این دستور شامل فراخوان ۱۴۷ هزار روسی ۱۸ تا ۲۷ ساله به خدمت سربازی اجباری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آموزش هزاران سرباز وظیفه جدید به اتمام رسیده و برای خدمت به یگان‌های نیروهای مسلح اعزام شدند.
یک خواننده مشهور روس به سربازی که در منطقه عملیات نظامی روسیه در اوکراین یک تانک لئوپارد آلمانی را منهدم کرده بود، یک میلیون روبل پاداش داد.
دولت طی فرمان منتشرشده در وب‌سایت خود اعلام کرد که این افزایش‌ها شامل افرادی می‌شود که در سمت‌های نظامی هستند، همچنین کارکنان نظامی که طبق قرارداد خدمت سربازی دارند و پرسنل نظامی که به صورت اجباری خدمت می‌کنند.
ناصرالدین‌شاه وقتی که در تشکیل ارتش مدرن موفق نمی‌شود از روسیه کمک می‌گیرد و بریگاد قزاق را ایجاد می‌کند و سربازان آن هم با بنچیه‌بندی (روستا‌ها و ایالاتی که قادر به دادن مالیات نبودند، تعدادی از جوانان را به جای مالیات به مرکز می‌فرستادند) تامین می‌شد و، چون جوانان روستا به زور به سربازی فرستاده می‌شدند میلی به ماندن نداشتند و فرار می‌کردند و همین دردسر‌های دیگری برای کشور درست می‌کرد.
سرگرد ژیلین یکی از صد‌ها مرد روسی است که از زمان تهاجم گسترده مسکو به اوکراین در سال گذشته، به‌دلیل امتناع از تبدیل شدن به سرباز جنگ علیه اوکراین با اتهامات جنایی روبه‌رو شده‌اند. روسیه سال گذشته ۱۱۲۱نفر را به اتهام فرار از خدمت سربازی اجباری محکوم کرده است. بر اساس آمار دیوان عالی روسیه، میانگین فرار از خدمت اجباری در سال‌های اخیر حدود ۶۰۰نفر بوده و در سال گذشته این میزان نزدیک به دو برابر شده است.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ۴۰ سرباز روسی که در خطر مرگ بودند، از اسارت اوکراین آزاد شدند.
وزارت دفاع روسیه امروز در خصوص عملیات ویژه نظامی این کشور اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند.
بنا به فرمانی که رئیس جمهور روسیه امضا می‌کند شمار دیگری از سربازان روسی به میدان نبرد با اوکراین اعزام می‌شوند.
کوپل، این سرهنگ ارتش اوکراین که نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو تحت امر خود دارد، روایت می‌کند که نیروهایش در فصل زمستان و پس از حمله روسیه به شهر سولدار در ۲۰ کیلومتری شمال غرب باخموت این شهر را تخلیه کردند. او به یاد می‌آورد که چگونه صد‌ها نفر از سربازانش مواضع خود را ترک کردند و با فرار خود باعث سقوط شهر شدند: از میان ۵۰۰ سربازی که در ابتدای جنگ تحت فرمان من بودند، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند تا کل افراد گروه من تغییر کرده باشند. ۱۰۰ سرباز جدید به من دادند و من حتی فرصت نداشتم آن‌ها را برای رفتن به جنگ آماده کنم.
پوتین این جنگ را با ارتشی به سبک دوران استعمار ادامه می‌دهد. روس‌ها از خانواده‌های مرفه از سربازی طفره می‌روند یا از روسیه فرار می‌کنند و ارتش روسیه و گروه واگنر را مجبور می‌کنند از میان اقلیت‌های قومی - لزگین‌ها، آوارها، بوریات‌ها، تاتارها، چوواش‌ها و ... سربازگیری کنند. اما از آنجا که روسیه به طور تاریخی این اقوام را سرکوب کرده است، این تصور که آن‌ها وفاداری واقعی به دولت روسیه داشته باشند، دور از ذهن است.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، بیش از ۱۸۲ سرباز اوکراینی در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.
جنگ میان روسیه و اوکراین در این فصل و در چنین روز‌های سردی به مرحله دشوار و حساسی رسیده است و علاوه بر دشمن، دمای هوا هم جان سربازان دو طرف را تهدید می‌کند.
شماری از کانال‌های غیررسمی تلگرام نوشته‌اند که روز یکشنبه صد‌ها سرباز روسی- که تعداد آن‌ها بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر عنوان شده است- وارد ویتبسک بلاروس شدند. رویترز نوشته که قادر به تائید این اطلاعات نبوده، اما در ادامه گزارش داد که روسیه و بلاروس تسلیحات و سربازان جدید خود را به رزمایش‌ها اضافه کرده‌اند و در حال انجام مانور‌ها و تمرین‌هایی هستند که از تجربیات روسیه در جنگ اوکراین برگرفته شده است.
ویدئویی از جنگ در اوکراین منتشر شده که گفته می‌شود حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه منجر به پرواز درآمدن یکی از سربازان اوکراینی شده است. در ویدئوی منتشر شده مواضع اوکراینی‌ها هدف حملات خمپاره‌ای قرار می‌گیرد و کمی بعد چند نظامی در آسمان دیده می‌شوند. پس از آرام شدن اوضاع بقیه سربازان از سنگر خارج شده و پا به فرار می‌گذارند.
در ۲۶ دسامبر، حدود ساعت ۰۱:۳۵ به وقت مسکو [۲۲:۳۵ به وقت گرینویچ در ۲۵ دسامبر]، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در ارتفاع پایین هنگام نزدیک شدن به فرودگاه نظامی انگلز در منطقه ساراتوف توسط پدافند ضد هوایی نیرو‌های هوافضای روسیه ساقط شد.
وزارت دفاع روسیه از کشته شدن شمار دیگری از نظامیان اوکراینی و مزدوران خارجی در نبردهای شبانه روز گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از کشته شدن ده‌ها سرباز اوکراینی و انهدام شمار دیگری از تجهیزات ارتش این کشور خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک انبار مهمات نیروهای ارتش اوکراین را در زاپروژیا نابود کرده است.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ۳۵ سرباز روسی که در خطر مرگ بودند، از اسارت اوکراین آزاد شدند.
نیروهای هوایی روسیه موفق به سرنگونی جنگنده نظامی اوکراینی از نوع میگ ۲۹ در منطقه ولیکوالکساندروکا شده است.
قانون امضاء شده از سوی رئیس جمهور روسیه به افراد محکوم به جرایم سنگین اجازه می دهد به عنوان بخشی از بسیج به خدمت سربازی فراخوانده شوند.
مقامات اوکراین مدعی شدند که ارتش این کشور به دروازه‌های شهر لیمان رسیده‌اند و هم‌اکنون هزاران نظامی روس در این شهر در محاصره قرار گرفته‌اند.
این اولین بسیج نظامی روسیه از زمان جنگ جهانی دوم است و بزرگترین تشدید جنگ در اوکراین از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه است.
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیرو‌های هوافضای روسیه، نیرو‌های موشکی و توپخانه حملات گسترده‌ای را به واحد‌ها و ذخایر نیرو‌های مسلح اوکراین در تمام مناطق عملیاتی وارد می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ