محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن‌ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به تازگی دانشمندان عنصر حیاتی گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری را کشف کردند. این عنصر حیاتی و مکمل طبیعی که «جلبک» نامیده می‌شود را می‌توان برای جبران کمبود ویتامین B۱۲ در رژیم های غذایی گیاهی استفاده کرد.
با وجود اینکه هیچ مکملی جایگزین سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم نیست، اما این پژوهش نشان داد که اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستید، ویتامین D در کاهش خطر ابتلا به این بیماری اثربخشی قابل‌قبولی دارد. اما این موضوع بدین معنا نیست که یک قرص بخورید و رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه را کنار بگذارید.
بهترین روش فعلی برای تشخیص وضعیت ویتامین دی (به شکل 25(OH)D) اندازه‌گیری میزان آن در خون است و به طور کلی افرادی که غلظت 25(OH)D در خون آنها کمتر از ۱۲ نانوگرم در میلی‌لیتر (۳۰ نانومول در لیتر) باشد، در معرض خطر کمبود ویتامین دی هستند.
مردانی که دوز بالایی از مکمل‌ های حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ مصرف می‌ کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این ارتباط میان افرادی که در حاضر سیگاری‌ هستند، بالاتر است.
اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و مغز کمک می‌کند. نه تنها این، بلکه برخی تحقیقات نشان داده‌اند که امگا ۳ به طور بالقوه می‌تواند سرعت سلول‌ها را کاهش دهد یا از تبدیل شدن سلول‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. ویتامین D نیز برای سلامت کلی بدن مهم است.
نتایج تحقیق جدید محققان مرکز اپیدمیولوژی چاقی در دانشگاه کلرادو آنشوتز در آمریکا نشان می‌دهد ۹۰ درصد زنان باردار مواد مغذی کافی را در طول بارداری تنها از طریق غذا دریافت نمی‌کنند و باید دنبال مکمل‌ها برای پر کردن این کمبود باشند.
روغن ماهی همراه با رژیم غذایی و ورزش برای کمک به کاهش سطح تری گلیسیرید در خون استفاده می‌شود. روغن ماهی همچنین ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شود.
مصرف بیش از حد بیوتین می‌تواند در جذب سایر ویتامین‌های گروه ب اختلال ایجاد کند. به همین دلیل به افرادی که دچار ریزش مو هستند، توصیه می‌شود بیشتر از ۱۲۰۰ میکروگرم در روز، بیوتین مصرف نکنند.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D در کاهش احتمال ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به پیش‌دیابت نقش دارند. بر اساس این مطالعات، افراد مبتلا به پیش‌دیابت می‌توانند با مصرف مکمل ویتامین D خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۵ درصد کاهش دهند.
اگر قصد دارید برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود مولتی‌ویتامین مصرف کنید، باید این مسئله را در نظر بگیرید که برخی ازویتامین‌ها و مکمل‌ها منبع شکر و شیرین کننده‌های مصنوعی هستند یا حاوی کربوهیدرات زیادی هستند. به عنوان مثال، مکمل کلسیم وویتامین دی حدود ۳.۵ گرم کربوهیدرات دارند. این بدان معنا است که حتی قبل از نشستن بر سر میز صبحانه نیز ۷ گرم کربوهیدرات کمدارید. همچنین باید بدانید مکمل‌هایی که طعم‌دار یا جویدنی هستند، کربوهیدرات بیشتری دارند.
«داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»
مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.
ویتامین C، یک مکمل غذایی پر مصرف و یک ماده آنتی اکسیدان خوب است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بروز بدخیمی‌هایی مثل سرطان پیشگیری می‌کند.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
طبق توافقات انجام شده در نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی به صربستان و شرق آسیا صادر شود.
طبق توافقات انجام شده در نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی به صربستان و شرق ایران صادر شود.
کلسیم و ویتامین D از مواد مغذی کلیدی برای سلامت استخوان هستند. اگر از دریافت این مواد مغذی عقب مانده‌اید، ممکن است به مکملی جدا از مولتی ویتامین‌های معمولی نیاز داشته باشید.
رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشتی با اشاره به کاهش جذب برخی ویتامین‌ها در دوران سالمندی گفت: جذب ویتامین D و کلسیم با افزایش سن کاهش می‌یابد؛ بنابراین نیاز بدن به مصرف منابع غنی کلسیم (مانند شیر و لبنیات) و ویتامین D افزایش می‌یابد و توصیه می‌شود، سالمندان مکمل ویتامین D و کلسیم مصرف کنند.
بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد؛ به همین دلیل دریافت آن برای بدن ضروری محسوب می‌شود. یک مکمل ویتامین D ۱۰ میکروگرمی معمول در طول ماه‌های زمستان برای تکمیل رژیم غذایی کافی است.
سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به تساوی تیمش در دربی مقابل استقلال، مدعی است در نیمه دوم تلاش آنها می‌توانست منجر به برتری تیمش شود.
افرادی که مولتی ویتامین استفاده می‌کنند گزارش می‌دهند که سلامتی‌شان ۳۰ درصد «عالی» یا «بسیار خوب»‌تر از کسانی است که آن را مصرف نمی‌کنند. با این وجود، داده‌های پژوهش از این ادعای آنان پشتیبانی نمی‌کند.
نتایج مطالعه فراتحلیلی نشان می‌دهد که مکمل ویتامین دی برای کاهش علائم افسردگی موثرتر از مصرف دارونما است. محققان می‌گویند مکمل روزانه معمولی حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم ویتامین دی است.
بر اساس دستورالعمل‌های به‌روز شده توسط گروه ویژه خدمات پیشگیرانه آمریکا (USPSTF) بعید به نظر می‌آید مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی در برابر سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا مرگ ناشی از آن‌ها جلوگیری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ