اسید‌های اسکوربیک و فولیک زیادی در کدو سبز وجود دارند. به ترتیب، ۱۷ و ۴-۵ درصد از نیاز روزانه و همچنین، ۱۱ درصد نیاز روزانه پتاسیم را تأمین می‌کنند. همچنین، کدو سبز حاوی فیبر غذایی و آب لازم در عملکرد طبیعی روده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمرکز بر تغییر مسیر منابع و ترویج توسعه زنجیره‌های ارزش می‌تواند به ایران کمک کند تا پتانسیل اقتصادی خود را به حداکثر برساند و اتکا به یارانه‌های ارزان انرژی را در بلندمدت کاهش دهد.
کارشناس انرژی گفت: طبق اعلام گزارش کمیسیون اصل نود مجلس طی ۱۲ سال گذشته، پتروشیمی‌های متانول با احتساب هزینه فرصت صادرات سالیانه رقمی نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار گاز دریافت کرده بودند که کمتر از ۷ میلیارد دلار بابت گاز تحویلی به عنوان خوراک در این ۱۲ ساله به دولت پرداخت کردند.
جو دوسر می‌تواند یکی از بهترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها برای تیروئید باشد و از این نظر به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی تبدیل شود.
از له شده زیره کوهی اسانسی به دست می‌آورند که خاصیت‌های درمانی زیادی دارد. زیره کوهی طبیعت گرم و خشک دارد و برای رفع سردی بسیار مناسب است. برای رفع بیماری‌های کبدی کاربرد زیادی دارد. ضدنفخ، مقوی معده، مدر و قاعده‌آور است.
بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که حاوی مقادیر بسیار زیاد آب هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند به خوبی به بدن آبرسانی کند.
خوشبخانه تبخال یک عارضه جدی نیست و معمولا بعد از چند روز از بین می‌رود. بهترین کار این است که علائم آن را در اسرع وقت درمان کنید، چون خشک شدن ناحیه تاول زده، خطر انتقال ویروس تبخال را به دیگران کاهش می‌دهد.
بلافاصله بعد از کشیدن دندان، به‌ویژه دندان عقل، نمی‌توانید به‌راحتی هر چه می‌خواهید بخورید. اما با استفاده از این ۵ خوراکی می‌توانید دوران نقاهت را بهتر بگذرانید.
لوبیا غذای جادویی و جاودانگی؟ درست است این دانه های کوچک و بی تکلف سیر کننده و مغذی که پایه رژیم غذایی گیاهی و مفید برای سیاره زمین قلمداد می شوند می توانند به افزایش طول عمرمان کمک کنند. با این وجود، علاوه بر لوبیا سایر حبوبات مانند نخود و عدس نیز می توانند به ما کمک کنند که عمری طولانی تر داشته باشیم؟
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد. اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فراوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، قند اضافی موجود در نوشابه‌ها و آب میوه‌های بسته بندی شده به عنوان یک اثر پرناتروژنیک بر بدن شناخته شده اند. این بدان معنا است که قند، آب را از سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌کند و سطح مایعات را در بدن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تصور نادرستی از هیدراتاسیون نیز به ما می‌دهد و باعث می‌شود آب کمتری بنوشیم.
حتما با دیدن عبارت گرمازدگی، یاد فصل تابستان می‌افتید و از مشکلاتی که در بدن به وجود می‌آورد کاملا آگاه هستید. اما نگران نباشید!
نام سوفله بادمجان را زیاد شنیده‌اید، ولی این سوفله با نوع بادمجان آن متفاوت است و تنها دو سبزی هویج و سیب‌زمینی در آن استفاده شده است.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه اندازه گیری الیاف خوراک دام و طیور را ارزان تر از نمونه خارجی تولید کنند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه اندازه گیری الیاف خوراک دام و طیور را ارزان تر از نمونه خارجی تولید کنند.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
با وجود ارزان بودن انرژی خوراک و سوخت، پتروشیمی‌ها هیچگاه به سراغ صنایع پایین دستی نرفتند تا بتوانتد از مزیت استفاده کنند. متاسفانه رانت ارزان خوراک در بلندمدت صرفه اقتصادی این صنعت را نیز از بین خواهد برد. با توجه به آنکه چین تنها بازار ما در صنعت متانول است؛ بنابراین چین ما را به سمتی برد که قیمت‌ها را کاهش دهیم.
جمشیدیان گفت: منطقی نیست نرخ خوراک گازی شرکت‌های پتروشیمی در کشوری که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز دنیا است، با هاب‌های مصرف کننده مقایسه شود. نرخ خوراک گازی پتروشیمی های ما تقریباً به اندازه ۲ هاب تولیدکننده یعنی هنری هاب و آلبرتا است و این ذهنیت که رانتی به پتروشیمی‌ها تخصیص یافته و خوراک ارزان قیمت در اختیار پتروشیمی های ایران قرار می‌گیرد، نادرست است.
«اگر رئیس بانک مرکزی از دلال‌های کلان و مافیای بازار ارز خبر نداشته باشد باید در بانک مرکزی را تخته کنند و کلیدش را تحویل دهد. می‌خواهم بگویم تا امروز هر فردی در این جایگاه قرار داشته کاملا می‌دانسته در بازار چه خبر است. ولی مشکل اینجاست که درگیری با مافیا و قاچاقچیان ارز و خیلی از این پتروشیمی‌هایی که با ارز ارزان خوراک تهیه می‌کنند، اما ارز درآمد خود را در بازار آزاد به جای بازار نیما به فروش می‌رسانند، بسیار کار سختی است.»
راه کارهای استفاده از پساب های شهرداری ها برای تهیه خوراک آبزیان بررسی شد.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما ارزش افزوده بالایی ندارند و گرفتن بازار‌های صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورد استفاده است و این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می‌دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: متاسفانه صنایع ما از ارزش افزوده بالایی برخوردار نیستند بلکه گرفتن بازارهای صادراتی به دلیل رانت خوراک و سوخت ارزان مورداستفاده است که این موضوع در رابطه با شدت مصرف بسیار بالای انرژی در ایران خود را نشان می‌دهد. در واقع با اعطای رانت سوخت و خوراک ارزان به صنایع برای صادرات، عملا به خریداران خارجی یارانه می دهیم.
اجباری شدن خدمات پس از فروش لوازم خانگی، ارزان شدن روغن خوراکی، حذف قرعه کشی برای فروش برخی از خودروها و عدم افزایش قیمت لوازم خانگی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ