمایندگان از نزدیک کار کرده است، حتما لیست ایشان می‌تواند رقیب جدی برای دیگر جریانات سیاسی اصولگرا در انتخابات آینده مجلس باشد. اما در مورد اینکه مردم به جریان‌های سیاسی اصولگرا اقبال نشان بدهند، باید منتظر باشیم که این هم به عملکرد دولت آقای رئیسی بستگی دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم خدای نکرده ضعف‌های خود را در سایه دین پنهان نکنیم و ضعف خود را به خاطر نجابت مردم مورد غفلت قرار ندهیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما باید به شعار‌هایی که می‌دهیم عمل کنیم؛ صحبت از مردم، مستضعف و... می‌کنیم و می‌گوییم انقلاب برای تمام مردم است و متعلق به گروه خاصی نیست و قالیباف هم در سخنرانی خود در حرم امام به آن اشاره کرد؛ اما امروز تمام مردم وسط صحنه نیستند. در حالی که آنچه رمز پیروزی است حضور همه‌ی ملت است و این مشکل را باید در داخل حل کنیم نه در خارج! باید تمام مردم را در صحنه بازی دهیم.
اصولگرایان در تاکتیکی جدید از وحدت حزبی منصرف‌شده‌اند و می‌خواهند نهاد‌های مردمی را به نفع خودشان سازماندهی کنند. مانیفست اصولگرایی- انقلابی به تمرکز و توجه به نهاد‌ها و گروه‌های مردم نهاد رسیده است. خواه نامش همان باشد که الهیان می‌گوید و «حکمرانی مردم پایه» را هدف قرار دهد یا به قول قالیباف «حکمرانی نو» در دستورکار باشد. در زمانه عسرت رای باید هر رای را غنیمت شمرد حتی اگر به این قیمت که اصولگرایان از زنان سخن بگویند و با واژه‌هایی همچون ان. جی. او که تا دیروز نهاد جاسوسی بود و نامش اسم مکروه، آشتی کنند.
محمد باقر قالیباف در یک برنامه تلویزیونی از برخی رویکردها به مردم، بحث حجاب و برخی رفتارها در حوادث اخیر انتقاد کرد. او صراحتا تاکید کرد که پلیس باید پس از درگذشت مهسا امینی عذرخواهی می‌کرد.
قالیباف گفت: باید بدانیم کارآمدی ارزش کانونی حکمرانی است و تا زمانی که به آن یک پاسخ روشن ندهیم قادر نیستیم به مسئله حقوق اساسی مردم را پاسخ دهیم.
قالیباف گفت: نسخه شفابخش فرهنگ بسیجی، تکیه بر مردم و باور به سنت‌های الهی بود و برهمین اساس است که تصریح می‌کنم تا این دو باور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مبنای برنامه ریزی و اقدام قرار نگیرد، نخواهیم توانست چالش‌های این عرصه‌ها را حل کنیم لذا تاکید می‌کنم تنها راه برون رفت کشور از مشکلات پیش رو مخصوصا در حوزه اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تاکید بر خداباوری بعنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد.
رئیس مجلس گفت: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می‌کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.
رئیس مجلس گفت: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک یک موتور سیکلت ۲۰ ساله باید اسقاط شود، اما امروز مردم توان اسقاط و قدرت خرید یک موتور سیکلت ۴۰ میلیون تومانی را ندارند.
رئیس مجلس گفت: خیلی روشن عرض کنم که مساله اصلی مردم هنوز اقتصاد است و در این باره گله‌های برحقی وجود دارد که باید کوشش خود را چند صد باره کنیم.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قراین و شواهد نشان می‌دهد بعد از حادثه فوت مهسا امینی که اتفاق افتاد، دشمن با یک آمادگی بر بستر این موضوع سوار شد و به میدان آمد و هم علیه تمامیت نظام و امنیت مردم اقدام کرد. کسانی که به قصد براندازی به میدان آمدند غصه هیچکس را نمی‌خورند.
‎بانک‌ها از مجموعه نقدینگی که در اختیاردارند، عملاً ۵۰ الی ۶۰ درصد آن را به بهانه‌های مختلف نگه‌داشته و باقی آن را در چرخه فعالیت قرار می‌دهند. این در حالی است که مبالغی که در اختیار بانک‌هاست، سرمایه‌های مردم بوده و باید در چرخه اقتصاد قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید فرایندها در این بخش به نحوی اصلاح شود که تلاش ها و زحماتی که در شبکه بانکی کشور انجام می شود در شعب بانک توسط مردم احساس شده و رضایت مردم جلب شود.
قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ