زارعی خاطر نشان کرد: پس از آنکه به اعتراضات افراد توسط هیئت ممیزه رسیدگی می‌شود؛ رتبه استحقاقی تعیین می‌شود. از تاریخ تعیین استحقاق به فرد ثبت می‌شود رتبه استحقاقی تعلق می‌گیرد. رتبه پیش از استحقاق همان رتبه‌ای است که تاکنون برای وی ثبت شده و کسی که به رتبه خود اعتراض دارد اعتراض خود را طبق ماده ۱۴ اعلام می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ درصد از دانش آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض داشتند که به این اعتراضات رسیدگی شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دریافتی معلمان به‌اندازه کارمندان دیگر ادارات نیست و آنان به‌جز حقوق مزایایی مشابه دیگر نهادها ندارند.
جلسه بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اخذ رأی اعتماد به رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از صبح امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲در صحن علنی مجلس برگزار شد؛ در پایان جلسه امروز رضا مراد صحرایی توانست از نمایندگان مجلس رای اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش را به دست بیاورد.
در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به‌جای تربیت‌معلم از روش تأمین معلم استفاده کردیم و این اشتباه راهبردی، آثار خود را بر نظام تعلیم و تربیت گذاشته است.
هزینه روزانه آموزش و پرورش ۱۰۰۰ میلیارد تومان است لذا باید توجه داشت که تعطیلی یک روز مدارس برای دولت هزینه هزار میلیاردی دارد. در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رییس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارت‌خانه قرار بگیرد.
آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره تا روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت برای دریافت کد سابقه تحصیلی مهلت‌ دارند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کیفیت بخشی را درون الگوی اصلی و در دل همین ۱۰۰ امتیاز دیده‌ایم، گفت: به این ترتیب مدارسی که رویکرد فرهنگی و پرورشی داشته باشند، در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنند، تشکل‌های دانش آموزی فعال داشته باشند، در اقامه نماز و امر حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و مواردی از این دست، در تعیین شهریه‌شان اثرگذار خواهد بود.
رئیس سنجش و پایش آموزش‌وپرورش گفت: بازنگری و رسیدگی به اعتراضات معلمان از امروز آغاز شد و مدت زمان آن بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان اولین تجربه آموزش‌وپرورش بود.
وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای از مدارس خواست تا مبالغ گرفته‌شده از اولیای دانش‌آموزان برای انجام خدمات خاص در ایام غیرحضوری‌شدن آموزش‌ها را به نحو مقتضی جبران کنند.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: از مراجع ذی‌صلاح گزارش گرفتیم و گفتند مشکلی وجود ندارد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فرایند رتبه‌بندی در ستاد وزارتخانه، برای تعیین رتبه قطعی معلمان با سرعت بیشتری در حال انجام است و قطعاً به سال آینده نخواهد کشید.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش از ستاد تا کف مدرسه جزو سالم‌ترین دستگاه‌ها است و کارکنان آن ازجمله معلمان جزو نهادهای مرجع جامعه هستند.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: محور امتحانات کتاب درسی تعریف شده است و سوالات تستی نیست که دانش‌آموز باید مهارت تست‌زنی و مدیریت زمان و نکته‌های خاص توجه کند.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد.
رئیس اندیشکده مرآت گفت: در دنیا گفتمان ارتباطات با رویکرد حکمرانی اجتماعی باب شده است که جریانات اجتماعی دنیا را دنبال می‌کند.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دنیا، مدرسه‌سازی و تجهیز آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و ساخت‌وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست.
وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام را تسلیت گفت.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند. نمی‌توان دروس عمومی را صرفا در قالب آزمون‌های چهارگزینه‌ای مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. نمی‌خواهم بگویم آزمون چهارگزینه‌ای را به طور کامل رد می‌کنم، اما سوالات تشریحی در لایه «تفهی» قرار می‌گیرد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون با احتساب بزرگسالان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی هم هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برخی تأخیر‌ها به دلیل دو سال تعطیلی ناشی از کرونا است و برآورد می‌کنیم ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم از پایه اول تا پایه دوازدهم داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد، اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه شما را تعیین می‌کنیم.
برای جمهوری اسلامی هیچ فرصتی بالاتر و بهتر از این دوازده سال (دوره دانش‌آموزی) نیست. این دوازده سال بزرگترین فرصت است برای جمهوری اسلامی که بتواند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به درستی به این نسل منتقل و هویت اسلامی و ایرانی را در آن نهادینه کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ