گوشت یکی از منابع اصلی پروتئین است و اگر یکباره از رژیم غذایی تان حذف شود، بدن تان ممکن است در واکنش به آن وارد حالت بقا شود. اگر مصرف گوشت را به کلی کنار بگذارید، ممکن است به سیر کردن خودتان با هر خوراکی نه چندان سالمی که در دسترس باشد، روی آورید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرشادان بیان کرد: اگر هیات دولت سیاست حذف ارز ترجیحی و طرح کمک معیشتی را مانع گرانی نان، دارو و بنزین می‌داند مبارک است، اما وقتی قیمت یک کیلو گوشت مرغ به ۱۱۰ هزار تومان می‌رسد یعنی دولت در سیاست اقتصادی اش اشتباه کرده، قیمت‌ها در بازار سرسام آور و نا امیدکننده است، قدرت خرید مردم پایین نیامده، قدرت خرید مردم سقوط کرده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: اقدامات در حال پیگیری برای تأمین بازار گوشت قرمز نخست واردات گوساله پایه پروار و دیگری تأمین نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است.
ترکیب گوشت و بادمجان همیشه خوشمزه و راحت است و اگر دوست دارید یک غذای مجلسی و شیک برای مهمانی‌ها تهیه کنید بهتر است اسلیم کباب را در نظر داشته باشید و در کنار دیگر غذا‌های خود سرو کنید.
اگر در قفسه‌های پروتیینی فروشگاه‌ها جستجو کنید؛ بسته بندی‌های مخصوص بیف استروگانفی گوشت گوساله را خواهید دید. رشته‌های باریکی که حتی نیاز نیست زحمت خرد کردن آن‌ها را هم بکشید.
پرواز قیمت مرغ در حالی است که هم برای نهاد‌های دامی و هم برای گوشت مرغ، ارز دولتی تخصیص و تامین می‌شود، اما آن گونه که پورابراهیمی گفته است: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می‌شد حتی به نرخ ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسید!
پرواز قیمت مرغ در حالی است که هم برای نهاد‌های دامی و هم برای گوشت مرغ، ارز دولتی تخصیص و تامین می‌شود، اما آن گونه که پورابراهیمی گفته است: اگر حتی مرغ با قیمت آزاد هم به کشور وارد می‌شد حتی به نرخ ۹۰ یا ۱۰۰ هزار تومان هم نمی‌رسید!
اگر فرزند شما میانه خوبی با گوشت تکه‌ای ندارد، خورش پسته و بادام از جمله معدود خورش‌هایی است که با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود.
اگر می‌خواهید برای یک شام سبک و بدون برنج نیز تهیه کنید گزینه بسیار خوبی در کنار نان تازه می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه در کنار این خوراک یک نیمرو نیز تهیه کنید و یک خوراک فوق العاده تهیه کنید حتی یک صبحانه عالی پر انرژی نیز می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی با گوشت چرخ کرده و سبزیجان مخلتف تهیه کنید.
اگر سوزش معده دارید یا مستعد ابتلا به رفلاکس اسید هستید، بهتر است از خوردن مواد غذایی زیر بپرهیزید یا میزان مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید: غذا‌های پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، سس و گوشت پرچرب، میوه‌ها و سبزیجات اسیدی مثل مرکبات و گوجه‌فرنگی، شکلات، سیر، پیاز، غذا‌های تند، کافئین، نوشابه‌های گازدار و.
از کارتون‌های زمان بچگی‌یادگرفتیم که خوردن اسفناج انرژی ما را چندبرابر می‌کند حالا فکرکنید با گوشت هم‌همراه شود؛ چه‌خانه‌تکانی راحتی خواهیم داشت!
پیکاتای مرغ یک دستور غذای خوشمزه ایتالیایی است. این سینه مرغ است که در سس با لیمو، کیپر، آب گوشت و کره پخته شده است. به طور کلی، این غذای ایتالیایی با سالاد، انواع ساده پاستا یا سبزیجات اصلی همراه است. حالا اگر می‌خواهید طرز تهیه آن را را یاد بگیرید، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.
این املت مقوی سریع آماده می‌شود؛ البته به شرط آنکه مواد لازم را در دسترس داشته باشید. اما با حذف بعضی از اقلام (در مورد سبزیجات) هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر همه مواد را ندارید، این املت را با سبزیجات موجود به اضافه گوشت بپزید.
این املت مقوی سریع آماده می‌شود؛ البته به شرط آنکه مواد لازم را در دسترس داشته باشید. اما با حذف بعضی از اقلام (در مورد سبزیجات) هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر همه مواد را ندارید، این املت را با سبزیجات موجود به اضافه گوشت بپزید.
خوراک دارچین و بادمجان که گوشت و پنیر پیتزا هم دارد؛ غذایی خوش قیافه و البته پرخاصیت است.
فیله ماهی‌ها را روی یک سینی چیده و روی آن‌ها را به وسیله قلم‌موی آشپزی به روغن زیتون آغشته کرده و روی آن را فلفل سیاه خردشده بریزید. در صورت نیاز با انگشتان دست کمی هم روی گوشت فشار دهید تا تکه‌های فلفل وارد گوشت شوند.
شاید فکر کنید که دیابت نوع ۲ فقط با مصرف کربوهیدرات ایجاد می‌شود، اما بهتر است بدانید منابع پروتئینی همچون گوشت قرمز نیز می‌توانند در ابتلا به نوع ۲ نقش داشته باشند.
چه تازه و چه منجمد و با قطعات کامل هر گونه آلودگی روی سطح وجود دارد. وقتی صحبت از تقلب می‌شود همین امر صدق می‌کند. اگر در حال خرید یک استیک، یا یک تکه بره، یا فیله یا سینه مرغ هستید بعید است که با تقلب مواجه شوید این موضوع بیش‌تر در مورد غذا‌های فرآوری شده رخ می‌دهد.
اگر دوست دارید می‌توانید پیراشکی را داخل تابه سرخ کنید و یا اگر دوست دارید پیراشکی کم کالری داشته باشید داخل فر قرار دهید.
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
عباس عبدی نوشت: واقعاً به دولت و سیاست‌مدارانی که در باره یک تیتر از روزنامه‌ای با تیراژ اندک چنین برآشفته می‌شوند، ولی CNN را نمی‌بینند، و هیچ اقدامی در برابر آن نمی‌کنند، چه می‌توان گفت و یا چه باید گفت؟ اگر اقدام آن روزنامه در موضوع قیمت گوشت، در حد گزیدن فیل از طرف یک پشه باشد، اقدام CNN در حد نیش زدن مار کبرا به یک انسان است.
اکبر منتجبی، سردبیر روزنامه سازندگی گفت: ظاهرا تیتر دیروز روزنامه سازندگی باعث ناراحتی وزیر ارشاد شده است. استناد تصمیم‌گیران این بود که، چون به موضوع گوشت پرداختید روزنامه توقیف می‌شود. به ما شفاهی اینطور توضیح دادند که، چرا با فونت بزرگ نوشتید طغیان گوشت؟! سوال من این است که به‌طور مثال اگر با فونت درشت‌تر بنویسیم دلار به فلان قیمت رسیده، نرخ دلار گران‌تر می‌شود؟
خوراک کرفس یکی از انواع خوراک‌ها می‌باشد که می‌توانید هم با گوشت و هم مرغ تهیه کنید و اگر گیاه خوار هستید و به کرفس علاقمند هستید می‌توانید گوشت را حذف و از قارچ یا هر نوع جایگزین دیگر استفاده کنید.
رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در جامعه ایرانی قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده که این تاثیر مستقیمی بر سبد مصرفی خانوار دارد. نخست ما پیشنهاد رژیم‌های جایگزین را مطرح کردیم، برای مثال گفته شد اگر توانایی تهیه گوشت قرمز را ندارید حبوبات و پروتئین‌های گیاهی را جایگزین آن کنید، اما امروز می‌بینیم که آن‌ها هم هرروز گران‌تر می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ