در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
رئیس صنایع دفاعی ترکیه ضمن انتشار تصاویری از لحظه شلیک موشک تایفون، از موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش موشکی خبر داد.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه خبر داد که یک موشک بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز بوده، آزمایش کرده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک موشک بالستیک پیشرفته قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است.
روسیه موشک قاره‌پیمای سنگین سارمات آراس-۲۸ معروف به شیطان را برای بار دوم در اواخر سال ۲۰۲۲ آزمایش و سپس وارد خدمت خواهد کرد. شیطان نامی است که غربی‌ها به موشک سارمات داده‌اند، موشکی که عنوان قدرتمندترین موشک قاره‌پیمای جهان را در اختیار دارد.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار کرد که این آزمایش خطری برای ایالات متحده نداشت و واشنگتن آن را یک اقدام غیرعادی یا عامل افزایش تنش ندانست.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
موشک مافوق صوت HAWC، با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» ساخته شده توسط شرکت Aerojet Rocketdyne به سرعت بیش از پنج ماخ در مسیر ۵۶۰ کیلومتری خود رسید.
این موشک شرکت لاکهید مارتین تمام مراحل پرواز خود را با موفقت طی کرد. این آخرین آزمایش موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بود که داده‌های مهمی را در زمینه فناوری مافوق صوت به نیروی هوایی ارائه می‌دهد.
شرکت ترکیه‌ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» برای اولین بار خبر داد.
شرکت ترکیه ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد بیرقدار برای اولین بار خبر داد.
نیروی هوایی آمریکا موشک فرا صوت را با موفقیت آزمایش کرد.
ارتش کره شمالی جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را آزمایش کرد.
چین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک پیشران مایع بومی با نیروی رانش تا ۵۰۰ تن را انجام داده است که بزرگترین موتور موشک در این کشور است.
منابع آگاه سازمان پژوهش و توسعه دفاعی هند گفته اند که این موشک از یک سکوی متحرک در ساحل اودیشا پرتاب آزمایشی شده است.
رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
فرمانده هوانیروز ارتش گفت:آزمایش سامانه خودحفاظتی بالگردهای هوانیروز و موشک ارتقاء یافته شفق در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با موفقیت انجام شد.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر داد.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.
ارتش آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح «Minuteman ۳» را آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ