عربستان در طول سه روز اخیر شاهد حضور رئیس جمهور چین در ریاض و مشارکت وی در اجلاس مشترک با سران کشور‌های عربی بود. در جریان این حضور، توافقنامه راهبردی و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی زیادی بین ریاض و پکن به امضا رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله جویانه غرب در امور داخلی ایران ادامه داد: گمان می‌کنم نیازی نباشد که ما دوباره بیانیه‌ها و اظهارات نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و سخنگوهایش درباره حقوق زنان در این را تکرار کنیم؛ اما بازدید از مکان‌های عبادی موضوع دیگری است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان درباره وضعیت پیش‌آمده در کریدور لاچین پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال، با تاکید براین که تهران با کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر در مورد تحولات داخلی اخیر ایران همکاری نخواهد کرد، گفت: جامعه ایرانی یک جامعه پویا و رو به توسعه است. مثل هر جامعه دموکراتیک دیگر، هر گونه درخواست برای تغییر باید از روش‌های دموکراتیک و مدنی مثل انتخابات، گفت‌وگو و تفاهم ملی حاصل شود.
صدراعظم آلمان در پاسخ به انتقادات درباره سفر به چین گفت که مخالفت شی جینپینگ با استفاده از سلاح های هسته ای در اوکراین دلیل کافی برای بازدید از چین بود.
وزرای دفاع آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های اخیر ارتش چین در پاسخ به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را محکوم کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان به توئیت سفیر رژیم صهیونیستی در باکو واکنش نشان داد.
سفیر چین در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با اشاره به اینکه پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران موسوم به پی‌ام‌دی در سال ۲۰۱۵ بسته شد تصریح کرد که مسائل باقی‌مانده مربوط به دو دهه پیش است «که نه فوریت دارند و نه خطر اشاعه.» کوان بر همین اساس تاکید کرد که این مسائل نباید بزرگنمایی و به مانع عمده‌ای برای حصول توافق وین تبدیل شود.
جاگاریان گفت: پیش‌نویسی که با میانجیگری سرویس اقدام خارجی اروپا از آمریکایی‌ها دریافت شده، توسط کارشناسان ایرانی تماما در حال بررسی شدن است. نباید عجله کرد و هیاهو به پا کرد. لازم است که به دوستان ایرانی زمان بدهیم تا با آرامش کار کنند.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
به تازگی "سایمون شرکلیف"، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.
شب گذشته حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در قطر درباره ارسال «پاکت» پاسخ برجامی ایران به اتحادیه اروپا منتشر کرد.
وزارت دفاع چین سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان را نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی چین دانست و اعلام کرد پکن دور جدیدی از رزمایش‌ها را برگزار می‌کند.
در ادامه اقدامات تقابلی دولت چین در برابر سفر تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رسانه‌های آمریکا می‌گویند مقامات پکن به تماس‌های مکرر مقامات ارشد واشنگتن پاسخ نمی‌دهند.
وزارت خارجه چین، سفر جنجال برانگیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را با تحریم وی پاسخ داد.
وو چیان افزود حزب دموکراتیک ترقی خواه که بر منطقه تایوان حاکم است از تکیه بر آمریکا بر خود می بالد و با ارسال دعوتنامه به پلوسی برای سفر به تایوان، مرتکب یک اقدام بسیار خطرناکی شده که می تواند منجر به عواقب بسیار جدی باشد.
هماهنگ کننده راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دلیلی برای تشدید تنش با چین با توجه به سفر نانسی پلوسی به تایوان وجود ندارد.
ارتش چین اعلام کرد پرتاب آزمایشی موشک های با کلاهک غیر هسته ای را به سمت هدف فرضی در شرق تایوان برای امشب برنامه ریزی کرده است.
ایلان ماسک اعلام کرد پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری تا زمانی که توییتر ثابت نکند حسابهای ربات کمتر از پنج درصد از کل کاربران این پلتفرم است، پیش نخواهد رفت.
کانادا قصد دارد استفاده از تجهیزات ۵G ساخت شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE چین را با هدف حفاظت از امنیت ملی، ممنوع کند.
سرانجام جدیدترین گزارش مسکن بانک مرکزی پس از چند روز وقفه منتشر شد؛ گزارشی که از بازگشت روند افزایشی تورم بازار مسکن حکایت دارد. این در حالی است که با گذشت چندین ماه از فعالیت دولت سیزدهم، متقاضیان مسکن، همچنان چشم انتظار رونمایی از واحد‌های نهضت ملی مسکن هستند.
فعال سیاسی اصلاح طلب به گفت و گوی اخیر «جاگاریان» پاسخ تندی داد.
ظاهرا قرار است اولین صهیونیست خبیث هم توسط مردم غیور تبریز دفن شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ