وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام را تسلیت گفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدرضا نیک نژاد: مهاجرت در پایه دانش آموزی مخصوص طبقات خاصی است و گستردگی ندارد. همانطور که در ایران شکاف طبقاتی زیاد و آموزش طبقاتی شده و عموما دیگر رشته‌های برند و پول ساز برای پولدار‌ها مانده است. آمار‌ها نشان می‌دهد از ۴۰ رتبه اول کنکور فقط یک نفر از مدارس دولتی است یا در سه هزار رتبه اول کنکور ۷ تا ۸ درصد و چه بسا کمتر از مدارس دولتی هستند. از طرف دیگر فقط آدم‌های پولدار توان فرستادن کودکان خود به مدارس خارج از کشور را دارند و اگر در خانواده متوسط چنین تصمیمی بگیرند حتما فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.
‌ ویدئویی از لحظه از پا درآوردن تیرانداز دبستان در شهر «نشویل» منتشر شده است. این ویدئو که توسط دوربین متصل به یک مامور پلیس ضبط شده است، از لحظه ورود ماموران پلیس به ساختمان مدرسه تا از پا درآمدن تیرانداز را فقط در طول حدود دو دقیقه نشان می‌دهد. صبح روز دوشنبه، در یک دبستان در شهر «نشویل» در ایالت «تنسی» آمریکا، یکی از دانش‌آموزان سابق این مدرسه اقدام به تیراندازی به سوی دانش‌آموزان و کارکنان دبستان کرد. در پی این تیراندازی، سه کودک و سه بزرگسال کشته و چند نفر نیز مجروح شدند.
رهبرانقلاب در مراسم روز درختکاری فرمودند: مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند و عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند.
عباس عبدی در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر سه پرسش مطرح کرد و نوشت: دستگاه‌های امنیتی ضعیف شده‌اند یا خودسر‌ها از کنترل خارج شده‌اند؟
خبرگزاری دولت نوشت: سناریوی دوم که بیشتر از سوی مدیران مدارس بیان می‌شود، از یک سو به روانی‌بودن موضوع، بعد از اخبار منفی و از سوی دیگر به شیطنت دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه و امتحانات اشاره دارد.
اخبار تایید نشده احتمال خرابکاری توسط شبکه نفاق را می‌دهد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: از مجموع اتفاقات امروز(سه شنبه) مدارس قم ۹ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند.
رییس شورای بخش چاهان گفت: روزانه بیش از هزار دانش‌آموز به علت نبود سرویس مدرسه با وانت و موتورسیکلت به مدرسه می‌روند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد:‌۱۵ دانش آموز از سه مدرسه این استان امروز به مراکز درمانی منتقل شدند.
گروهی از والدین دانش آموزان قمی صبح امروز سه شنبه درپی ماجرای مسمومیت دانش آموزان مقابل فرمانداری تجمع کردند. سریال مسمومیت دانش آموزان قمی از ۹ آذرماه شروع شد و در یک هنرستان رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش اموز شد. ۲۲ اذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.
پدر دانش‌آموز همان ابتدا تاکید کرد که معلم پرورشی مدرسه به‌طور مستقیم با شلنگ به صورت فرزندش زده و سه روز بعد، مدیر مدرسه که حتی تصویر منتشر شده را ندیده می‌گوید که تنبیه در کار نبوده و معلم از روی شوخی ضربه‌ای به دانش‌آموز به اسم علی محمدزهی وارد کرده که به دلیل بی‌احتیاطی خود دانش‌آموز، ضربه به صورتش خورده است.
دانش‌آموزان و دانشجویان سه سالی هست که تمام و کمال پشت میزهای درس مدارس و دانشگاه نمی‌نشینند. داستانی که ویروس کرونا آغاز‌گر آن بود و به نظر می‌رسد آلودگی هوا ادامه‌دهنده این رسم غلط نانوشته شده است. همین چند روز پیش بود که روزنامه فرهیختگان در گزارشی خبر داد که دانش‌آموزان امسال از ۴ماه سال تحصیلی تنها ۳۸روز مدرسه رفته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد ادامه آلودگی هوا که چاره‌ای برای آن از سوی دولت‌مردان متصور نیست، راه را برای ادامه فعالیت مرسوم مدارس بسته است.
حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۳۲ استان کشور نحوه صحیح پناه گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان هنگام مواجه شدن با زلزله را به مرحله اجرا در می‌آورند.
حادثه تیراندازی در دو مدرسه‌ در برزیل به کشته شدن سه دانش‌آموز و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر منجر شد.
بر اساس نوع مدارس شما می‌توانید مدارس ایرانی که زیرنظر سفارتخانه ایران اداره می‌شود، مدارس خصوصی یا بین‌المللی را انتخاب کنید. یکی از موسسات در مرکز تهران، مدارسی در سه شهر استانبول، آنکارا و ازمیر را پیشنهاد می‌کند. در این شرایط شما ابتدا باید شهر را انتخاب کنید.
شورای نگهبان به مناسبت ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، بیانیه‌ای صادر کرد.
آرتین سرایداران از مجروحین حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و خانواده دانش‌آموز شهید علی اصغر گویینی از شهدای این حادثه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. آرتین سرایداران، کودک خردسال بازمانده از حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ در شیراز است که پدر، مادر و برادرش در برابر چشمان او در این حادثه به شهادت رسیدند. علی اصغر لری گویینی نیز یکی از شهدای دانش آموز این حادثه است که پدر و برادر سه ساله او نیز در این حادثه مجروح شدند.
دانش‌آموزان فلسطینی در غزه امروز سه شنبه راهپیمایی بزرگی در حمایت از گروه عرین الاسود (بیشه شیرها) و مقاومت در کرانه باختری انجام دادند.
دکتر ناهید رحیم‌زاده فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه کودکان گفت: اگر معلمان اجازه ندهند بچه‌ها در ساعات حضور در کلاس به سرویس بهداشتی بروند ریسک عفونت ادراری در آن‌ها زیاد می‌شود؛ توصیه می‌شود بچه‌ها هر دو یا سه ساعت مثانه را تخلیه کنند و در فواصل زمانی منظم آب مصرف کنند، زیرا عدم تخلیه مثانه، ریسک عفونت ادراری در کودکان را بالا می‌برد.
سه هزار نفر از معلمان کشور در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بر تداوم نقش‌آفرینی خود در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و حفظ و حراست از اندیشه‌های دانش‌آموزان تأکید کردند.
دبیر علمی هفتمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا گفت: در جشنواره امسال ۲۴۰۰ تیم در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از ایران و ۸ کشور از قاره‌های مختلف به صورت بین المللی به رقابت پرداختند.
با نگاهی به درصد رتبه‌های زیر سه هزار در کنکور می‌توان دریافت که قبولی در مدارس سمپاد در پایه ششم در واقع خیلی زود تضمین کننده قرار گرفتن در رتبه زیر سه هزار و ورود به دانشگاه‌های برتر است و این یعنی دانش‌آموزان با هدایت والدین از ابتدایی مشغول تست‌زنی می‌شوند چرا که آزمون ورودی مدارس سمپاد هم آزمون‌هایی استاندارد نیست و همین آزمون یک بازار مالی کلان کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های آمادگی ورود به مدارس سمپاد را ایجاد کرده است.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان دانش آموزان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌ آموز پیش‌بینی‌شد که با توجه به افزایش قیمت امسال سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می گیرند.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی، در فاصله سه دوره تحصیلی رو به افزایش بوده چنان که در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ تعداد بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی ۱۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر بوده که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ به ۲۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر افزایش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ