اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ورزشگاه محل برگزاری مسابقه شمس آذر و هوادار در هفته دوم لیگ برتر اعلام شد.
تیم ملی زنان مراکش با شکست یک بر صفر کلمبیا به مرحله بعدی جام جهانی صعود کرد.
یزد- رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به تمرکز بر پنج محله از بافت تاریخی جهانی یزد گفت: ظرفیت‌های گردشگری ۲۲ محله تاریخی این شهر مغفول مانده است.
در این شماره بخشی از تاریخچه محله زرگنده را از لابه لای برگ‌های کتاب طهران قدیم، اسناد تاریخی، گفتگو با اهالی و تحقیقات دکتر هوشنگ مهراندیش تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه تهران تهیه کرده‌ایم.
قدمت بقعه امامزاده قاسم (ع) در محله امامزاده قاسم (ع)، شمیران به دوره صفویان می‌رسد.
یک محل استقرار در هزاره اول پیش از میلاد در محوطه تاریخی سد اشنویه کشف شد.
زهرا نظام مافی فرمانفرمائیان به واسطه پدر و همسرش که از شاهزادگان سلسله قاجاریه محسوب می‌شد مال و اموال و زمین‌های بسیاری داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به اراضی گسترده‌ای در غرب و جنوب غرب تهران و نیز برخی شهرستان‌ها اشاره کرد.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس می‌گوید: «نام اذون در منابع تاریخی مختلف به عنوان یکی از آبادی‌های شمیران بار‌ها تکرار شده. دکتر حسین کریمان» در کتاب تهران در گذشته و حال به تغییر نام اذون به اوین اشاره کرده است. به عقیده او واژه اذون در گذر زمان به ایون و پس از آن به اوین تغییر نام داده و برای سندیت این مدعا هم شواهدی از تغییر برخی کلمات در زبان رایج اهالی شمیران ارائه کرده است.» در جستجو برای علت نامگذاری محله اوین، اما به روایت‌های دیگری هم می‌رسیم که البته اعتبار چندانی ندارند.
میدانگاه ارامنه دولاب، در فضای بین آرامستان‌های تاریخی محله دولاب قرار دارد؛ مکانی که با مساحت ۵هزار مترمربع برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، گردهم‌آیی و دسترسی مطلوب به آرامستان‌ها فراهم شده است.
تیم فوتبال فولاد خوزستان ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الفیصلی عربستان به پیروزی رسید و به مرحله بعد صعود کرد.
پیروزی ارزشمند میلان برابر تاتنهام در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک رکورد جالب شیرین تر شد.
مهاجم گابنی چلسی از لیست این تیم برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته شد.
تیم ملی هندبال ایران در یک اتفاق تاریخی از گروه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان صعود کرد.
گرگان- حین عملیات لایروبی خلیج گرگان در شمال آشوراده، بقایای یک موتور دیزل تاریخی متعلق به بیش از ۱۰۰ سال گذشته کشف و به بیرون از آب منتقل شد.
با شکست کرواسی در نیمه نهایی، تکرار فینال دوره قبل جام جهانی در این دوره منتفی شد.
تمبر و البسه، با تصویر و نشان؛ مُهر و گِل مُهرهای مکشوفه از تپه قِلاکتی گِل محله سرخ رود، شهرستان محمودآباد، استان مازندران طراحی و در معرض دید عموم قرار گرفت.
میزبان جام‌جهانی 2022 با شکست در سومین بازی مرحله گروهی بدون کسب امتیاز کنار رفت تا بدترین نتیجه میزبان در تاریخ این تورنمنت رقم بخورد.
مرحله مقدماتی نخستین تور ملی والیبال ساحلی زنان ایران امروز (شنبه نهم مهر) با 24 مسابقه پیگیری شد و 16 تیم برتر صعود کننده مشخص شدند.
معدن و غارهای طبیعی محل کشف اجساد مومیایی شده لاپلنگ تحت انفجارهای پی در پی قرار دارد هر چند اجساد به موزه منتقل شده ولی هنوز بررسی های دقیقی درباره این محل انجام نگرفته است.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی شهر تهران برای محله تاریخی برازجان در منطقه ۱۲ از تهیه و تدوین طرح احیا و بهسازی این محله تاریخی خبر داد.
طبق خبر‌های ذکرشده ۲۶ سکه در جریان عملیان راه‌سازی بزرگراه همت در سال ۱۳۸۳ کشف شد. پای صحبت اهالی محله بالون که بنشینید معتقدند سکه‌ها بیشتر بوده و در همان لحظه ابتدایی کشف سکه قبل از ورود نیروی انتظامی مقداری از آن برداشته‌شده است. به‌هرحال افرادی زیادی در آن حوالی بوده‌اند.
نشست تخصصی محله‌های تهران در عصر قجر با حضور علاقه‌مندان و سخنرانی داریوش شهبازی تاریخ‌پژوه و مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به‌همت موزه‌ی نقشه برپا شد.
خطر فروپاشی بخش ریزش نکرده متروپل آنقدر زیاد است که برای دوری جستن از آن، رصد مداوم سازه در دستور کار امدادگران قرار گرفته و سیستم هشداری در محل حادثه دایر شده که هربار میزان انحراف‌های آن بحش سازه زیاد شد، وضعیت قرمز اعلام شود، امدادگران به سرعت محل را تخلیه کنند و این توقف در عملیات تا بازگشت ایمنی نسبی ادامه داشته باشد.
در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان تیم ملی ایران با شکست دو بر یک آرژانتین موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر جهان شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ