نخبگان سیاسی ایران باید اطمینان داشته باشند که ظهور احتمالی چین به‌عنوان قدرت غالب، بدین معنی نیست که پکن با سیاست‌های هسته‌ای، منطقه‌ای و موشکی آن‌ها همراهی کامل خواهد داشت. آن‌ها حتی باید این انتظار را داشته باشند که چه‌بسا مخالفت چین با سیاست‌های ایران بسیار شدیدتر و روش آن تندتر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حمیدرضا مقدم‌فر، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در حضور جمعی از نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تبریز با ارائه تحلیلی از وضعیت رو به جلوی قطار انقلاب اسلامی و سردرگمی دشمنان انقلاب اظهار داشت: امروز وقتی به آرایش جبهه ضد‌انقلاب با حمایت و میدان‌داری سیاستمداران و سران نظام سلطه جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم به‌رغم میل و اراده آنان، قطار انقلاب اسلامی از حرکت باز‌نایستاده و با وجود همه دشمنی‌ها و کارشکنی نفوذی‌ها و فتنه‌انگیزی پادو‌های داخلی آن‌ها و حامیان بد‌دل و غافل آنان در داخل کشور، قدرتمندانه پیش می‌رود.
معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت:بنیاد در رویکرد جدید خود علاوه بر سرآمدان علمی، افراد فعال و سرآمدان حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و کارآفرینی را نیز مورد توجه قرار داده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع ساماندهی اعزام نیروهای متخصص و ماهر ایرانی به قطر در نشست‌های کارشناسی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
مشکل واقعی نظام آموزشی در غیبت مردم، نخبگان و معلمان در شکل‌گیری آموزش اعم از موضوعات آموزشی و شیوه و نیز محتوای آموزش است. در هر سه زمینه شکاف عمیقی میان یک نظام آموزشی مطلوب با آموزش رسمی موجود دیده می‌شود. شیوه موجود مبتنی بر حفظیات، محتوای آن‌ها بعضا نادرست و سوگیرانه و موضوعات نیز به شدت بی‌ربط یا کم‌ربط با نیاز‌های روزمره و اولویت‌های جامعه است؛ و با توجه به وضعیت خطیر معیشت آموزگاران و بودجه کم آموزش و پرورش، تصور می‌رود که در ادامه وضع آموزش بدتر هم خواهد شد. مشکل اصلی طبقاتی شدن آموزش نیست، مشکل فراتر از آن است.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بکارگیری فارغ‌التحصیلان علوم پایه در سازمان انرژی اتمی گفت: از سال گذشته موضوع استخدام این گروه از فارغ‌التحصیلان را در دستور کار قرار داده‌ایم.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: ۲۶ پروژه پیشران تعریف شده که قرار است با استفاده از ظرفیت نخبگان اجرایی شود.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مقوله آمادگی جسمانی، گفت: در راستای برگزاری انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی باید چرخش نخبگان مدنظر قرار گیرد.
پنجمین نمایشگاه کار ایران طی روز‌های ۵ تا ۷ بهمن‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاهی برج میلاد برگزار شد. غرفه کروز در این سه روز مورد استقبال تعداد زیادی از جویندگان کار قرار گرفت.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: درصدد هستیم دانش آموزان بی بضاعت مستعد در مناطق محروم را شناسایی کنیم و تحت پوشش قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نخبگان ایرانی یک شبکه آموزشی ایرانی با جستجوگر فارسی تولید کرده‌اند که می‌توانیم این امکان را در اختیار نیکاراگوئه قرار دهیم
معاون بنیاد نخبگان گفت: در راستای افزایش اثرگذاری اجتماع نخبگانی و جریان‏‌سازی در فضای دانشجویی، بنیاد ملی نخبگان مسائل خود را در معرض دریافت ایده‌های اجتماع نخبگانی قرار داده است.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رفع موانع و مشکلات دانش بنیانها در دستور کار کارگروه حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.
دموکراسی مبتنی بر برابری است و قرار است همه شهروندان از فرصت برابر تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی برخوردار باشند. با این وجود، برای مدت زمانی طولی در ایالات متحده سیستم‌های سیاسی و انتخاباتی تامین کننده منافع نخبگان و افراد ثروتمند با هزینه افراد فاقد مدرک دانشگاهی بوده اند.
رئیس‌جمهور با تاکید براینکه نخبه باید از تمامی جهات مورد حمایت قرار گیرد و این وظیفه ما مسئولان است، تصریح کرد: امروز شاهد غارت مغزها هستیم.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: ترویج تکفیر از خطرناک‌ترین نقشه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمن بوده که هنوز خطر آن به صورت کامل از جامعه اسلامی رفع نشده است؛ توطئه‌ای که هم یکپارچگی امت را هدف قرار داده و هم سعی در مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام در جهان دارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: زمانی که بعد از ده‌ها سال نهادهای مختلف امر حجاب نتوانستند این امر فطری را شکوفا کنند باید از زور و تهدید پرهیز کنیم و در روش‌ها و برخوردهای خود تجدید نظری صورت پذیرد، حجاب امری فطری است که با زور و تهدید راه به جایی نخواهیم برد.
روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه ضرورت شناخت و تبیین توطئه‌های ایران‌ستیزان و دشمنان انقلاب اسلامی را از سوی رسانه‌ها و نخبگان مورد تاکید قرار دادند.
روسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه ضرورت شناخت و تبیین توطئه‌های ایران‌ستیزان و دشمنان انقلاب اسلامی را از سوی رسانه‌ها و نخبگان مورد تاکید قرار دادند.
یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان ایجاد شهرک نخبگانی است که با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بزرگ سراسر کشور شرایط آن فراهم می شود؛ قرار است در این شهرک ها مراکز آزمایشگاهی ساخته شود.
«نخبگان سیاسی در ایران باید ذهنیت خود را در رابطه با منطقه آسیای مرکزی تا حد زیادی تغییر دهند و واقعیت‌های عینی و امروزیِ این منطقه را ملاک قرار دهند. جدای از این‌ها باید در نظر داشت که عمده تحلیل‌ها در مورد عضویت ایران در سازمان شانگ‌های معطوف به موضوعات سیاسی و مخصوصا اقتصادی است. این در حالی است که اساسا سازمان شانگهای، سازمانی است که فلسفه وجودی و اولیه تاسیس آن، امنیتی و دفاعی است.»
رئیس جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در حال حاضر نیز در مسیر نوآوری قرار دارد تا تبدیل به زیست بوم نوآوری برای نخبگان ایرانی شود.
رئیسی نیروی انسانی نخبه را مهمترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند و اظهار داشت: شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید، قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار ما قرار دارد.
سخنگوی بنیاد ملی نخبگان گفت: برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد و اشخاص در بنیاد ملی نخبگان، دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل گری ثبت نام در بنیاد کذب است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ