معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی گفت: هسته‌های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش ایجاد می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در یک کشف غافلگیرکننده، پروتئینی که نقش مهمی در پیشروی سرطان دارد، برای اولین بار در حالی مشاهده شد که به درون هسته‌های سلولی حرکت می‌کند تا کلیدهایی را که سرطان‌ها را پویاتر و تهاجمی‌تر می‌سازند، فعال کند.
اگر رژیم صهیونیستی قصد تجاوز زمینی و طولانی به جنوب لبنان را داشته باشد، آنگاه احتمال فعال شدن هسته‌های مقاومت در داخل سرزمین‌های تاریخی فلسطین بسیار بالا است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: بخشی از هارد و کیس‌ها رسید و مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستیم.
همجوشی هسته‌های اتمی، همان فرآیندی است که به خورشید نیرو می‌دهد و محققان بیش از صد سال است که به دنبال بازآفرینی این امر در کره زمین هستند؛ چرا که این واکنش، انرژی به مراتب بیشتری نسبت به سوخت‌های فسیلی ایجاد کرده، بدون آنکه کربن یا محصولات جانبی رادیواکتیو تولید و منتشر کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: گسترش هسته‌های مقاومت فلسطین، فروپاشی رژیم اشغالگر صهیونیستی را رقم خواهد زد.
هسته‌های آلو، هلو، سیب و زردآلو و بادام تلخ خطرناک هستند. بیشترین مقدار اسیدهیدروسیانیک در بادام تلخ وجود دارد. ۱۰۰ گرم هسته زردآلو می‌تواند باعث مرگ شخص شود.
هسته‌های این ستارگان بسیار داغ‌تر از هسته‌هایی هستند که امروزه در ستارگان می‌بینیم، و دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند به دلیل سوختن بیش از حد هیدروژن در دمای بالا باشد.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از راه‌اندازی ۱۵ هسته شناختی جدید در مراکز دانشگاهی سراسر کشور برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، طراحی، تولید و ساخت ابزارهای شناختی خبر داد.
مایکروسافت به تازگی قماربزرگی روی انرژی همجوشی هسته‌ای انجام داده است و در این قمار نام سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI (شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی)، دیده می‌شود.
جدیدترین پژوهشی که در مجله‌ی «نیچر» منتشر شده است، نشان می‌دهد که هسته‌ی داخلی ماه یک توپ جامد با چگالی مشابه آهن است که توسط یک هسته بیرونی مایع احاطه شده است. این یافته‌ای است که به ما در درک بهتر نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی کمک می‌کند.
عدم تبعیت سران وقت ایران از ایده‌های نازیسم در سیاست‌های فرهنگی و سیاسی این دوره مشهود است. درحالی‌که یکی از هسته‌های اصلی ایده نازیسم ضدیت با قوم یهود و پاکسازی نژادی جوامع مرتبط است، دولت ایران در این دوره نه‌تنها در سیاست‌های فرهنگی سنتی خود مبنی بر تسامح مذهبی و فرهنگی تغییری ایجاد نکرد، بلکه تلاش‌هایی برای نجات یهودیان اروپا حتی یهودیان آلمانی نیز انجام داد.
پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای منشا اصلی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در صنعت هسته‌ای کشور است، که نتایج پژوهش‌های آن می‌تواند اثرات مثبت و مهمی در جامعه داشته باشد.
با انعقاد یک تفاهم نامه قرار است تسهیلاتی به هسته‌های نوآور و فناور بخش معدن و صنایع معدنی اعطا شود.
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیام واضح همایش شب گذشته این بود که جریان علمی، پژوهشی و فناوری هسته‌ای در ایران، جریانی قدرتمند است و پیام‌آور صلح، مودت و دوستی است.
وزیر دفاع با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی و هسته‌های پنهان و فعال در عراق گفت: ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی دو کشور بیش از گذشته مضاعف شده است.
مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می‌شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته‌های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون‌های مردانه می‌شود.
شماره سیصد و شصت و نهم هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان «هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان اسلام» منتشر شد.
کیهان نوشت: برای دفاع از امنیت کشور و مردم باید مماشات را کنار گذاشته و در فصل شکار کفتار‌ها هسته‌های آشوب را تارومار کرد.
منابع آگاه سازمان پژوهش و توسعه دفاعی هند گفته اند که این موشک از یک سکوی متحرک در ساحل اودیشا پرتاب آزمایشی شده است.
وزیر کشور گفت: هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند. مثلاً هسته‌های سازمان یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند و به برخی برای هر کوکتل مولوتوف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.
حشد شعبی عراق از آغاز عملیات امنیتی پیش دستانه در مناطق مختلف استان نینوا علیه هسته های خفته گروه تروریستی داعش خبر داد.
«احمد قبلان» ضمن هشدار درباره توطئه آمریکایی - صهیونیستی در منطقه گفت که دشمنان قصد دارند از طریق هسته‌های امنیتی و تروریستی به هدفی برسند که در طول محاصره نتوانستند آن را محقق کنند.
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا روز جمعه ادامه دارد مسائل مختلف درباره ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارد. در این دوره موضوع ایران و برجام هم در دستور کار قرار دارد.
اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت پیش از ظهر جمعه (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) با حضور رئیس جمهور، سید حسن خمینی، حجت الاسلام پناهیان، سعید قاسمی و جمعی از وزرای دولت سیزدهم در حسینیه جماران برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ