امروز نیک می‌دانیم که برای داشتن زندگی سالم و عمری دراز و طولانی و البته اندامی متناسب باید به رژیم غذایی و میزان تحرکی که در روز داریم توجه کنیم. این موضوع برای تمامی انسان‌ها صدق می‌کند و مختص به مردم ژاپن نیست، اما آن‌ها اندام خوب و عمری دراز دارند، چون به این مسائل توجه و آن‌ها را رعایت می‌کنند و جدی می‌گیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هیچ کشوری از بنفش استفاده نکرده، چون تا دهه ۱۸۰۰ میلادی رنگ بنفش از وزن معادل آن با طلا گران قیمت‌تر بود. خاص بودن و گران بودن رنگ بنفش به خاطر کمبود و گرانی رنگدانه‌ای است که در آن به کار رفته است. بنفش سال‌ها نماد خاندان سلطنتی، قدرت و ثروت بوده، به طوریکه ملکه الیزابت همه مردم عادی را از پوشیدن لباس بنفش منع کرده بود
ایرانیان در دوره قاجار به زن های فربه علاقه بیشتری داشتند و چاقی ملاک زیبایی زنان دوره قاجار بود.
پروفسور «جیمز کاکس» (James Cox)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: کشف اولیه ریشه ژنتیکی فنوتیپ منحصربه‌فرد کامرون، یک پیروزی و لحظه‌ای بسیار هیجان‌انگیز بود، اما یافته‌های کنونی، شرایط را جالب‌تر می‌کنند. با درک دقیق آنچه در سطح مولکولی اتفاق می‌افتد، می‌توانیم درک بیولوژی را آغاز کنیم و این امر، فرصت را برای کشف دارویی فراهم می‌آورد که شاید روزی بتواند تأثیرات مثبت گسترده‌ای را بر بیماران داشته باشد.
براساس نتایج پژوهشی تازه باغبانی با نتایج سلامتی بهتر از جمله احتمال پایین‌تر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی دیابت مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهند که باغبانی هم چنین می‌تواند خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد. نتایج نشان می‌دهند باغبانی در فضای باز بسیار سودمند است، اما باغبانی در فضای داخلی نیز می‌تواند سودمند باشد.
تقریبا ۱۰۰ میلیون سال پیش، یک گروه اولیه از شب پره‌ها به جای شب، در طول روز در محیط پراکنده شدند و از شهد گل‌های فراوانی که در نزدیکی زنبور‌های تکامل یافته بود، تغذیه کردند و این اتفاق خاص باعث تکامل تمام گونه پروانه‌ها در جهان شد.
دوره سینودی فاصله زمانی است که یک سیاره به صورت بصری در همان مکان در آسمان زمین مشاهده می‌شود.
آزمایش خون هفت فرد صد ساله- میانگین سنی ۱۰۶ سال- نشان داد که آن‌ها دارای سیستم ایمنی بسیار عملکردی هستند که به راحتی با عفونت‌ها و بیماری‌ها سازگار می‌شود.
راز جسد سوخته در بیابان‌های دماوند کشف شد
پرونده‌ای با موضوع فقدان افراد، از شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
قیصری با اشاره به پیچیدگی پرونده قتل از اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص، خاطرنشان کرد: پس از گذشت کمتر از یک ماه کارآگاهان پلیس موفق شدند سه متهم اصلی پرونده را در شهرستان آمل و یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی کردند.
اوموآموآ در ابتدا به عنوان یک سیارک در نظر گرفته شد، زیرا هیچ نشانه‌ای را از جرقه زدن و درخشش معمول دنباله‌دار‌ها به نمایش نمی‌گذاشت. ستاره‌های دنباله‌دار وقتی با نور خورشید گرم می‌شوند، فواره‌هایی از بخار، دی‌اکسید کربن و غبار ساطع می‌کنند که دنباله‌های درخشان را به همراه دارند، اما هیچ نشانه‌ای از گاز یا گرد و غبار در اطراف این جرم جدید وجود نداشت.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته در اطراف سطل زباله شده بودند به بازبینی فیلم آن پرداخته و پی بردند یک مرد میانسال از پنجره یک خودرو ساق پا را که داخل پلاستیک بوده به سمت سطل زباله پرتاب کرده است.
سرمربی تیم فوتبال خاتون بم راز نهمین قهرمانی این تیم را در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان فاش کرد.
مدتهاست ثابت شده که کانگورو‌ها در سراسر استرالیای خشک بیش از حد هستند. این مشکل، تا حدی به این دلیل است که یک جزء حیاتی در شبکه غذایی سبز و قهوه‌ای غایب است: شکارچی راس هرم.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که چربی اضافی روی ران و سلولیت ممکن است واقعا برای سلامتی شما مفید باشد. این موضوع کاملا در تضاد با این باور رایج است که چربی اضافی با افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر مرتبط است.
فیلیپ سنتر، دانشمند پزشکی قانونی از دانشگاه ایالتی فایتویل در ایالات متحده، می‌گوید: اگر می‌خواهیم به یکی از اهداف اصلی دیرینه شناسی دست یابیم: بازسازی دقیق دنیای باستان، باید جزئیات صوتی گنجانده شود. بقایای فسیلی که در دهه‌های اخیر و صد‌ها نفر در مورد غول‌های ماقبل تاریخ فاش کرده‌اند: اندازه، زیست‌شناسی و زمان زندگی آنها، باید کمک کند.
محققان می‌گویند قطعات سفید آهکی همان چیزی‌اند که به بتن‌های باستانی روم «قابلیت خود ترمیمی» می‌بخشند.
محققان نمونه‌های ۲۰۰۰ ساله بتن رومی را از سایت باستان‌شناسی «Privernum» در ایتالیا به دقت مورد مطالعه قرار دادند. این نمونه‌ها تحت میکروسکوپ الکترونی روبشی بزرگ و طیف‌سنجی پرتو ایکس پراکنده انرژی، پراش پرتو ایکس و تصویربرداری رامان کانفوکال قرار گرفتند تا درک بهتری از رده‌های آهک به دست آورند.
در دما‌های سردتر این سیستم دفاعی متزلزل شد: تعداد کمتری از وزیکول‌ها تولید شد و در برابر ویروس‌های زمستانی که به آن حمله می‌کردند ضربه کم تری وارد می‌ساختند که در این مورد دو ویروس راینو و کرونا (که کووید ۱۹ نبود) بودند.
شهاب‌سنگ‌ها، خرده‌سنگ‌هایی هستند که از اجرام بزرگتری مانند دنباله‌دار‌ها یا سیارک‌ها جدا شده‌اند. گمان می‌رود سیارک‌ها و دنباله‌دار‌هایی که از قسمت‌های بیرونی منظومه شمسی آمده‌اند، ممکن است پس از برخورد، آب را روی زمین در حال تولد به جا گذاشته باشند.
مکانیسمی کشف شده است که سطوح سلولی تاو را تنظیم می‌کند، پروتئینی که تجمع نابجای آن در ریشه تائوپاتی‌ها (تخریب پروتئین تاو) باعث گروهی از بیماری‌های تخریب کننده عصبی است.
کالبد شکافی مجازی یک کودک نوپای مومیایی شده در قرن هفدهم را به عنوان اولین پسر یک کنت قدرتمند اتریشی شناسایی کرد.
همان گونه که پیش‌تر نیز مورد اشاره قرار گرفت، کرم‌های لوله‌ای شباهت‌های ژنتیکی غافلگیرکننده‌ای با انسان دارند، چراکه ظاهرا این موجودات به همراه انسان‌ها بیش از 700 میلیون سال پیش نیای مشترکی داشته‌اند.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ