سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تنش های میان پکن و واشنگتن ابعاد تازه ای بخشید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاخ سفید اکنون به دنبال کنترل اوضاع تا یک زمان خاص، یعنی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ۲۰۲۴ است. تا آن زمان، هدف این است که اطمینان حاصل شود شرایط بحرانی نمی‌شود. با این تفاهم، تهران به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رود و احتمال حمله اسرائیل به ایران نیز به شدت کاهش می‌یابد. واشنگتن امیدوار است از این زمان برای تمرکز بر دو جبهه‌ای که به نظرش جبهه‌های اصلی است، یعنی چین و جنگ روسیه-اوکراین، استفاده کند. انتظار اولیه آمریکا از اسرائیل این است که مداخله‌ای نکند.
کاخ سفید از تماس‌های دیپلماتیک میان مقامات وزارت خارجه واشنگتن با همتایان چینی خود برای زمانبندی موعد سفر آتی وزیر خارجه چین به آمریکا خبر داد.
رئیس جمهور آمریکا در نطقی در کاخ سفید، اولویت‌ کنونی سیاست خارجی کاخ سفید را مقابله با تهدیدات روسیه و مهار نفوذ اقتصادی چین دانست.
سخنگوی کاخ سفید امروز در یک نشست خبری گفت: رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد که با همتای چینی خود گفتگو کند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور برزیل مبنی بر عدم تمایل غرب برای پایان دادن به جنگ اوکراین، واکنشی عصبی و شتابزده نشان داد!
دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه ای به رزمایش مشترک دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه واکنش نشان داد.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که کشور چین هنوز هیچ اقدامی برای تامین سلاح‌های مرگبار برای روسیه نکرده است و آمریکا در گفتگوهایی محرمانه با این کشور به صراحت اعلام کرده که چنین اقدامی عواقب جدی خواهد داشت.
کاخ سفید امروز در خصوص مذاکرات میان رؤسای جمهور آمریکا و چین اعلام کرد که شاید این رویداد در آینده نه چندان دور به انجام برسد.
کاخ سفید در دیدار آتی با مقامات ژاپنی و هلندی درباره اقدامات اخیر برای مقابله با صادرات ابزارهای تراشه سازی به چین گفتگو می کند.
کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای اعمال محدودیت بر روی مسافران وارد شده از مبدا چین یک تصمیم سیاسی نیست.
بایدن برای اولین بار پس از ورود به کاخ سفید به‌عنوان رئیس‌جمهور، با همتای چینی خود در حاشیه نشست G۲۰ در «بالی» اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کاخ سفید از دیدار رئیس جمهور آمریکا با همتای چینی خود در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در اندونزی خبر داد.
کاخ سفید از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان درباره سفر اخیر اولاف شولتز به چین خبر داد.
کاخ سفید می‌گوید هیچ برنامه‌ای برای دیدار بایدن و شی در نظر گرفته نشده است.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی مدعی شده که واشنگتن در صورت حمله چین به تایوان، از این جزیره دفاع می‌کند اما به نظر می‌رسد کاخ سفید باز هم برای لاپوشانی این ادعا به دردسر افتاده است!
«جو بایدن»، رئیس کاخ سفید، گفت: «چنانچه چین به تایوان حمله کند، نیرو‌های نظامی آمریکا از این جزیره دفاع خواهند کرد.»
یک مقام ارشد کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: عبور کشتی‌های آمریکا از تنگه تایوان مطابق با سیاست چین واحد است!
استخدام نیروی خارجی در اقیانوس آرام به آمریکا در رقابت با چین کمک می‌کند. کاخ سفید در نظر دارد سفارتخانه‌هایی را در تونگا و کیریباتی افتتاح کرده و فرستاده‌ای را به مجمع جزایر اقیانوس آرام اعزام کرده کمک‌های سه برابری برای انعطاف پذیری دریانوردی را افزایش داده و سپاه صلح را در فیجی، تونگا، ساموآ و وانواتو مستقر نماید.
آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.
تلاش‌های آمریکا برای توقف پیشروی قدرت فزاینده چینی‌ها در سالهای اخیر سرعت بیشتری گرفته و تشکیل گروه «کواد»، یکی از ابزارهای جنگی آمریکایی‌ها برای مقابله با چین در عرصه‌های مختلف است.
کاخ سفید اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایون حاکمیت چین را تهدید نمی‌کند و تهدیدات این کشور، آمریکا را نمی‌ترساند.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای ادعا کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ناقض حاکمیت جمهوری خلق چین نیست!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ