شهردار تهران گفت: اساس کار ما این است که محله کن باقی بماند و تبدیل به منطقه برج سازی نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از دیدنی‌ترین خیابان‌های تهران را باید خیابان سرآسیاب محله کن بنامیم. اگرچه خیابان، ولی عصر (عج) به خیابان چنارستان پایتخت مشهور شده است، اما درواقع خیابان سرآسیاب محله کن در غرب تهران را باید خیابان چنارستان تهران با چنار‌های کهن و قطور نامید.
‎ اولین دوره رسمی مسابقات قهرمان کشوری ماهیگیری ورزشی(بگیر و رها کن) و مرحله اول انتخابی تیم ملی در رشته کارپ در بزرگترین دریاچه مصنوعی خاور میانه برگزار شد.
مرحوم محمدعلی نظام مافی املاک زیادی در محدوده روستای مهرآباد که در حال حاضر فرودگاه مهرآباد در آن محدوده وجود دارد داشت. برای همین غرب تهران را به‌خوبی می‌شناخت و همین باعث شد تا بخش زیادی از زمین‌های آن محدوده را بخرد.
مانور زلزله «تخلیه امن و اسکان اضطراری» برای افزایش آمادگی شهروندان در زمان بحران و آمادگی در مقابل بلایای طبیعی در محله باغ فیض برگزار می‌شود.
یزد- رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر یزد یکی از اقدامات مؤثر برای شناخت مشکلات محلات را برگزاری نشست‌های محله محور اعلام کرد و گفت: این نشست‌ها با رضایت شهروندان همراه شده است.
جرم خیز بودن محلات حاشیه نشین موجب می‌شود کودکان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار گیرند و با افرادی که شخصیت‌های مجرمانه و نامتعادل دارند بیشتر سروکار داشته باشد.
رئیس شورایاری محله کن می‌گوید: «البته ما در این قبرستان تنها به اهالی اصیل کن اجازه دفن می‌دهیم و برای کوچکی قبرستان هم یک راهکار پیدا کرده‌ایم. الان قبر‌ها ۳ طبقه شده‌اند. اگر یکی از اعضای خانواده ۳۰ سال از زمان مرگش گذشته باشد به حکم شرعی می‌شود جنازه دیگری در آنجا دفن کرد. با این روش توانسته‌ایم با ظرفیت کم تعداد اموات بیشتری دفن کنیم و این‌طور که پیداست تا ۴، ۵ سال آینده ظرفیت اینجا پر است.»
پونک از روستا‌های بزرگ تهران به شمار می‌رفته که از فرحزاد تا باغ فیض در جنوب و سعادت‌آباد در شرق و کن در غرب گسترده بوده است. هسته اولیه شکل‌گیری پونک، دهِ پونک بوده که هم اکنون در بین بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، آبشناسان و رودخانه محصور است.
سارا عبدالملکی هدیه عجیب مسئولان شورای شهر محل زندگی خود را توهین آمیز دانست.
برای تهیه کوکو‌های محلی که با سبزی تهیه می‌شود بهتر است سبزی را با یک چاقو تیز خوب خرد کنید و از دستگاه‌های خرد کن برای خرد کردن مواد استفاده نکنید، زیرا باعث لزج شدن و له شدن سبزی بیشتر می‌شود.
وزیر کشور نقش محله در افزایش سرمایه اجتماعی را مهم دانست و گفت: محله اسلامی در امتداد مردم سالاری دینی است.
خانه‌ای قدیمی در میدان صد نارمک وجود دارد که بیست و اندی سال پیش قبر صاحبش را در خود جای داده است. درِ آهنی این خانه را که باز کنی در پایین اتاق روبرو سنگ قبری سفید که با قابی شیشه‌ای پوشانده شده نمایان می‌شود. این قبر متعلق به «سیدمحمد برهانی» امام جماعت مسجد محله است.
شهردار منطقه ۸ تهران از حل مشکل حقوقی چندساله و احداث بوستان مرمر در محله کم‌برخوردار وحیدیه خبر داد.
کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید، درخواست ویژه‌ای از وینیسیوس جونیور برای بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی داشت.
رودخانه کن از قدیم آب شرب و همچنین آب مورد نیاز برای آبیاری باغ‌های میوه کن را تأمین می‌کرد و به این سبب همواره محل تفریح و گردشگاه شهروندان تهرانی بوده است. این رود، پرآب‌ترین رودی است که از تهران می‌گذرد. مسیر طولانی این رود به علت عظمت و مقیاس شهری و فراشهری آن با بسیاری از شریان‌های شهری و فراشهری تقاطع دارد.
ناصرالدین‌شاه کمی بعد از ساخت این عمارت، آن را به یکی از همسرانش «امینه اقدس» هدیه داد و از همین دوره بود که نام این اراضی از حصار ملا به اقدسیه تغییر کرد.»
امامزاده قاسم (ع) از معدود امامزاده‌هایی است که در میان آپارتمان‌ها و برج‌های سربه فلک کشیده و در کنار خانه‌هایی با بافت قدیمی محصور شده و با خود، نمایی از مدرنیته و سنت را به همراه دارد؛ کمی پایین‌تر از امامزاده قدیمی‌ترین میدان محله؛ میدان امامزاده به چشم می‌خورد.
به مرور زمان، شترداران شاهان قاجاری این محل را برای ساخت کاروانسرا و اتراقگاه‌های شتران انتخاب کردند و دورتادور محله نفرآباد کاروانسرا و اتراقگاه ساختند، به همین دلیل از همان زمان تاکنون اینجا به «نفرآباد» معروف شد.
بازار مسکن در محله ابوذر (منطقه پیروزی) همچنان در رکود به سر برده و خرید و فروش در این بازار به کندی صورت می گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری زورگیرانی که در محله سعادت آباد و شمال تهران اقدام به خفت‌گیری و بی هوش کردن بانون و سرقت از آن‌ها می‌کردند، خبر داد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده «کن» است و شهرداری تهران در نظر دارد، ضمن حفاظت کامل از باغات ارزشمند «کن»، زیرساخت‌هایی را فراهم کند.
در محدوده جنوب غرب تهران، درست همان جایی که ریل راه‌آهن تهران ـ اهواز آن را قطع می‌کند، محله‌ای با اسم بامسمایی وجود دارد که اهالی «سبیل‌آباد» صدایش می‌زنند و خود ساکنان گرچه از این نام بدشان نمی‌آید، اما اگر ازشان بپرسید که محله‌تان کجاست قطع به یقین می‌گویند که بچه کوی زاهدی‌اند.
بهاره رهنما پس ازتوقف سریال خانگی «دختران صفویه»، فیلمنامه «عطرهای خالی» را با مشاوره شادمهر راستین به رشته نگارش درآورد تا این اثر به مرحله ساخت برسد. بهاره رهنما بازیگر ایرانی ؛ کارگردانی و تهیه کنندگی را نیز تجربه کرده است از جمله ساخت مستند «صدام کن مامان».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ