پکن با احضار سفیر آمریکا، سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان را «تحریک آمیز» خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با هدف کاهش سطح تنش‌های بین دو کشور انجام شد، اما از وقایع و نشانه‌های پس از آن چنین برمی‌آید که گویا این سفر چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
وزیر خارجه آمریکا در سفری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته، امروز وارد چین شد؛ سفری که به زعم بسیاری، هدف آن تعدیل تنش‌های بین واشنگتن و پکن است.
وزیر خارجه آمریکا پس از ماه‌ها تنش بین واشنگتن و پکن و تعویق سفر، سرانجام برای دیدار با مقامات چینی، راهی پکن خواهد شد.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) ماه گذشته برای دیدار با همتایان چینی، به طور مخفیانه به پکن سفر کرده بود.
سفیر ایران در پکن گفت: چین هم نسبت به روابطش با ایران بسیار توجه دارد و هم به عربستان که یکی از شرکای مهم این کشور است. هم اکنون تعداد زیادی از کشورها، حتی کشورهایی که رابطه نزدیکی با آمریکا دارند شریک اول تجاری‌شان چین است. چین به عنوان یک قدرت اقتصادی برتر در دنیا امکانات بسیار زیادی دارد که همه کشورها ترجیح می‌دهند از این فرصت استفاده بکنند.
پس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین مذاکرات فشرده با نمایندگی دبیر شورای امنیت ملی از طرف ایران آغاز شد و امروز توافق نهایی با صدور بیانیه‌ای سه‌جانبه اعلام شد.
سفر اخیر رئیس جمهور ایران به چین را می‌توان تلاشی از سوی رئیس جمهور چین برای ترغیب واشنگتن به کاهش موضع تهاجمی فزاینده خود در قبال چین قلمداد کرد.
پکن با بی‌اهمیت جلوه دادن اخبار درباره لغو سفر از پیش ‌برنامه‌ریزی‌شده وزیر خارجه آمریکا به چین، اعلام کرد که این سفر هرگز به طور رسمی اعلام نشده بود.
وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به پکن در گفت‌وگویی اعلام کرد تنش آمریکا و چین روبه‌کاهش است، اما در عین حال «نگرانی‌های واشنگتن نسبت به تایوان» را تکرار کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن ابراز امیدواری کرد که واشنگتن رویکردش به چین را تغییر دهد.
به نظر می رسد سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی و استقبال گرم مقامات عرب از وی تنها در حد دیدارهای روتین باقی نمانده و پیام هایی را برای واشنگتن مخابره کرده است.
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که آمریکا به جای انتقاد از سایر کشورها توجه خود را به مشکلات حقوق بشر در داخل این کشور معطوف کند.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
سفیر چین در کابل می‌گوید پکن به دنبال گسترش روابط خود با حکومت افغانستان است و جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان تمام زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده است.
سفیر چین در نروژ می گوید اگر مداخلات و تحرک آفرینی های خارجی در مسئله تایوان ادامه یابد، پکن حق تسریع در اتحاد مجدد این منطقه را برای خود محفوظ  می داند.
سفیر چین در سازمان ملل امروز دوشنبه در واکنش به سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان تاکید کرد که به رغم اقدامات تحریک آمیز آمریکا، پکن به دفاع از حق حاکمیت خود ادامه خواهد داد.
در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک دولت چین برای دفاع از اصل «چین واحد» و مقابله با تحریک‌های آمریکا و جدایی‌طلبان تایوان، سفیر چین در هند از دهلی‌نو خواست آشکارا حمایت هند از این اصل را اعلام کند.
سفیر چین در توکیو درباره پیامدهای مداخله جویی ژاپن در امور داخلی کشورش بر روابط دو جانبه پکن و توکیو هشدار داد.
سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تنش های میان پکن و واشنگتن ابعاد تازه ای بخشید.
وزارت خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه شرق آسیا و بویژه منطقه تایوان را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی کرد.
سفیر چین در انگلیس سفر برنامه‌ریزی‌شده قانون‌گذاران این کشور به تایوان را دخالت در امور داخلی پکن توصیف کرد و نسبت به پیامدهای این اقدام، به لندن هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ