سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش برف بیش از ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات اعلام کرد: کوهنوردان از صعود بپرهیزند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای ۸ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات خبر داد.
سخنگوی صنعت آب کشور نسبت به خطر سیل و وقوع بارش‌های رگباری و با شدت بالا در تهران و تعدادی از استان‌های کشور و جاری شدن سیلاب در این استان‌ها از ۱۶ تا ۱۸ مرداد ماه هشدار داد.
سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از مسافران خواست از هرگونه طبیعت گردی در کوهستان‌ها بویژه جاده چالوس پرهیز کنند.
هشدار هواشناسی برای ۷ استان
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره ورود توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری آن تا پایان هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.
منطقه اثر آن نیز در روز جمعه استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان و بوشهر و در روز شنبه شرق و جنوب سمنان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان و بوشهر است.
سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و سقوط اشیاء از ارتفاع از مخاطرات این پدیده جوی است.
بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها در دستور کار قرار گیرد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از هشدار سازمان هواشناسی در ۴ استان کشور و آماده‌باش امدادگران و نجاتگران در این استان‌ها خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ طی روز‌های جمعه تا شنبه (۱۲ تا ۱۳ خرداد) خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه هم اکنون هشدار زرد هواشناسی و ابلاغ این هشدار به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل است.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز بعدازظهر تا روز یکشنبه با توجه به افزایش ابر و افزایش سرعت باد در بیشتر نواحی استان (به ویژه مرکز و نیمه‌جنوبی) احتمال خیزش موقتی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها را توصیه می‌کند.
ستاد هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی کشور از نفوذ توده هوای نسبتا سرد در روزهای آتی خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن رودها و مسیل‌ها در استان تهران از مردم خواست که تا پایان این هفته از حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات نیز خودداری کنند.
فدراسیون کوهنوردی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز برای مناطق کوهستانیدر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از علاقمندان به کوهنوردی خواست از فعالیت های کوهستانی اجتناب کنند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و رگبار باران و کاهش محسوس دما از اواخر امروز تا دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.
اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: تهرانی‌ها امروز و فردا از فعالیت کوهنوردی خودداری کنند. روز تحویل سال نو مشهد بارانی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع کولاک در ارتفاعات استان، به کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه کرد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی امروز و فردا تداوم استقرار هوای سرد به‌ویژه برای ساعات شب (شب مانی) و اوایل صبح، شرایط سرمازدگی را رقم می‌زند.
سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان توصیه کرده است.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ