رئیس سازمان امداد و نجات، از کوهنوردان درخواست کرد تا پایان مرداد ماه به ارتفاعات دماوند و علم کوه صعود نداشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد اهل آمل با هفت سال و ۱۰ ماه سن به همراه پدر، مادر و دختر دایی ۱۰ ساله اش موفق به صعود به قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند شد.
آریوبرزن یوسف‌زاده، کوهنورد آملی، با ۷ سال و ۱۰ ماه سن رکورد کم‌سن‌ترین کوهنورد پسر ایرانی را که موفق به پیمایش و صعود به "قله دماوند" بام ایران شده به نام خود ثبت کرد.
آریوبرزن یوسف زاده کوهنورد آملی با ۷ سال و ۱۰ ماه سن رکورد کم سن ترین کوهنورد پسر ایرانی که موفق به پیمایش وصعود "قله دماوند" بام ایران شده را به نام خود ثبت کرد.
600 کیلو از زباله های به جا مانده از کوهنوردان در منطقه علم کوه به پایان منتقل شد.
کوهنوردان روسی به مسابقات بین‌المللی باز خواهند گشت.
کوهنوردان روسی به مسابقات بین‌المللی باز خواهند گشت.
یکی از دیدنی‌های منطقه، نقش پای رستم است که تعجب همه کوهنوردان را برمی‌انگیزد. نرسیده به قله، جای دو شهاب‌سنگ بزرگ دیده می‌شود که حفره‌هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده‌اند. اهالی منطقه افسانه‌ای زیبا برای این چاله‌ها دارند. آن‌ها معتقدند این گودال‌ها جای زانو‌های رستم است که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده است. دورنمای بی‌نظیر قله دماوند و مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت‌های پر گل، این منطقه را به مکانی فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند.
هشدار مدیریت بحران به کوهنوردان در ارتفاعات تهران
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات استان، به کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش برف بیش از ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات اعلام کرد: کوهنوردان از صعود بپرهیزند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: روز جمعه دو کوهنورد اراکی برای صعود به قله اشترانکوه از راه پرفراز و نشیب و خطرناکی کوهپیمایی را شروع کردند. این در حالی است که به دلیل شرایط جوی نامناسب و همراه نداشتن امکانات کوهپیمایی در مسیری منتهی به قله کول جنو گرفتار شدند.
اولین صعود مشترک و بین المللی به قله دماوند رقم خورد.
‌علیرضا موسوی، کوهنورد ایرانی تصاویری شگفت‌انگیز بر فراز بالاترین نقطه بام ایران ثبت کرده که در اینجا می‌بینید. او می‌گوید که این یازدهمین صعود او و دومین بار است که با یک گروه از جوانان پس از تمرین دو ماهه به قله دماوند می‌رسد. این تصاویر در شهریورماه و با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه ثبت شده‌اند.
صعود به قله دماوند توسط 130 نفر از کوهنوردان منتخب ارتش انجام شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه زودتر باید اجساد کوهنوردان جانباخته در دماوند به خانواده‌های آنان تحویل داده شود.
به دلیل شرایط خطرناک منطقه یخار دماوند و ریزش سنگ، عملیات انتقال دو کوهنورد به زمستان موکول شد.
محمد خادم الشیخ کوهنورد حرفه‌ای و مربی امداد و نجات کوهستان گفت:دماوند با ارتفاع فعلی ۵۶۱۰ متر بلندترین قله ایران است که بهترین زمان صعود برای کوهنوردان به این کوه بین تیر و مرداد ماه خواهد بود چرا که وضعیت آب و هوایی دماوند در زمان گفته شده نسبتا پایدار است. البته موارد خاصی مانند سیل اخیر هم وجود دارد که هشدار‌های لازم صادر می‌شود.
جمعه ۱۵ مرداد ماه برخورد صاعقه با میله پرچم داخل یک سنگ باعث شد تکه‌هایی از آن سنگ روی چادر کوهنوردان در بارگاه سوم دماوند سقوط کند و یک کوهنورد جان خود را از دست بدهد و چند مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شوند. هفته گذشته نیز یک کوهنورد ۶۴ ساله در منطقه خطرناک یخار دماوند سقوط کرد و هنوز پیکرش پیدا نشده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از سقوط دو کوهنورد در یخچال یخار کوه دماوند خبر داد.
سقوط مرگبار سنگ ۴تنی دماوند بر چادر کوهنوردان
گروهی از کوهنوردان که زیر این سنگ حضور داشند صبح زود برای صعود اقدام می‌کنند و تنها یک کوهنورد باقی می‌ماند که پس از سقوط سنگ جان خود را از دست می‌دهد.
سرپرست تیم امداد و نجات کوهستان رینه، جزئیات سقوط سنگ چهار تنی در دماوند را اعلام کرد.
دکتر حمید مساعدیان، مسئول کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی گفت: روز گذشته به دلیل سقوط یک سنگ در بارگاه سوم متاسفانه فعلا کشته شدن یک نفر قطعی شده و با توجه به بزرگ بودن سنگ هنوز اطلاعی از اینکه چند نفر در چادر حضور داشته‌اند، نداریم.
شرکت بی ام و از بازگردانی برخی مدل‌های خودروهای برقی خود موسوم به آی ایکس و آی فور به علت احتمال اتش سوزی باتری‌ها خبر داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ