ارتش چین اعلام کرد پرتاب آزمایشی موشک های با کلاهک غیر هسته ای را به سمت هدف فرضی در شرق تایوان برای امشب برنامه ریزی کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تلویزیون مرکزی چین امروز پنجشنبه از پرتاب موفقیت آمیز هفت ماهواره چینی به فضا به صورت همزمان خبر داد.
یکشنبه ۹ ژوئیه، یک نمونه اولیه ماهواره اینترنتی بر روی یک موشک حامل Long March ۲ C از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan چین در پرتاب شد. از آن زمان این ماهواره وارد مداری از پیش تعیین شده، شده است، جایی که چندین آزمایش برای اعتبارسنجی فناوری ماهواره‌ای و پهنای باند آن انجام خواهد گرفت.
چین ماهواره جدیدی را برای آزمایش‌های فناوری اینترنتی پرتاب کرد.
چین رکورد ملی خود برای پرتاب ماهواره همراه یک موشک را شکست و همراه یک موشک ۴۱ ماهواره کوچک را به مدار زمین فرستاد.
لین ژی کیانگ، معاون مدیر آژانس پرواز‌های فضایی انسانی چین، طی یک کنفرانس خبری در مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان گفت: «برنامه‌های این کشور برای فرود روی ماه شامل «اقامت کوتاه در سطح ماه و اکتشاف مشترک انسان و ربات» است.
با پرتاب ماموریت شنژو ۱۶ چین سه مسافر دیگر در روز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت) به مدار زمین اضافه شدند و جمعیت حاضرین در مدار به ۱۷ نفر افزایش یافت.
چین دو ماهواره به فضا فرستاد که برای تحقیق و رصد میدان مغناطیسی زمین  به کار می روند. این ماهواره ها روز ۲۱ مارس و ساعت ۱۶ به وقت محلی از مقر پرتاب جیوکوان در صحرای گوبی به فضا پرتاب شدند.
طبق اسناد افشاشده، پهپاد فوق‌پیشرفته چین از یک بمب‌افکن پرتاب می‌شود و می‌تواند با سه‌برابر سرعت صوت حرکت کند که کمی از پهپاد مرموز لاکهید مارتین SR-۷۲ Blackbird آمریکا سرعت پایین‌تری دارد. سرعت پهپاد آمریکا ظاهراً برابر ۶ ماخ است.
پیش بینی زلزله همیشه یک چالش در سطح جهانی بوده و امید می‌رود پرتاب ماهواره جدید چین برای پیش بینی بهتر زلزله مؤثر واقع شود.
قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب وزنه گفت: با وجود این که شانس کسب مدال طلای بازیهای پارالمپیک پاریس هستم، اما برای کسب مجوز جهت شرکت در مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین باید در انتخابی تیم ملی دوومیدانی شرکت کنم.
در همین راستا قرار است یک موشک لانگ مارچ۵B با قسمت دوم Yuanzheng-۲ برای نخستین بار از بندر فضایی ونچانگ در نیمه دوم سال جاری میلادی به فضا پرتاب می شود.
چین مشغول انجام آمادگی های لازم برای پرتاب نخستین  محموله ماهواره های اینترنتی خود به مدار زمین است.
چین یک ماهواره سنجش از راه دور محرمانه به نام Horus۱ به مدار زمین فرستاد. این درحالی است که کشور سعی دارد عملیات پرتاب خود را بیشتر کند.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ایالات متحده و روسیه می‌توانند به میزان دو برابر افزایش یابند. "هانس کریستنسن" مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای آن فدراسیون می‌گوید در آن صورت هر کشوری می‌تواند به طور چشمگیر و سریعی تعداد تسلیحات هسته‌ای آماده پرتاب خود را ظرف مدت زمان کوتاهی افزایش دهد.
چین از این طریق یک سابقه حقوقی ایجاد کرده که می‌تواند موجب تشویق دشمنان تمامیت ارضی ایران شود و در نهاد‌های چندجانبه بین‌المللی محل رجوع باشد. چین که خود در خانه شیشه‌ای نشسته و به اراده مردم تایوان برای استقلال و اعتراض کشور‌های آسه‌آن به اشغال جزایر متعلق به آن‌ها در دریای جنوبی چین با تهدید و مانور نظامی پاسخ می‌دهد، چرا باید به سوی خانه دیگران سنگ پرتاب کند.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
چین روز شنبه یک ماهواره ارتباطی جدید از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان در جنوب غربی چین به مدار زمین فرستاد.
یک موشک لانگ مارچ ۲D همراه ۳ ماهواره از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب چین به فضا پرتاب شد.
آژانس فضایی چین اعلام کرد منگتیان، دومین ماژول آزمایشگاهی که اواخر اکتبر امسال به ایستگاه فضایی چین پرتاب می‌شود، روز یکشنبه به ابزار پیشران مجهز شد.
چین سه ماهواره جدید را در ساعت ۷:۵۰ صبح روز سه شنبه از مرکز پرتاب ماهواره تایوآن در استان شانشی در شمال چین و با استفاده از موشک لانگ مارچ -۶ به فضا پرتاب کرد.
چین سی و هشتمین ماموریت مداری خود در ۲۰۲۲ میلادی را انجام داد و ماهواره ZhongXing-1E را همراه یک موشک لانگ مارچ 7A به فضا پرتاب کرد.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که ارتش چین پرتابه‌هایی را به تنگه تایوان پرتاب کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ