چانگ هوآ سفیر پکن در تهران در توییتر نوشت: «چین قاطعانه با هرگونه مداخله نیرو‌های خارجی در امور داخلی خود مخالف است و اجازه «استقلال تایوان» به هر شکلی که باشد، نمی‌دهد».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارومیه - سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در بهترین زمان همکاری بین ۲‌ کشور قرار داریم، گفت: امیدواریم با راهبری روسای جمهور ۲ کشور، روابط بین‌ کشورها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد.
ارومیه - سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه در بهترین زمان همکاری بین ۲‌ کشور قرار داریم، گفت: امیدواریم با راهبری روسای جمهور ۲ کشور، روابط بین‌ کشورها بسیار بیشتر از گذشته ارتقا یابد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در ملاقات با «لیو جیان چائو» وزیر امور بین الملل حزب حاکم چین، با وی در خصوص راه های گسترش روابط و اجرای توافق های میان دو کشور گفتگو کرد.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
سفیر چین گفت: باید بگویم طی دو سال گذشته با همکاری‌هایی که بین دو کشور بوجود آمده، توافق نامه‌هایی که صورت گرفته به خوبی توسعه پیدا کرده است.
سفیر ایران در پکن گفت: چین هم نسبت به روابطش با ایران بسیار توجه دارد و هم به عربستان که یکی از شرکای مهم این کشور است. هم اکنون تعداد زیادی از کشورها، حتی کشورهایی که رابطه نزدیکی با آمریکا دارند شریک اول تجاری‌شان چین است. چین به عنوان یک قدرت اقتصادی برتر در دنیا امکانات بسیار زیادی دارد که همه کشورها ترجیح می‌دهند از این فرصت استفاده بکنند.
سفیر ایران در چین در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.
چین همواره مایل است ترویج کننده امنیت و ثبات، همکاری کننده توسعه و رفاه، و تقویت کننده اتحاد و خودسازی خاور میانه باشد. در آینده، چین به طور مستمر برای برآوردن صلح و آرامش خاور میانه خرد چینی را به اشتراک گذاشته، پیشنهادات چینی را ارائه کرده و نقش خود به عنوان کشور بزرگ مسئول را ایفا می‌کند.
بنابر اعلام رسانه‌های چین، از ۱۵ مارس ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، شهروندان چینی اجازه دارند به ۶۰ کشور، از جمله ایران سفر توریستی داشته باشند.
سفیر اسبق ایران در چین گفت: اروپا و آمریکا از این سفر ناراضی هستند و علتش هم این است که طبیعتاً زمینه‌های همکاری و توافقات گسترده بین ایران و چین و امکانات دو طرف برای مبادله و تعامل زیاد است.
سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین، گفت: سفر رئیس جمهور به چین فرصت طلایی بسیار خوبی برای طرفین به لحاظ اقتصادی است.
سفیر سابق ایران در چین گفت: دولت چین در موقعیت کنونی روابط بین‌الملل بسیار علاقمند است که روابط خود را با ایران بسیار گسترش دهد، زیرا آنها از سوی غربی‌ها بر سر تایوان تحت فشار هستند.
در پی تشدید همه‌گیری کرونا در چین و ابتلا و بستری شدن سفیر و ۶ تن از همکاران سفارت ایران، وزیر امور خارجه در تماس با سفیر کشورمان، وضعیت سلامت او و همکارانش جویا شد.
سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می‌کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می‌رسند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
سفیر کشورمان در چین با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضی خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌ای شدم.
یک دیپلمات سابق: سفیر چین نیز به وزارت خارجه احضار نشده و به او اعتراض نشده است.
سفیر چین در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با اشاره به اینکه پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران موسوم به پی‌ام‌دی در سال ۲۰۱۵ بسته شد تصریح کرد که مسائل باقی‌مانده مربوط به دو دهه پیش است «که نه فوریت دارند و نه خطر اشاعه.» کوان بر همین اساس تاکید کرد که این مسائل نباید بزرگنمایی و به مانع عمده‌ای برای حصول توافق وین تبدیل شود.
سفیر چین در تهران گفت: مسئله هسته‌ای ایران بار دیگر به مرحله‌ای حساس و کلیدی رسیده و در این شرایط پایداری بر گفتگو و مذاکرات برای فائق آمدن بر اختلافات تنها راه خروج از بن بست است.
سفیر چین در ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از تهران به دلیل حمایت از سیاست چین واحد قدردانی و تشکر کرد.
شی جین پینگ نیز ضمن اشاره به اهمیت حفظ ثبات منطقه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ‌ایران در این راستا، تاکید کرد که چین مخالف سیاست فشار و یکجانبه گرایی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ