در یکی از اسناد به‌تازگی‌افشاشده وزارت دفاع آمریکا تأکید شده که ارتش چین اخیراً موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که توانایی عبور از سامانه‌های دفاعی آمریکا را دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخبگان سیاسی ایران باید اطمینان داشته باشند که ظهور احتمالی چین به‌عنوان قدرت غالب، بدین معنی نیست که پکن با سیاست‌های هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی آن‌ها همراهی کامل خواهد داشت. آن‌ها حتی باید این انتظار را داشته باشند که چه‌بسا مخالفت چین با سیاست‌های ایران بسیار شدیدتر و روش آن تندتر باشد.
یکشنبه ۹ ژوئیه، یک نمونه اولیه ماهواره اینترنتی بر روی یک موشک حامل Long March ۲ C از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan چین در پرتاب شد. از آن زمان این ماهواره وارد مداری از پیش تعیین شده، شده است، جایی که چندین آزمایش برای اعتبارسنجی فناوری ماهواره‌ای و پهنای باند آن انجام خواهد گرفت.
چین در تلاش برای جلوگیری از سقوط موشک ها روی مناطق پرجمعیت هنگام فرود است و در همین راستا یک سیستم چتر نجات را برای کنترل محل فرود بوسترهای موشک آزمایش کرده است.
ادعای اصلی غرب برای خارج کردن برجام از دستورکار مذاکراتی خود، این بود که ظهور متغیرهای جدید به‌ویژه ادعای نقش پهپادی ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین باعث شده تا نسخه احیای برجام و رفع تحریم‌ها و آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران، صرفا منجر به تقویت نقش موشکی و منطقه‌ای ایران در منطقه شود. این مساله به‌خصوص با توجه به سیاست چرخش به شرق ایران در دولت سیزدهم و تشدید همکاری‌ها با چین و روسیه برای غرب با حساسیت بیشتری هم همراه شده است.
ارتش چین یک موشک بالستیک میان‌برد هاپرسونیک جدید به نام «دانگ‌فنگ-۲۷» را با موفقیت آزمایش کرده است.
کمپانی چینی پس از آزمایش موفق موشک عمود فرود خود، از احتمال به‌کارگیری این تکنولوژی در راکت‌های آینده، از جمله Lijian-۳ خبر داد.
توییتر رسمی سفارت روسیه در تهران روسیه، چین و ایران را به عنوان کشورهای دارنده موشک‌های مافوق صوت معرفی کرد.
توییتر رسمی سفارت روسیه در تهران روسیه، چین و ایران را به عنوان کشورهای دارنده موشک‌های مافوق صوت معرفی کرد.
سفر رابرت مالی در واقع نشانه‌ای از عزم آمریکا برای اجرایی کردن پروژه استراتژی یکپارچه موشکی است. تمرکز دولت بایدن بر تهدیدهای اصلی و در حال وقوع برای آمریکا به‌خصوص در منطقه حیاتی خلیج‌‌‌فارس است که دلمشغولی و همزمان تردیدهای شرکای عرب آمریکا از تعهدات ایالات‌‌‌متحده را به دنبال داشته است. به‌خصوص که روند همکاری‌‌‌های شورای همکاری خلیج‌‌‌فارس و در راس آنها عربستان سعودی با چین و روسیه در حال افزایش است.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
کیشیدا اولین سفر خود را به واشنگتن از زمان انتخابش در اکتبر۲۰۲۱ انجام داد و یک ماه پس از آن بود که دولت کیشیدا برنامه‌هایش را برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در مواجهه با افزایش قدرت چین و آزمایش‌های مکرر موشکی کره‌شمالی اعلام کرد.
به گفته بزرگترین پیمانکار فضایی چین، این کشور احتمالا  یک موشک با قابلیت انجام نخستین ماموریت سرنشین دار به ماه را در ۲۰۲۷ میلادی به فضا بفرستد.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
مقامات فضایی چین گفته‌اند که انتظار می‌رود موتور جدید پیشران اصلی موشک لانگ مارچ ۹(Long March ۹) باشد، مدلی که در دست تحقیق و توسعه است و برای فرستادن فضانوردان چینی به ماه استفاده خواهد شد.
چین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک پیشران مایع بومی با نیروی رانش تا ۵۰۰ تن را انجام داده است که بزرگترین موتور موشک در این کشور است.
یک دانشگاه وابسته به نیروی دریایی آمریکا در گزارشی با تشریح رشد خیره‌کننده نیروی موشکی ارتش چین در دو دهه اخیر، تخمین زده که چین هم‌اکنون بزرگترین قدرت موشکی در جهان است.
دولت ژاپن قصد دارد تا با هدف تقابل با چین و از بین بردن «شکاف موشکی» با این کشور، یک هزار موشک کروز دور-بُرد را در جزایر مورد مناقشه با چین مستقر کند.
رسانه‌ رسمی منطقه تایوان اعلام کرد تایوان در پاسخ به رزمایش‌های اخیر چین چند موشک کروز را شلیک و آزمایش کرده است.
سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه خشم چین را برانگیخت.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.
تلاش های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در شرق آسیا، از جمله استقرار سامانه موشکی بالستیک در کره جنوبی با واکنش چین همراه شد.
در بحبوحه افزایش تنش‌های نظامی بین چین و تایوان، رسانه‌های محلی تایوان اعلام کردند صبح شنبه جسدِ معاون واحد تحقیق و توسعه وزارت دفاع این منطقه در هتلی کشف شده است.
ارتش چین در واکنش به سفر تحریک‌آمیز پلوسی به تایوان، رزمایش‌هایی را اطراف این جزیره آغاز کرده است. علاوه بر هجوم جنگنده‌ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین پنجشنبه اعلام کرد که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان به‌عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.
ارتش چین اعلام کرد پرتاب آزمایشی موشک های با کلاهک غیر هسته ای را به سمت هدف فرضی در شرق تایوان برای امشب برنامه ریزی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ