در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: با راه‌اندازی جاده جدید لاچین که قره‌باغ را به ارمنستان وصل می‌کند، چندین ارتفاعات فرماندهی، جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین منطقه وسیعی بین روستا‌های جاغازور و زابوخ در بخش لاچین تحت کنترل قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: امروز پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و با ذکاوت در کنار تجهیزات بومی و به‌روز، در اوج بالندگی قرار دارد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) مدعی گلوله باران مناطقی از جمهوری خودمختار نخجوان توسط ارتش ارمنستان شد.
ارتش ارمنستان طبق گزارش‌هایی اعلام کرد که نیرو‌های آذربایجان از تجهیزات توپخانه‌ای، پهپاد‌های جنگی و سلاح‌های خودکار برای حمله به مواضع خود در امتداد بخش‌های مختلف مرز ارمنستان با آذربایجان استفاده کردند.
از سوی دیگر، خبرگزاری آذرتاج اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان با بهره گیری از سلاح‌های سبُک به طور متناوب مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق «شوشا» و «خوجالی» را هدف قرار داده اند.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از قدرتمند‌تر شدن ارتش این کشور و اجرای طرح‌های خود در قره باغ خبر داد.
تبریز- فرمانده کل ارتش با اشاره به سابقه درخشان مردم آذربایجان در دفاع از انقلاب اسلامی ایران گفت: آذربایجان همواره طلایه دار دفاع از انقلاب بوده است.
نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان با استقرار در نوار مرزی ارمنستان، بار دیگر مسیر ارمنستان به مرکز قره‌باغ کوهستانی یعنی شهر استپاناکرت (خانکندی) را مسدود کردند.
ارتش جمهوری آذربایجان با تایید اشغال جاده‌های شمال کریدور لاچین در توجیه آن مدعی شده است به این خاطر کنترل این جاده‌ها را به دست گرفته است که ارمنستان سعی دارد به طور غیرقانونی از آن برای انتقال سلاح به قره باغ استفاده کند.
وزارت دفاع روسیه با اعلام پیشروی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان به مناطق مرزی ارمنستان تأکید کرد که این اقدام توافق‌های ۲۰۲۰ را نقض می‌کند.
جنگ با ایران جنگ ما نیست. ایران وطن ما است. اگر سربازان تالشی را بزور وادار به جنگ‌با ایران بکنند ما سلاح هایمان را به سمت کاخ ریاست جمهوری الهام علیف خواهیم گرفت
به دستور وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، یگان‌های زرهی ارتش این کشور امروز رزمایش نظامی را برگزار کردند.
از ارسال کمک‌های مردمی و هلال احمر با دو فروند هواپیمای سی ۱۳۰ و یک فروند هواپیمای ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی خبر داد.
رئیس ستادکل ارتش جمهوری آذربایجان امروز با معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.
در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که ابتدا تیراندازی از سوی نظامیان ارمنستانی آغاز شد و سپس نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ دادند.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد قوای جمهوری آذربایجان صبح روز جمعه به مواضع ارتش ارمنستان در بخش شرقی حمله کردند. تاکنون از تلفات این حمله گزارشی مخابره نشده ا ست.
وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان امروز صبح به مناطق مرزی این کشور حمله کرده‌اند.
به دنبال درگیری‌های شدید دوشنبه شب، ۲۱ شهریور ماه، میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دولت ایروان از ادامه تلاش نظامیان آذربایجانی برای پیشروی به سمت خاک خود خبر داد. بر اساس ویدیو منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای آذربایجانی در حال پیشروی در خاک این کشور هستند.
ایروان اوایل روز گذشته اعلام کرد که ارتش آذربایجان اواخر روز دوشنبه با استفاده از توپخانه و هواپیما‌های بدون سرنشین ارمنستان را گلوله باران کرد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای از هدف قرار دادن مواضع ارتش این کشور از سوی نیروهای ارمنستان خبر داد.
مشاور فرمانده‌کل قوا در امور ارتش گفت: اگر امروز پهپاد داریم و در لبه این فناوری در دنیا هستیم و اگر دنیا امروز فهمیده است که پهپاد در جنگ آذربایجان و اوکراین نقش ایفا می‌کند ما خیلی قبل‌تر این موضوع را فهمیدیم.
رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از استقرار ارتش این کشور در شهر راهبردی لاچین در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر داد و افزود روستا‌های زابوخ و سوس تحت کنترل درآمدند.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه (امروز) از ورود دو ناو موشک انداز جمهوری اسلامی ایران به باکو خبر داد.
وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد ماه، تصاویری از حملات هوایی به مواضع ارمنستان در منطقه کوهستانی قره باغ منتشر کرد. ارتش جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این عملیات را تحت عنوان انتقام در پاسخ به اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح غیرقانونی ارمنی در خاک آذربایجان که منجر به کشته شدن یک سرباز آذربایجانی شد، انجام داده است.
وزارت دفاع منطقه قره‌باغ کوهستانی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی نقض فاحش آتش‌بس، هفت نفر از نیروهای ارتش آرتساخ زخمی شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ