وزیرحمل ونقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران وسوریه تا۱۰میلیون تن کالا در سال خبرداد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه موافقت کردند.
وزیر خارجه عمان تاکید کرد که روند توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، در مراحل پایانی خود قرار دارد.
هم‌زمان، از «توافق موقت» یا «کم در برابر کم» سخن گفته می‌شود که ایران تاکنون با آن موافقت نکرده است؛ اما روشن است که اگر «نه برجام» عملی باشد، تضمینی برای «نه بحران» وجود ندارد و مشکل با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی در ایران و وجود خطوط تماس بین دو طرف در سوریه و عراق و ماجراجویی‌های اسرائیل می‌تواند از کنترل خارج شود. اجتناب از بحران را شاید بتوان دلیل مخالفت آمریکا با صدور قطع‌نامه‌ای علیه ایران در جلسه آژانس در مارس گذشته دانست.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن مشارکت رئیس جمهور سوریه در نشست جده و توافق اخیر ایران و عربستان را به مثابه اعلام رسمی شکست ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه کشورش مدافع سرسخت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بوده است، به نقش برجسته کشورش در دستیابی ایران و عربستان به توافق اشاره کرد و فلسطین را قلب سیاست خارجی عراق خواند.
بشار جعفری سفیر سوریه در روسیه، سیاست جمهوری اسلامی ایران را یک مزیت برای منطقه خواند و گفت: توافق ایران و عربستان یک حرکت فوق‌العاده عالی و یک حرکت خوب ژئوپلیتیکی در منطقه بود که همه به آن نیاز دارند.
گاردین با اشاره به تاثیر توافق تهران ریاض بر مناسبات رژیم صهیونیستی در منطقه می‌نویسد: برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تمام این موضوع به طور بالقوه به معنی فاجعه است. او فکر می‌کرد که توافق ابراهیم که دولت ترامپ طراح آن بود، موجب عادی‌سازی روابط با عربستان خواهد شد، اما در عوض، عربستان در حال عادی‌سازی روابط با دشمنان اسراییل است، یعنی ایران، سوریه و حتی حماس.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار ۴ ساعته رؤسای جمهور ایران و سوریه در توئیتی نوشت: دو رئیس‌جمهور به توافقات بسیار مهمی در راستای عمق دادن به همکاری‌های اقتصادی دست یافتند
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نخست وزیر سوریه با اشاره به برگزاری جلسات فشرده با هیأت‌های سوری در روز گذشته از توافق در زمینه‌های مبادلات مالی و افزایش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.
امام جمعه مشهد گفت: با تفاهماتی که اخیراً میان کشور‌های منطقه به وجود آمده و ایران، عربستان و بحرین به اتفاق‌نظر رسیده و سوریه نیز به اتحادیه عرب وارد شده، اکنون صهیونیست‌ها چشم باز کرده‌اند و خود را در تنگنایی می‌بینند که هر لحظه فروپاشی آن‌ها را سریع‌تر از قبل می‌کند.
معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در نشست چهارجانبه وزیران خارجه سوریه، روسیه، ایران و ترکیه در مسکو، برای توافق با آنکار شرط گذاشت.
رئیس جمهور سوریه از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین را یک توافق شگفت‌ انگیز توصیف کرد و گفت که دمشق طی چهار دهه گذشته روابط مستحکمی با ایران داشته‌ است.
رئیس جمهور سوریه ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض گفت که این توافق بازتاب مثبتی بر تمام کشورهای منطقه خواهد داشت.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی خبر از دستیابی ایران و ایالات متحده به یک توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای از توافق ایران و عربستان سعودی در زمینه ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال کرد و آن را گامی در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه دانست.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با سامح شکری، همتای مصری خود از توافق اولیه بر سر پیوستن ایران به مذاکرات سه جانبه روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که با شرکت چند ملیتی دانفوس ای/اس به توافقی برای حل‌وفصل پرونده‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سوریه و سودان به توافق دست یافته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات چهارچوب مشخصی دارد و مواضع ایران بار‌ها بیان شده و ما آماده هستیم همان مسیر را ادامه دهیم تا به توافق برسیم. تاکید می‌کنیم که بر مبنای احترام متقابل آماده تعامل دو سویه با همه طرفین برجام هستیم.
در تغییر رویکردی قابل توجه اسرائیل زیرساخت‌های غیر نظامی را در سوریه هدف حمله قرار می‌دهد. به دلیل حملات هوایی اسرائیل علیه دمشق ارسال کمک‌ها به سوریه برای دو هفته متوقف شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بود و می‌تواند در صورت وجود اراده سیاسی متقابل، زمینه را برای جمع‌بندی مذاکرات در زمان بسیار کوتاه فراهم کند و توافق صورت گیرد.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه خود گفته است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند.
اقدام سریع بیمه معلم در حادثه متروپل آبادان
یک نماینده ادوار مجلس می گوید: ایران و آمریکا باید به فکر یک توافق جدید باشند. در عالم سیاست به‌ویژه در مناسبات بین ایران و آمریکا این گذر زمان است که موجب ریشه‌دار شدن معاهدات می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ