در پی بروز تنش لفظی میان پکن و سئول بر سر تایوان، کره جنوبی مراتب اعتراض شدید خود را به سفیر چین در این کشور اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم کره‌جنوبی در سومین و آخرین بازی روز نخست مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سالن غدیر ارومیه موفق به شکست بنگلادش شد.
روسیه در توسعه جنگنده‌های نسل پنجم از سایر کشورهای جهان جلوتر است و نزدیک ترین رقیب آن، کره‌جنوبی با برنامه KF-۲۱ است.
سرمربی پیشین کره‌جنوبی، هدایت امارات را پذیرفت
وزرای خارجه آمریکا و کره‌جنوبی بر ضرورت همکاری چین در موضوع خلع‌سلاح کره‌شمالی تاکید کردند.
گویا تحفه سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن، ورود ارز به مبلغ ۲۴ میلیارد دلار است. بخشی از آن از محل آزادسازی ارز‌های بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است و بخش دیگر نیز از صندوق بین‌المللی پول خواهد بود.
وزیر دفاع کره‌جنوبی گفت در صورت ادامه آزمایش‌های تسلیحاتی از سوی کره‌شمالی، شورای امنیت باید این اقدام را محکوم کند.
آنچه اهمیت این سفر را مضاعف می‌کند، انتشار برخی اخبار از آزادسازی درآمدهای بلوکه‌شده ایران در دو کشور کره‌جنوبی و عراق است که در صورت اجرایی شدن می‌تواند فضا را در روابط ایران و غرب تلطیف کند و زمینه‌ای برای بازگشت مجدد طرفین به میز مذاکرات باشد.
برای نخستین بار پس از ۵ سال، نخست‌وزیر ژاپن به منظور پیگیری اهداف امنیتی و اقتصادی به کره‌جنوبی سفر کرده است.
مربی کره‌جنوبی هم برای دستیاری قلعه‌نویی نیامد
«جو بایدن» و «یون سوک یول» رؤسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی هم اکنون در کاخ سفید دیدار کردند.
«سان ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین امروز از احضار سفیر کره جنوبی در این کشور به دلیل اعتراض به موضع گیری رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص جزیره تایوان خبر داد.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز در یانیه ای ازبرگزاری بزرگترین رزمایش‌ نظامی مشترک با آمریکا در ماه ژوئن خبر داد.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: کره جنوبی در زمین آمریکایی‌ها بازی می‌کند، بنابراین حتی نمی تواند به صورت مستقل و برپایه منافع ملی کشورش تصمیم گیری کند.
در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور کره جنوبی در امارات، سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان توسط معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شد.
رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به ابوظبی با اتخاذ موضعی خصمانه ادعا کرد: دشمن و بزرگ ترین تهدید امارات ایران است! در حالی که دشمن ما کره شمالی است.
وزارت دفاع کره‌جنوبی در این بیانیه خاطرنشان کرد: ارتش ما یک وضعیت آمادگی نظامی ایجاد خواهد کرد تا به شدت با هرگونه تحریک متقارن یا نامتقارن کره شمالی مقابله کند.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
شاگردان بنتو با کامبک و پیروزی مقابل پرتغال به مرحله حذفی جام جهانی صعود کردند.
سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی گفت، سون هیونگ مین، به رغم الزامش به زدن ماسک محافظ پس از عمل جراحی صورت، می‌تواند در بازی مقابل اروگوئه در روز پنج‌شنبه بازی کند.
کاروان کره‌جنوبی با پرواز مستقیم از اینچئون به دوحه راهی پایتخت قطر شد.
سفارت کشورمان در سئول اعلام کرد: پیکر‌های ۵ هموطن کشورمان که در حادثه هالووین جان باختند، با حضور و ادای احترام سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول و معاون مدیر کل وزارت امور خارجه کره جنوبی، به مقصد کشورمان بدرقه شدند.
برخی مقامات کره‌جنوبی می‌گویند قرار است پس از برگزاری نشست گروه ۲۰، ولیعهد عربستان به سئول سفر کند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون تاکید کرد که هیچ زمینه‌ای برای گفت‌وگو با دشمنان وجود ندارد و ما هیچ احساس نیازی هم به آن نداریم.
دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در بیانیه ای از سفر هفته آینده «یون سوک یول» به انگلیس، آمریکا و کانادا خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ