وزارت دفاع روسیه با اعلام پیشروی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان به مناطق مرزی ارمنستان تأکید کرد که این اقدام توافق‌های ۲۰۲۰ را نقض می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسیه از جمهوری آذربایجان درخواست کرد تا به انسداد گذرگاه لاچین پایان دهد.
نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه با حضور معاونان وزیران انرژی سه کشور در مسکو برگزار شد.
نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه با حضور معاونان وزیران انرژی سه کشور در مسکو برگزار شد.
نشست سه‌جانبه اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه با حضور معاونین وزیران انرژی سه کشور در مسکو برگزار شد.
دیپلمات های ارشد روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره کاهش تنش در قره باغ کوهستانی گفتگو خواهند کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از دیدارهای دوجانبه و سه‌جانبه «لاوروف» با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیرامون قره‌باغ خبر داد.
وزیر نیرو گفت: برای تبادل برق با روسیه دو مسیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان-گرجستان را دنبال کرده‌ایم و در حال مذاکره نهایی و اجرا هستیم، همچنین تبادل برق بدون پرداخت وجه با برخی همسایگان را دنبال می‌کنیم.
مقامات دفاعی منطقه قره‌باغ از نقض آتش‌بس از سوی جمهوری آذربایجان و ارسال گزارش این رویداد به فرماندهی حافظ صلح روسیه خبر داد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با توجه به تحولات جاری پیش‌بینی کرد امضا توافق صلح میان باکو و ایروان به زودی صورت گیرد.
وزیر خارجه روسیه شرایط دستیابی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به توافق دو جانبه را مناسب ارزیابی کرد.
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
وزارت خارجه روسیه به درگیری میان نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره‌ باغ واکنش نشان داد.
دولت روسیه از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست تا اقدامات خود را برای عادی سازی روابط دو جانبه از سر بگیرند.
یک کارشناس حوزه اوراسیا گفت: جمهوری آذربایجان به خوبی می‌داند خط قرمز اعلامی از سوی رهبر انقلاب در مورد عدم تغییر مرز‌های بین المللی مهمترین مانع برای تحقق کریدور زنگزور به شمار می‌رود؛ بنابراین باکو با ایجاد این قائله در خصوص سفارت و با کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران به دنبال استفاده از فرصت‌ها به منظور پیشبرد اهداف خود در منطقه است.
وزارت خارجه روسیه از رایزنی تلفنی امروز میان وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در خصوص گذرگاه لاچین خبر داد.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی با همتای جمهوری آذربایجان بر لزوم اجرای توافق‌ سه‌جانبه درباره قره‌باغ تأکید کرده است.
وزارت دفاع روسیه، جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در قره باغ متهم کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که نشست سه جانبه بین پوتین، علی اف و پاشینیان به انعقاد توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نماید.
ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال-جنوب در نخستین اجلاس ۲ + ۶ وزرای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی توافق کردند.
مدیر اداره چهارم کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ابتدای راه دشوار آشتی قرار دارند.
وزارت امور خارجه روسیه از مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست خویشتندار باشند و اختلافات را از طریق مذاکره حل و فصل کنند.
در پی درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نخست‌وزیر ارمنستان قرار است به منظور اجرای «پیمان دوستی، همکاری و کمک دوجانبه» از روسیه درخواست کمک کند.
تبریز- در نشست تجاری هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و جمهوری تاتارستان برای سرمایه گذاری بررسی شد.
گمرکات جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم سه جانبه در زمینه تسهیل ترانزیت در تهران امضا کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ