اثر التهابی ویتامین B ۱۲ بر روی همه افراد مشابه و به یک میزان نیست و حتی ممکن است برای برخی افراد موجب رفع آکنه نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوزهای اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C باعث تقویت قوای بینایی، حفظ کیفیت یا به اصطلاح شادابی پوست، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که به هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.
به مانند لیمو، پرتقال نیز یکی از منابع غنی از ویتامین C است. با این وجود، تنها مغز آب دار میوه نیست که حاوی این ویتامین است. متخصصان می‌گویند پوست پرتقال به وفور حاوی ویتامین C است. مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.
«حائل پوست» از سلول‌های پوست و سیستم مرتبط پروتئین‌ها و لیپیدهایی ساخته شده است که سلول‌ها را احاطه و به‌هم متصل می‌کنند. این دیواره اولین خط دفاعی در برابر تهدیدهای بیرونی است – چه محرک‌هایی مانند سم‌ها باشند و چه عوامل عفونت‌زا مانند باکتری‌ها.
پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود این ویتامین محرک تولید کلاژن خواهد بود. به همین دلیل پرتقال را میوه‌ای مفید برای پوست می‌دانند. همچنین وجود اسید سیتریک در این میوه برای رفع تیرگی‌های پوستی، جای جوش و آکنه و لک‌های پوستی سودمند خواهد بود.
رادیکال‌های آزاد می‌توانند پیری پوست را تسریع کنند و ویتامین C با این روند مبارزه می‌کند. همچنین آزمایش‌ها نشان داده است که ویتامین C از پوست محافظت می‌کند و تولید پروتئین کلاژن را نیز که بافت‌های بدن را کنار هم نگه می‌دارد، افزایش می‌دهد.
لیمو، پرتقال و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند. این ویتامین به طور طبیعی موجب سفید شدن رنگدانه‌های پوست شده و به روشن‌تر و درخشان‌تر شدن آن کمک می‌کند.
نیاسین می‌تواند در پیشگیری از برخی سرطان‌های پوست کمک کند. نیاسین امید به عنوان یک عامل پیشگیرانه در بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به کراتوز‌های اکتینیک پیش‌سرطانی و همچنین سرطان‌های پوستی مانند کارسینوم سلول بازال و سلول سنگفرشی هستند استفاده می‌شود.
به حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری است و برای هر رژیم غذایی می‌تواند یک ماده‌ی مغذی باشد.
کلاژن یک پروتئین طبیعی در بدن است که میزان آن با گذر زمان و افزایش سن ما کاهش می‌یابد. با کاهش کلاژن خطوط ظریف و چین و چروک‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند.
مهمترین نکته‌ای که در مورد ویتامین سی وجود دارد، این است که برای اغلب پوست‌ها بی‌خطر است. علاوه بر این به آبرسانی پوست کمک می‌کند و می‌تواند پوست را روشن کند.
یکی از ویژگی‌های شناخته شده ویتامین سی، تاثیر بر فرایند ساخت کلاژن و افزایش تولید آن است و مهمترین نکته‌ای که در مورد ویتامین سی وجود دارد، این است که برای اغلب پوست‌ها بی‌خطر است.
مطالعه جدید نشان می دهد ویتامین A می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.
ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می‌کند و پوست را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است.
استفاده از نیاسینامید به دهه‌ها قبل برمی‌گردد، اما اخیراً به دلیل قدرت آنتی‌اکسیدانی‌اش محبوب شده است. فرمولاسیون خوراکی برای عملکرد مناسب بدن ضروری است و معمولا در اکثر قرص‌های مولتی ویتامین موجود است. هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند به مشکلات مختلف پوست کمک کند و به بخشی ارزشمند از بسیاری از روتین‌های مراقبت از پوست تبدیل شده است.
برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق مرباخوری عسل و ۱ لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.
ویتامین A برای رشد سالم سلول‌های پوست ضروری است. در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به دو مطالعه مشاهده‌ای بلندمدت را که یکی شامل ۱۲۱،۷۰۰ زن آمریکایی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ و دیگری مربوط به بررسی ۵۱،۵۲۹ مرد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲ بود را بررسی کردند.
پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می‌شود. انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری، لایه برداری و ترمیمی دارد. پاپایا همچنین شامل ویتامین‌های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامین C، A، و E می‌باشد. ویتامین A برای سالم نگه داشتن پوست مفید است. ویتامین C در تولید کلاژن کمک و ویتامین E با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.
آجیل سرشار از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسید‌های چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه UV خورشید نیز می‌شود.
شوره مو و بلند شدن پوست‌های ریز از کف سر، به شکل واضحی نشان می‌دهد که پوست سر رطوبت و ویتامین‌های مورد نیاز خود را نداشته و به این شکل دچار تغییر شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی دیگر از مواد لازم در ساخت استخوان، ویتامین دی است. بهترین منبع ویتامین دی را نور خورشید است و قرار گرفتن مستقیم پوست در برابر نور خورشید، میزان مناسبی از این ویتامین را تامین می‌کند. زرده تخم مرغ و روغن کبد ماهی از دیگر منابع غنی ویتامین دی محسوب می‌شوند.
زردآلو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئید‌ها بوده و برای بهبود سلامت چشم بسیار عالی است. مواد مغذی زردآلو همچنین به کاهش خطر ابتلا به تباهی لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) و آب‌مروارید نیز کمک می‌کنند.
دانه‌های قهوه سرشار از نیاسین نیز هست که نوع خاصی از ویتامین B ۳ به حساب می‌آید و آسیب‌پذیری پوست را در برابر اگزما، آکنه و سایر بیماری‌های التهابی پوست را کاهش می‌دهد.
پوست هندوانه دارای ارزش غذایی شگفت‌انگیزی است. کاروتن‌های این ماده در بدن به ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و چندین نوع از ویتامین‌های گروه B تبدیل می‌شوند. همچنین فیبر آن نسبت به گوشت صورتی رنگ آن بسیار بیشتر است و فیبر به طرق مختلف به سلامت روده و سلامت عمومی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ