وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از کشته شدن ده‌ها سرباز اوکراینی و انهدام شمار دیگری از تجهیزات ارتش این کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیل اسلاید یا سُر دادن دُم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم گردش به یک عمودی و بلند می‌انجامد که با صددرصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی که هواگرد تکانه را انجام می‌دهد. هر چه سرعت هواگرد به صفر رسید و بلند شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر می‌شود. مرحله حفظ حفظ در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام شود.
وزارت دفاع روسیه از رهگیری ۲ جنگنده «تایفون» متعلق به انگلیس و یک هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ بر فراز دریای سیاه خبر داد.
بر اساس گزارش ریانووستی ترکیب سیستم جنگال یا پاد اخلال‌گر خیبنی در این جنگنده با سامانه‌های جمینگ SAP-۱۴ و SAP-۵۱۸ سپر دفاعی قدرتمندی برای این جنگنده مقابل پدافند هوایی می‌سازد به شکلی که می‌توان ادعا کرد جنگنده از صفحه رادار دشمن ناپدید می‌شود.
در جریان این عملیات بمب‌افکن‌های بسیاری قربانی پدافند هوایی ویتنام شمالی شدند که از آتشبارهای اس-۷۵ دوینا به‌طور گسترده برای دفاع از هانوی و هایفونگ استفاده می‌کردند.
سامانه دفاع موشکی اس ۳۵۰ روسیه برای نخستین بار توانست به طور کاملا خودکار و بدون دخالت انسانی، ضمن رصد و رهگیری یک جنگنده متخاصم که متعلق به ارتش اوکراین بوده، آن را ساقط کند.
سامانه دفاع موشکی اس ۳۵۰ روسیه برای نخستین بار توانست به طور کاملا خودکار و بدون دخالت انسانی، ضمن رصد و رهگیری یک جنگنده متخاصم که متعلق به ارتش اوکراین بوده، آن را ساقط کند.
وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که ۳ فروند جنگنده نظامی متعلق به آلمان و فرانسه را نزدیک مرزهای این کشور رهگیری کرده است.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، یک جنگنده میگ- ۳۱ این کشور امروز دچار سانحه شد و سقوط کرد.
وزارت دفاع روسیه امروز در این کشور دچار سانحه شد و سقوط کرد.
نیروی هوایی انگلیس در بیانیه‌ای از رهگیری ۳ جنگنده روسیه از سوی جت‌های انگلیسی و آلمانی بر فراز خلیج فنلاند خبر داد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، ۲ فروند جنگنده سوخو- ۲۷ متعلق به این کشور بمب افکن‌های آمریکایی را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته چند هواپیمای ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.
المانیتور مدعی شد: مقام‌های آمریکایی به شکل فزاینده‌ای نسبت به تبدیل یک مشارکت نظامی ساده میان روسیه و ایران و تبدیل آن به هماهنگی استراتژیک و خطر بالقوه تبعات آن برای خاورمیانه محتاط شده‌اند.
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از ساقط کردن ۲ فروند جنگنده اوکراینی در ادامه عملیات ویژه نظامی این کشور در کی‌‎یف خبر داد.
جنگنده روسی «سوخو ۲۷» هواپیمای آلمانی را بر فراز دریای بالتیک و نزدیک مرز با این کشور رهگیری کرد.
کوناشنکوف افزود: نیروهای عملیاتی و تاکتیکی، نیروهای هوایی ارتش، موشکی و توپخانه‌ای پایگاه فرماندهی تیپ ۷۲ نیروهای مسلح اوکراین در جمهوری دونتسک را بمباران کردند و ۶۷ واحد توپخانه و تجهیزات نظامی را در ۱۸۴ منطقه هدف قرار دادند.
وزارت دفاع روسیه در ادامه نبرد با نیروهای اوکراینی موفق به سرنگونی یک جنگنده دیگر این کشور و شماری از تسلیحات نظامی آن شد.
یک هواپیمای نظامی روسیه از نوع سوخو-۳۰ روز یکشنبه بر روی یک ساختمان مسکونی دو طبقه در شهر ایرکوتسک سیبری سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند.
رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی روسیه، تصاویری از لحظه سقوط جنگنده این کشور به مناطق مسکونی را منتشر کردند.
یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ روسیه در مناطق مسکونی شهر ییسم سقوط کرد. طبق اولین اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری اینترفکس این جنگنده از نوع سوخو۳۴ بوده است. جنگنده روسی روی مناطق مسکونی شهر سقوط کرده و گفته می‌شود خلبان روسی از این حادثه جان سالم به در برده است. هنوز اطلاعاتی از میزان تلفات جانی این حادثه منتشر نشده است.
رسانه های روسیه از سقوط یک فروند هواپیمای سوخو- ۳۴ در منطقه ای مسکونی در جنوب این کشور خبر می دهند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عملیات ارتش اوکراین در مناطق جنوبی این کشور شکست خورده و بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها هم نابود شدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش اوکراین به دستور رئیس‌جمهور این کشور حملاتی را در مناطق جنوبی انجام داده که با «اقدامات موثر» ارتش روسیه دفع و خسارات و تلفات زیادی بر ارتش اوکراین تحمیل شد.
روسیه در نمایشگاه فناوری نظامی که توسط ولادیمیر پوتین در ۱۵ اوت ۲۰۲۲ در مسکو افتتاح شد، از سگ رباتیکی رونمایی کرد که در پشت خود سلاح حمل کرده و به عنوان سکوی پرتاب استفاده کند. ربات جدید روسی به نام "M-۸۱" با پارچه سیاه پوشانده شده است، شبیه "نینجا" است و روی چهار پا راه می‌رود و می‌تواند به طور پیوسته و متعادل در همه جهات حرکت کند. دوربین‌هایی نیز در جلوی سر آن نصب شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ