وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) مدعی گلوله باران مناطقی از جمهوری خودمختار نخجوان توسط ارتش ارمنستان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمهوری آذربایجان امروز ادعا کرد که ارمنستان با آمبولانس در منطقه تسلیحات نظامی مستقر می‌کند!
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از بازدید رسمی خود از جمهوری اذربایجان مدعی شد که به همتایان خود در این کشور درخصوص ایران هشدار خواهد داد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز اعلام کرد که ارمنستان پروازهای شناسایی را بر فراز نخجوان انجام داده است.
این تیراندازی در حالی رخ داد که آمریکا نشست سه روزه مذکرات جدید صلح را بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان میانجی‌گری می‌کند که جدیدترین دور برای متوقف ساختن درگیری‌هایی است که گهگاه در قره‌باغ رخ می‌دهد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد که از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۴:۵۵ امروز شنبه (به وقت محلی) یگان های نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌ های مختلف مواضع باکو را در لاچین گلوله باران کردند.
وزارت‌ دفاع جمهوری آذربایجان ادعا کرد که نیروهای ارمنستان مواضع باکو را گلوله‌باران کردند.
نماینده آمریکا در امور قفقاز امروز با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه ادعا کرد که کشورش در برقراری صلح پایدار بین باکو و ایروان تلاش می‌کند!
معاون بخش اوراسیای وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد که کشورش مجموعه‌ای از پیشنهادها را برای تنش‌زدایی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان ارائه کرده است!
رسانه‌های جمهوری آذربایجان امروز در ادامه ادعا‌های خصمانه و نفرت پراکنی علیه کشورمان مدعی شدند پرچم ایران از جلوی سفارتخانه ایران در خیابان بنیاد سرداروف باکو برداشته شده است.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
روزنامه هاآرتص چند روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که اسراییل طی دو دهه گذشته، ائتلافی راهبردی با جمهوری آذربایجان شکل داده است و به گفته منابع مطلع، در ازای دریافت نفت و ایجاد جای پایی در نزدیکی ایران، تسلیحاتی به ارزش میلیارد‌ها دلار به این کشور می‌فروشد.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز مدعی شد: ارمنستان پیشنهاد باکو درباره استقرار «ایست بازرسی» در مرز میان دو کشور را رد کرده است!
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد طرف ایرانی قصد ندارد گام‌های مشخص در ارتباط با حمله مسلحانه اخیر به سفارت باکو در تهران بردارد.
این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.
شعیب بهمن پژوهشگر مسائل روسیه در توییتی نوشت: جای متهم و مدعی نباید عوض شود... این خانم اصالتا اهل جمهوری آذربایجان است، اما شهروند ایران محسوب می‌شود.
نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به ایران مدعی شدند: لفاظی‌های تند فعلی جمهوری اسلامی ایران و تاکتیک‌های نظامی آن در مرز ایران-آذربایجان به وضوح نشانگر آن است و اهداف ایران را آشکار می‌سازد. ما هیچ‌گاه از هیچ تهدیدی علیه جمهوری آذربایجان نهراسیده‌ایم و کشور ما قادر است پاسخی درخور بدهد.
کئانو باکوس، هافبک تیم ملی استرالیا، مدعی شد بازی کردن برابر لیونل مسی حس بسیار خوبی است.
علی‌اف مدعی شد: ایران هیچ‌گاه دو رزمایش نظامی متوالی در طی چند ماه در مرز‌های ما انجام نداده است. هیچ گاه اظهاراتی پر از نفرت‌پراکنی و تهدید علیه آذربایجان مطرح نشده بود.
جمهوری اسلامی در مناقشۀ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقۀ قره‌باغ، به‌طور رسمی طرف باکو را گرفته، با این حال، دولت الهام علی‌اف مدعی است که تهران به دلیل روابط گرم و صمیمانه اش با ارمنستان عملاً در کنار ایروان قرار گرفته است.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در بررسی داخل خودروی متهمان تعدادی لوازم سرقتی اعم از سه عدد باکس بزرگ و دو دستگاه ضبط خودرو با مارک‌های مختلف که ساعاتی قبل سرقت شده بود، کشف و ضبط شد. متهمان هم که ۲۰ تا ۲۷ سال سن داشته و ساکن یکی از استان‌های مجاور تهران بودند، تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند و مدعی شدند که برای تفریح دست به این سرقت‌ها زده‌اند.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سخنانی مدعی شد که برگزاری رزمایش ها در مرز این کشور موجب ترس باکو نخواهد شد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسم روز پیروزی این کشور مدعی شد، برگزاری رزمایش‌ها در مرز جمهوری آذربایجان موجب ترس باکو نخواهد شد.
در تازه‌ترین تحول در عرصه دیپلماتیک نیز دولتمردان هر دو کشور مدعی رسیدن به صلح با دوام شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور در راستای عادی سازی روابط میان ایروان و باکو تلاش می کند!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ