جعفری از سبزی‌های بسیار مفید است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به خواص سبزی جعفری اشاره می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت، متشکل از اجزا و ارکانی است که باهم در تعادل و تعامل هستند و به همین خاطر طراحی و معماری بهینه مناسبات درونی اجزای سیستم اهمیت دارد.
گزینه‌های احتمالی برای شناخته شدن به عنوان سالم‌ترین سبزیجات اسفناج و چغندر به همراه برگ آن بودند که همگی امتیاز ۸۰ را کسب کردند. با این وجود، تنها سبزی‌ای که ۱۰۰ یعنی امتیاز کامل را کسب کرده "شاهی آبی" بود.
در مصرف نعناع باید کمی دقت شود چرا که می‌تواند برای برخی از افراد ضرر داشته باشد. مواد موثره نعناع عضلات را از اسپاسم خارج می‌کند و می‌تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند و برای کسانی که بیماری ریفلاکس دارند توصیه می‌کنیم از نعناع استفاده نکنند.
از ریحان به عنوان گیاهان دارویی، ادویه‌ای و همچنین به عنوان سبزی تازه استفاده می‌شود.
نام این گیاه که علاوه بر ویتامین C دارای آهن و کلسیم هم هست «جعفری» است.
بعد از ثبت جهانی کشمش ملایر و گردوی تویسرکان این سومین محصول کشاورزی استان همدان است که به ثبت جهانی رسیده است.
برای تهیه کوکو‌های محلی که با سبزی تهیه می‌شود بهتر است سبزی را با یک چاقو تیز خوب خرد کنید و از دستگاه‌های خرد کن برای خرد کردن مواد استفاده نکنید، زیرا باعث لزج شدن و له شدن سبزی بیشتر می‌شود.
گروهی از محققان روشی برای تولید ارزان قیمت شبیه سازهای سر آکوستیک ابداع کرده اند. آنها می توانند شیوه ورود و فراوری صوت را به خصوص در محیط های پرسروصدا مانند مهمانی اندازه گیری کنند.
زاکانی با اشاره به اینکه با صنعتی سازی و شرایطی که سریع، محکم و ارزان مسکن ساخته شود، می‌توان گره از کار مردم باز کرد، گفت: ۵۱ درصد از مردم در تهران اجاره نشین هستند و بر همین اساس، ساخت این مسکن‌ها می‌تواند به مردم کمک کند و امیدوارم این همکاری هر روز بیشتر شود.
سبزی که خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد
ریحان در برخی کشور‌ها فقط یک سبزی است، ولی دربسیاری جا‌ها مخصوصا هند مصرف پزشکی گسترده دارد.
گل کلم خاصیت فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است؛ گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.
اسید‌های اسکوربیک و فولیک زیادی در کدو سبز وجود دارند. به ترتیب، ۱۷ و ۴-۵ درصد از نیاز روزانه و همچنین، ۱۱ درصد نیاز روزانه پتاسیم را تأمین می‌کنند. همچنین، کدو سبز حاوی فیبر غذایی و آب لازم در عملکرد طبیعی روده است.
در الگوی اقتصاد مقاومتی مساله قیمت و ارزان سازی مواد غذایی موضوع مهمی است در این باره مشارکت کنندگان طرح فجر تا فطر چقدر موفق عمل کرده اند.
چغندر یا Beta Vulgaris دارای پروتئین و چربی بسیار کمی است. خام یا پخته آن حدود ۸ تا۱۰ درصد کربوهیدرات دارد که بیشتر شامل قند‌های ساده مثل گلوکز (۷۰ درصد) و فروکتوز (۸۰ درصد) است.
عضو انجمن صنعت تولید و فرآوری مواد پروتئنی کشور گفت: سعی داریم برای ارزان سازی محصولات آبزیان در قالب غذاهای ترکیبی به این امر جامه عمل بپوشانیم.
در عالم خلقت برخی غذا‌ها و برخی گیاهان نسبت به برخی دیگر برتری داده شده‌اند، درست مانند انسان‌ها که به برخی در برابر برخی دیگر فضیلت داده شده است.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشور در حوزه کشاورزی باید به سمتی حرکت کند که با فناوری نوین و بدون استفاده از سموم محصولات را تولید و با قیمت ارزان تامین کند.
راه کارهای استفاده از پساب های شهرداری ها برای تهیه خوراک آبزیان بررسی شد.
برنامه‌های غذایی، غذاهای متنوعی را ارائه می‌کردند و ما نشان دادیم که یک برنامه غذایی سالم می‌تواند گزینه‌های متنوعی برای افرادی که در تلاش برای تغذیه سالم هستند داشته باشد. علاوه بر این، سیب‌زمینی یک سبزی نسبتاً ارزان برای استفاده در رژیم‌ غذایی است.
از مهمترین خواص ترخون کاهش درد دندان و لثه است و جویدن ترخون موجب جلوگیری از خونریزی لثه و التیام زخم‌های دهان می‎ شود؛ وجود ماده‌ای موسوم به اوژنول در سبزی ترخون علت تسکین درد دندان است.
سبزی که نباید قبل از جراحی مصرف کرد
مصرف مقادیر زیادی جعفری ممکن است بر افرادی که مشکلات سلامتی خاصی دارند تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، به افراد مبتلا به بیماری کلیوی توصیه می‌شود از مصرف جعفری اجتناب کنند، زیرا برخی از مواد شیمیایی موجود در این گیاه ممکن است این بیماری را تشدید کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ