درد‌های استخوانی و احتمال نرمی استخوان، افسردگی (تغییر خلق و خو)، خرابی دندان‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، تعریق بیش از حد و سردرد و سرگیجه شش علامت کمبود ویتامین D در بدن هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فردی که دارای ویژگی‌های سمی است می‌تواند در زندگی اطرافیان خود اختلافات زیادی با خودش ایجاد کند. خوشبختانه راه‌هایی برای ارزیابی این رفتار‌ها و تغییر آن‌ها وجود دارد که می‌تواند به بهبود زندگی و روابط شما با اطرافیانتان کمک‌کننده باشد. اولین و شاید مهم‌ترین راه آشنا بودن با علائم رفتار‌های مشکل‌ساز است که به شما در شناسایی رفتار‌های مشکل‌ساز کمک می‌کند.
تقریبا ۲۷ درصد از بزرگسالان دچار یبوست و علائم همراه با آن مانند نفخ و گاز معده می‌شوند. با افزایش سن یا کاهش فعالیت بدنی، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود. مصرف بعضی از غذا‌ها به رفع یا کاهش مشکل یبوست کمک می‌کند، در حالی‌که بعضی دیگر آن را تشدید می‌کند.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اگر فردی ناراحتی گوارشی مانند ترش کردن، یبوست، اسهال، آلرژی یا حساسیت غذایی، درد ناحیه شکم به مدت طولانی داشت باید به پزشک مراجعه کند.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه، مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E که برای مبارزه با بیماری‌ها مفیدند، می‌توانند از شما در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت محافظت کنند. رنگ قرمز هندوانه را هم لیکوپن به آن می‌دهد.
هیپوگلیسمی اغلب مربوط به درمان دیابت است. اما سایر دارو‌ها و شرایط مختلف (هر چند نادر) می‌تواند باعث افت قند خون در افرادی که مبتلا به دیابت نیستند، شود.
این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص علائم پولیپ بیان کرد: علائم آن، همان علائم سینوزیت مزمن است؛ یعنی طیف بسیاری از علائم را داراست که عمده علائم آن شامل گرفتگی بینی، ترشحات پشت حلق و گاهاً اگر پولیپ وسیع باشد احساس درد و فشار هم در ناحیه سینوس‌ها وجود دارد، و به خاطر گرفتگی بینی هم بیمار ممکن است دچار اختلالات بویایی شود.
عروق حالت صاف و کشسانی دارد و زمانی که پلاک بر روی دیواره‌های داخلی جمع می‌شود، آن‌ها را سفت و باریک می‌کند. همین عامل جریان خون را در عضلات قلب کاهش می‌دهد و در نتیجه اکسیژن مورد نیاز به قلب نمی‌رسد. اگر پلاک شکسته شود منجر به حمله قلبی یا مرگ ناگهانی می‌شود.
بسیاری از افراد ممکن است سرگیجه را تجربه کنند، اما اگر احساس می‌کنید بدون هیچ دلیلی به طور ناگهانی دچار سرگیجه می‌شوید، احتمالاً مشکلی در بدن شما و نوع جریان خون تان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر آن را پیگیری کنید.
اگر پنج علامت یا بیشتر دارید که بیشتر از دو هفته ادامه‌دار شده احتمالاً افسردگی پس از زایمان دارید. نشانه‌های عینی یک عارضه (signs) یعنی چیز‌هایی که شخص دیگری غیر از خود شما هم بتواند آن‌ها را ببیند و متوجه شوید یا درموردتان بداند، مثلاً سرفه یا راش پوستی. اما سرنخ‌ها یا علائمی که خود بیمار با زبان عامیانه خودش در وصف حالش بیان می‌کند Symptom هستند و دیگران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند،
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
جلوگیری از ریزش مو برای افراد اهمیت زیادی دارد، زیرا مو‌ها در زیبایی فرد و تعاملات اجتماعی آن‌ها بسیار موثرند و از دست‌دادن مو‌ها اثر مخرب روحی‌روانی در فرد به وجود می‌آورد. توصیه می‌شود با مو‌های خود با لطافت رفتار کنید.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
در این میان اما اگر ضایعات پوستی دردناک بوده و با علائم دیگری مانند تب، کاهش وزن، اسهال یا تورم مفاصل همراه باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.
یک نظرسنجی جدید در مورد خواب و سلامت روان نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالانی که گزارش داده اند خواب خوبی دارند، علائم افسردگی نیز ندارند.
کمبود آهن بدون آنمی به‌سختی تشخیص داده می‌شود؛ زیرا در نتیجهٔ آزمایشات، تعداد گلبول‌های قرمز خون نرمال نشان داده می‌شود. علائمی که در ادامه می‌گوییم مختص کمبودآهن یا آنمی نیستند؛ اما اگر ترکیبی از این علامت‌ها را دارید برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.
اگرچه ممکن است باور آن دشوار به نظر برسد، اما ناراحتی‌های روحی و روانی ممکن است دلیل کمردرد شما باشد. در واقع لیست بلندی از علائم جسمی از جمله خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، کمردرد عصبی، بی خوابی و میل جنسی پایین وجود دارد که ثابت شده با استرس و اضطراب مرتبط است.
اگر هر یک از علایم زیر را مشاهده کردید، یعنی اینکه باید وقتی هم برای تنها بودن به خود اختصاص دهید
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
بیماری‌های کبد و پیشگیری و درمان آن یکی از موضوعات مهمی است که همگان باید به آن توجه کنند.
آرش انوشیروان؛ فوق تخصص خون و سرطان گفت: اگر میزان هموگلوبین در بانوان بیشتر از ۱۶ میلی گرم در دسی لیتر و در آقایان بیشتر از ۱۸ میلی گرم در دسی لیتر باشد و همچنین به تناسب آن میزان هماتوکریت افزایش پیدا کند، این فکر که ممکن است فرد دچار غلظت خون باشد را در ذهن ایجاد می‌کند. برای اطمینان از صحت آزمایش، یک بار دیگر آزمایش را تکرار می‌کنیم.
کبد یکی از اندام‌های حیاتی ماست که اگر به درستی از آن مراقبت نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات خطرناکی برای بدن شود. بیماری کبد چرب که به کبد چرب غیر الکلی نیز شناخته می‌شود، به بخشی از شرایط کبدی اشاره دارد که با خوردن الکل مرتبط نیستند و علت آن تجمع چربی در کبد است.
نازی معینی، فلوشیپ جراحی پستان و عضو هیأت علمی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در پاسخ به این سوال که در ارزیابی اولیه توده‌های سرطانی پستان انجام چه آزمایش‌هایی ضرورت دارد، گفت: به غیر از سونوگرافی، ماموگرافی و نمونه برداری، بقیه آزمایش‌ها بنا به میزان پیشرفت بیماری متفاوت خواهد بود؛ برای مثال اگر بیماری با علائم پیشرونده به دیگر اعضای بدن همراه باشد، اسکن ریه و اسکن استخوان نیز درخواست خواهد شد.
بهمن بهمنی، روانشناس و عضو هیأت علمی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افسردگی مجموعه‌ای از علائم است که وقتی کنار هم قرار بگیرند معنا پیدا می‌کنند. افسردگی اغلب با کندی روانی حرکتی، سستی و بیحالی همراه است.
یکی از مقامات بهداشتی ایالت تگزاس آمریکا در این باره گفت: آبله میمونی یک بیماری جدی است به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. ما همچنان از مردم می‌خواهیم که اگر در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی قرار گرفته‌اند یا علائم این بیماری را دارند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ