ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی قوی‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند. متخصصان تغذیه و محققان به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا چیزی که می‌خورید می‌تواند خطر یا علائم افسردگی را افزایش یا کاهش دهد و پاسخ ساده «بله» است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
گوجه‌فرنگی با بیش از ۹۵ درصد آب، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین آب بدن است. همچنین مقدار کالری کم نیز باعث می‌شود تا به مقدار فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.
تمرین بدنی یکی از متحدان اصلی ما در کاهش روند پیری است. این استراتژی پیشگیرانه باید براساس تاکتیک های مشخص باشد. ما بدون شک برخی از بهترین روش ‌ها مانند ورزش بدنی، رژیم غذایی متعادل، روال خواب خوب، مراقبت از سلامت عاطفی و بررسی مولکول‌های بیرونی مانند داروها، هورمون‌ ها و مکمل‌ ها را می‌دانیم. جالب اینجاست که از میان تمام این تاکتیک ها یکی از بهترین ها برای مقابله با پیری ورزش بدنی است.
اگر به دنبال راهی برای درمان تعریق زیاد هستید، ابتدا باید ببینید علت تعریق زیاد چیست. رژیم غذایی نامناسب، استرس، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری هایپرهیدروزیس برخی از دلایل تعریق زیاد است.
ایجاد یک رژیم سالم و متعادل خوردن انواع غذا‌ها باعث می‌شود که وعده‌های غذایی ما جذاب و خوش طعم باشد. همچنین کلید یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، زیرا هر غذا دارای ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی است، هم درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و هم ریز مغذی‌ها (ویتأمین‌ها و مواد معدنی). بشقاب غذای سالم کودک طرحی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌های غذایی را داشته باشیم.
شاید به نظر برسد که بهترین راه برای جلوگیری از بدبو شدن دهان، کنار گذاشتن سیر و پیاز از رژیم غذایی است. با این حال، همیشه مقاومت در برابر وسوسه‌ی مصرف آن‌ها امکان‌پذیر نیست. به‌علاوه، به‌دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، عاقلانه نیست که از خوردن‌شان اجتناب کنیم.
آن‌هایی که وزن بدن خود را حفظ کردند، دو چیز مشترک داشتند: هرگز وعده‌های غذایی خود را حذف نکردند و هرگز رژیم نداشتند.
بهترین کار برای مهار کبد چرب در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی کبد است.
مطالعه جدید روی بیش از ۲۰۰۰۰ نفر تأیید می‌کند که هیچ میانبر یا جادویی برای کاهش وزن، حفظ آن و بهبود سلامتی وجود ندارد.
پوست ما با چالش‌های زیادی مواجه است که ممکن است ناشی از عوامل محیطی، بی‌توجهی به رژیم غذایی و سبک زندگی باشد؛ یکی از مثال‌های بارز و متعاقب آن می‌تواند پسوریازیس باشد.
در حالت ایده‌آل، بهترین راه برای جلوگیری از اثرات نامطلوب قند بر روی بدن شما، کاهش مصرف مواد قندی است با این حال، برای کسانی که رژیم غذایی مملو از قند و پر از شیرینی‌ها و نوشابه‌ها دارند، کنار گذاشتن شکر ممکن است کار دشواری باشد.
رژیم غذایی عامل مهمی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش یا کاهش رشد موهایتان داشته باشد.
وقتی از فواید یک رژیم غذایی برای سلامت قلبی عروقی صحبت می‌شود، رژیم مدیترانه‌ای اغلب بهترین گزینه است.
غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذا‌های سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آن‌ها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.
چه نیش پشه باشد یا یک بیماری زمینه ای، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که شما احساس خارش کنید. شما می‌توانید برای کاهش این علائم، بهترین غذا‌ها را به رژیم غذایی خود بگنجانید.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذاهایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذا‌هایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی دنیا است که به کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.
بهترین رژیم‌ غذایی برای افسردگی کدام است؟
‌نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید.
حذف غذا‌های فوق فرآوری شده، قند‌های افزوده شده، کالری اضافی و گوشت‌های فرآوری شده در عین حال افزودن بیشتر غذا‌های گیاهی کامل به رژیم غذایی می‌تواند برای سلامت قلب‌تان معجزه آسا باشد.
بهترین رژیم غذایی برای حمایت از پوست در دوران یائسگی یک رژیم ساده خانگی است. سعی کنید وعده‌های غذایی خود را از ابتدا بپزید، تنقلات فرآوری شده را حذف کنید و مقدار زیادی چربی‌های سالم مانند آووکادو، دانه‌های چیا و ماهی‌های روغنی مانند ماهی خال مخالی و ماهی سالمون داشته باشید.
گوجه‌فرنگی با بیش از ۹۵ درصد آب، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین آب بدن است. همچنین مقدار کالری کم نیز باعث می‌شود تا به مقدار فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ