انگوت- نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل اخیر در شهرستان انگوت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به اراضی کشاورزی، باغات و دام این منطقه خسارت وارد کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیل در نیجر ناشی از باران های شدید از تیر ماه تاکنون ۲۷ کشته برجای گذاشته و به بیش از ۷۰ هزار نفر خسارت وارد کرده است.
جاری شدن سیل در کشور چین به جان باختن دست کم هفت نفر منجر شد.
دامغان- سیل در روستای علی آباد مطلب خان دامغان خساراتی به اموال و خانه‌های مردم و ابنیه و راه‌ها وارد کرد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آبگرفتگی در ۳ استان، گفت: ۳۵ تیم امدادی در عملیات کمک‌‎رسانی به هم‎وطنان شرکت کردند.
توفان و بارندگی شدید در سئول باعث شد تا دیدار دوستانه سیتی-اتلتیکو مادرید با تاخیر 45 دقیقه‌ای شروع شود.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۴ استان کشور در سیل و آبگرفتگی ۵ روز گذشته، از شرکت ۱۰۱ امدادگر در این عملیات خبر داد.
یک مقام دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که بر اثر وقوع سیل در این کشور در ۴ روز اخیر، ۳۸ نفر کشته و ۵۷ تَن زخمی شده‌اند.
سخنگوی وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث، تعداد مفقودین، کشته‌ها و زخمی‌های سیل اخیر در افغانستان را صدها نفر اعلام کرد.
بر اثر جاری شدن سیل در کره‌جنوبی، تا کنون ۲۰ نفر کشته، ۱۰ تَن مفقود و هزاران نفر آواره شده‌اند.
بر اثر وقوع سیل در ایالت نیویورک آمریکا یک نفر جان خود را از دست داد و چند نفر دیگر نیز مفقود شدند.
جمشیدی مب‌گوید: «این درختان برای استفاده نبوده است بلکه برای بحث بادگیری آنجا بودند و یک جورایی حصار دور باغ بوده است. قرار نیست درخت هر جایی کاشته بشود. ما درختی که داخل رودخانه کاشته شده و باعث می‌شود عبور ایمن سیل به خطر بیفتد را قطع می‌کنیم. عمده چیزی که سیل‌ها با خودشان می‌آورند تنه درختان است که باعث می‌شود سیلاب از بستر بیرون بزند. این درخت باید جایی کاشته بشود که آسیبی نرساند. اگر لازم باشد درخت هم باید قطع بشود.».
رئیس کمیته محیط زیست شورای پنجم شهر تهران معتقد است اگر چه این حادثه غیرمترقبه بوده، اما ضرورت دارد میزان آمادگی دستگاه‌ها در برخورد با چنین شرایطی افزایش یافته و اطلاع‌رسانی‌ها دقیق‌تر شود.
آرادان- سرپرست فرمانداری آرادان گفت: سیل روزهای اخیر در شهرستان متاسفانه دو کشته برجا گذاشته است.
آرادان- سرپرست فرمانداری آرادان گفت: سیل روزهای اخیر در شهرستان متاسفانه دو کشته برجای گذاشته است.
مقام محلی روسیه در استان خرسون گفت: «تا پایان ۱۰ ژوئن، تقریباً ۷۰۰۰ نفر از مناطق سیل زده منطقه خرسون (۳۲۳ نفر از آن‌ها کودک، ۱۱۲ نفر با محدودیت حرکت) بیرون کشیده شدند که تقریباً شامل ۹۰۲ نفر در روز بوده است. از این تعداد نیز حدود ۱۵۰۰ نفر مردم در مراکز اسکان موقت هستند.»
پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در پی پایین آمدن ارزش لیر ترکیه، شاهد سیل ورود میوه‌های این کشور به بازارهای خاورمیانه، اروپایی و آسیایی باشیم.
نخست وزیر پاکستان آمارهایی از سیل شدید در این کشور ارائه کرد و گفت: در اثر باران های سیل آسا در پاکستان ۳۳ میلیون نفر آسیب دیدند.
همزمان با افزایش جان باختگان ناشی از سیل در پاکستان به حدود ۱۴۰۰ نفر، دبیرکل سازمان ملل برای انجام سفری دو روزه وارد این کشور شد.
شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز شنبه به افراد آسیب دیده در استان سیل زده ایالت سند کمک‌های امدادی تحویل داد. در ویدئوی منتشر شده شهباز شریف سوار یک هلیکوپتر دیده می‌شود که بسته‌های امدادی را به پایین پرتاب می‌کند. سیل‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی شدید در بسیاری از مناطق پاکستان باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن هزاران نفر از اواسط ژوئن شده است.
براساس اعلام مرکز ملی مدیریت بحران پاکستان (NDMA)، شمار قربانیان سیل اخیر این کشور از یک هزار نفر عبور کرد.
رمانداری الیگودرز گفت: از جمله آسیب‌های سیل اخیر، تخریب ۱۰۰ درصدی شبکه آبرسانی منطقه عشایری خلیل آباد الیگودرز است که هر چه سریع‌تر تامین اعتبار و وارد مرحله بازسازی و احیا می‌شود.
مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آسیب دیدن ۲۳۸۰ کیلومتر انواع راه‌های روستایی، فرعی و اصلی افزود: در جریان سیل اخیر ۱۰۰۰ دستگاه ابنیه فنی در محور‌های مواصلاتی آسیب دیدند و تا روز گذشته دو محور شریانی و غیرشریانی مسدود باقی مانده بودند.
سیل اخیر یکهزار تن ماهی در ۵۴ مزرعه شهرستان الیگودرز را از بین برد که با احتساب مزارع فصلی، این میزان تلفات به حدود یکهزار و ۷۰۰ تن می‌رسد.
سیلاب اخیر که بر‌اساس آمار‌های رسمی تا به امروز بیش از ۱۲۰ کشته و مفقود و ده‌ها هزار میلیارد تومان خسارت مالی به‌جا گذاشته در‌حالی تکرار شده که تنها ۷ ماه از وقوع سیلاب نسبتا وسیع در استان‌های جنوبی کشور در دی ماه ۱۴۰۰ گذشته بود و پیش از آن نیز در سال ۱۳۹۸ سیلاب گسترده دیگری از شمال تا جنوب ایران را شاهد بودیم که گرچه خسارات جانی آن به دلیل برخی مدیریت‌ها، کمتر از سیلاب اخیر بود، اما ابعاد خسارتش با سیل اخیر شاید برابری می‌کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ