لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
گردو حاوی انواع مواد مغذی است که ممکن است به بهبود خلق و خوی کمک کند این مواد شامل آلفا-لینولنیک اسید، ویتامین E، فولات، پلی‌فنول‌ها و ملاتونین است. آلفا لینولنیک اسید چرب ضروری امگا ۳ است و از آن جهت ضروری نامیده می‌شود که برای رشد و تکامل طبیعی انسان مورد نیاز است. پلی‌فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان تولید می‌شوند و ملاتونین نیز یک فرآورده طبیعی است که در گیاهان و جانوران یافت می‌شود.
مصرف امگا ۳ تا حد زیادی سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک را در خون و بافت‌های ما تعیین می‌کند زیرا بدن ما فقط می‌تواند مقدار محدودی اسید دوکوزاهگزانوئیک تولید کند. مصرف منظم غذاهای دریایی یا مکمل‌های غذایی می‌تواند این سطوح را افزایش دهد.
گاما آمینو بوتیریک اسید (گابا) مهم‌ترین انتقال دهنده عصبی در سیستم عصبی مرکزی است و نقش مهمی در هماهنگی شبکه‌های عصبی موضعی و عملکرد نواحی مغزی ایفا می‌کند. هنگامی که سطوح منیزیم در بدن کافی نباشد، سطح گابا کاهش یافته و در نتیجه استرس افزایش می‌یابد.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که شکلات تلخ مانند آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف منظم این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را کاهش می‌دهد.
رژیم غذایی با قند بالا منجر به تسریع پیری پوست می‌شود. کسانی که شکر می‌خورند نسبت به همتایان خود که این کار را نمی‌کنند چین و چروک و افتادگی پوست بیشتری دارند. مصرف شکر منجر به تشکیل AGEs (Advanced Glycation Endproducts) می‌شود، ترکیباتی که نتیجه واکنش بین مولکول‌های قند و پروتئین در بدن هستند. این AGE‌ها به کلاژن و الاستین پوست که مسئول خاصیت ارتجاعی پوست هستند آسیب می‌رساند.
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
آیا آنچه می‌خورید واقعاً می‌تواند مغز شما را جوان نگه دارد؟ محققان دانشگاه ملی استرالیا اینگونه فکر می‌کنند. مطالعه‌ای که به تازگی در مجله تغذیه اروپایی (European Journal of Nutrition) منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد غذا‌های غنی از منیزیم باعث کندتر شدن روند پیری در مغزِ بزرگسالان بالای ۵۵ سال می‌شود.
نیستاتی با بیان اینکه استفاده بیش از حد نیاز بدن از شیر با هدف لاغر شدن یکی دیگر از باور‌های غذایی غلطی است که بسیار رایج است، گفت: استفاده از شیر و لبنیات در مقادیر توصیه شده هیچ اشکالی ندارد و می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند، ولی نکته اینجا است که افراط در مصرف این ماده غذایی موجب انباشت چربی در بدن می‌شود.
شکلات تلخ حاوی فلاونول‌هایی است که به عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کنند و قادرند سلامت پوست را بهبود ببخشند. همچنین مصرف شکلات تلخ در پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و زوال شناختی نقش مثبت دارد.
بیماران دیابتی این پنج مواد غذایی را مصرف کنند تا بتوانند بیماری قندی خود را کنترل کنند.
پژوهش‌های مختلف علمی خواص متعدد بادمجان به‌خصوص در پیشگیری و درمان سرطان تاکید دارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد حاکی از آن است که مصرف منظم بادمجان می‌تواند در پیشگیری از سرطان تخمدان موثر باشد. چنانچه خانم‌هایی که به‌طور منظم بادمجان مصرف کرده‌اند با کاهش قابل‌توجه این بیماری مواجه بوده اند.
مصرف مواد غذایی و مکمل‌هایی خاص و همچنین ورزش کردن ممکن است به محافظت از تار‌های موی شما در برابر ریزش کمک کنند.
در مطالعه‌ای مشخص شد که مصرف یک گرم دارچین به‌مدت 4 هفته موجب کاهش قند خون و چربی خون افراد دیابتی خواهد شد، در عین حال همواره نام دارچین به‌عنوان یک ماده غذایی چربی‌سوز مطرح است اما، آیا واقعاً دارچین باعث کاهش وزن می‌شود؟
پیتزا، نان‌ها، غذا‌های سرد، سوپ و بوریتو‌ها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند. در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول‌ها با ۴.۷ درصد قرار دارند. سپس غذا‌های سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.
بهترین گام برای مصون ماندن از عوارض مصرف این قرص‌ها برای از بین بردن درد و کاهش طول دوره آن، متوسل شدن به گزینه‌های طبیعی است که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود.
زندگی طولانی غیرممکن نیست. تنها شرط این است که سالم باشد. چگونه به سلامتی برسیم؟
نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهند مواد غذایی‌ای وجود دارند که در صورت مصرف مداوم آن ممکن است عروق و رگ‌های شما مسدود شوند و دانستن آن که کدام یک از آن مواد را باید از رژیم غذایی خود حذف کرده و یا دست کم مصرف آن را محدود کنید ممکن است جان شما را نجات دهد.
در این روزهای سرد که آلودگی هوا نفس بسیاری را تنگ کرده، مصرف برخی غذاها می‌تواند به بهبود وضعیت تنفس کمک کند. در این اینفوگرافیک به این مواد غذایی اشاره شده است.
نتایج نشان داد که فقط در مردان سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پا‌ها و افت پروتئینی به نام آدروپین می‌شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می‌کند و نشانگر مهمی برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
یکی از مواد غذایی مهمی که به نظر می‌رسد در کاهش خطر بیماری فشار خون نقش داشته باشد، ماست کم چرب است. براساس مستندات موجود، افرادی که برای مدت طولانی ماست کم چرب مصرف می‌کنند، فشارخون سیستولی کمتری دارند و خطر پرفشاری خون در آنان کمتر است.
مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی‌های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.
فیبر یک ماده مغذی بسیار مهم است که باید در هر الگوی غذایی گنجانده شود به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید. با این وجود، به یاد داشته باشید افزایش مصرف فیبر باید یک تلاش آهسته و پیوسته باشد، زیرا خوردن بیش از حد فیبر به طور مستقیم می‌تواند منجر به برخی علائم گوارشی ناخوشایند شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ