«سان ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین امروز از احضار سفیر کره جنوبی در این کشور به دلیل اعتراض به موضع گیری رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص جزیره تایوان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با چانگ هوآ سفیر جمهور خلق چین در ایران دیدار و گفتگو کرد.
سفیر چین گفت: باید بگویم طی دو سال گذشته با همکاری‌هایی که بین دو کشور بوجود آمده، توافق نامه‌هایی که صورت گرفته به خوبی توسعه پیدا کرده است.
رسانه‌ها از احضار سفیر چین از سوی دولت کانادا خبر می‌دهند.
گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه‌ای به وزیر خارجه فرانسه خواستار اعلام سفیر چین در پاریس به عنوان «عنصر نامطلوب» شدند.
در پی بروز تنش لفظی میان پکن و سئول بر سر تایوان، کره جنوبی مراتب اعتراض شدید خود را به سفیر چین در این کشور اعلام کرد.
سفیر ایران در چین در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.
چین همواره مایل است ترویج کننده امنیت و ثبات، همکاری کننده توسعه و رفاه، و تقویت کننده اتحاد و خودسازی خاور میانه باشد. در آینده، چین به طور مستمر برای برآوردن صلح و آرامش خاور میانه خرد چینی را به اشتراک گذاشته، پیشنهادات چینی را ارائه کرده و نقش خود به عنوان کشور بزرگ مسئول را ایفا می‌کند.
سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می‌کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می‌رسند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
عربستان در طول سه روز اخیر شاهد حضور رئیس جمهور چین در ریاض و مشارکت وی در اجلاس مشترک با سران کشور‌های عربی بود. در جریان این حضور، توافقنامه راهبردی و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی زیادی بین ریاض و پکن به امضا رسید.
وزارت خارجه انگلیس سفیر چین در این کشور را به منظور توضیح درباره ادعاها مبنی بر بازداشت و ضرب و جرح یکی از خبرنگاران شبکه بی‌بی‌سی در شهر شانگهای، احضار کرد.
سفیر چین در سوئیس معتقد است وضع تحریم علیه این کشور از سوی دولت برن، روابط دو جانبه را متاثر خواهد ساخت.
سفیر چین در تهران در یادداشتی به مناسب نشست سازمان همکاری شانگهای از ایجاد همگانی آینده‌ای درخشان با ترویج "روح شانگهای" نوشت.
وزارت خارجه سوئیس امروز به بهانه نقض ادعائی حقوق بشر، سفیر چین در این کشور را احضار کرد.
سفیر چین در تهران گفت: مسئله هسته‌ای ایران بار دیگر به مرحله‌ای حساس و کلیدی رسیده و در این شرایط پایداری بر گفتگو و مذاکرات برای فائق آمدن بر اختلافات تنها راه خروج از بن بست است.
پیش‌تر سفیر چین در استرالیا گفت پکن آماده اتحاد مسالمت‌آمیز تایوان است اما در عین حال هشدار داد در صورت لزوم و اجبار از هر ابزار لازم در رابطه با این جزیره استفاده خواهد کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس امروز در اقدامی مداخله جویانه، سفیر چین در این کشور را به بهانه موضوع تایوان احضار کرد.
سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تنش های میان پکن و واشنگتن ابعاد تازه ای بخشید.
سفیر چین در ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از تهران به دلیل حمایت از سیاست چین واحد قدردانی و تشکر کرد.
پکن با احضار سفیر آمریکا، سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان را «تحریک آمیز» خواند.
چین پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه تایوان، سفیر آمریکا را احضار کرد.
چانگ هوآ سفیر پکن در تهران در توییتر نوشت: «چین قاطعانه با هرگونه مداخله نیرو‌های خارجی در امور داخلی خود مخالف است و اجازه «استقلال تایوان» به هر شکلی که باشد، نمی‌دهد».
شی جین پینگ نیز ضمن اشاره به اهمیت حفظ ثبات منطقه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ‌ایران در این راستا، تاکید کرد که چین مخالف سیاست فشار و یکجانبه گرایی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ