«حائل پوست» از سلول‌های پوست و سیستم مرتبط پروتئین‌ها و لیپیدهایی ساخته شده است که سلول‌ها را احاطه و به‌هم متصل می‌کنند. این دیواره اولین خط دفاعی در برابر تهدیدهای بیرونی است – چه محرک‌هایی مانند سم‌ها باشند و چه عوامل عفونت‌زا مانند باکتری‌ها.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C باعث تقویت قوای بینایی، حفظ کیفیت یا به اصطلاح شادابی پوست، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که به هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.
ویتامین A یا رتینول نام گروهی از ویتامین‌های محلول در چربی است که از ترکیباتی به نام رتینوئیدها ساخته می‌شود.
نیل در ادامه افزود: «شواهد مفید برای افرادی که از استاتین‌های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی استفاده می‌کنند، قوی‌تر بود.»
در ۶ تا ۸ سالگی، تقریبا ۱۲ درصد از کودکانی که ۱۰ میکروگرم ویتامین D دریافت کردند، مشکلات درونی‌سازی قابل توجهی داشتند. این رقم در گروه ۳۰ میکروگرم کمتر از ۶ درصد بود. شایان ذکر است که هیچ تفاوتی در تعداد مشکلات برونی‌سازی مشاهده نشد.
گاهی بدن انسان بنا به دلایل مختلف نمی‌تواند مواد مغزی را با تغذیه جذب کند، در این شرایط برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن مصرف برخی مکمل‌ها یا ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
ویتامین ای (E) یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.
محققان دانشگاه مونترال در مطالعه اخیر خود، نقش محافظتی ویتامین K در برابر بیماری دیابت را شناسایی کرده ‌اند؛ دیابت، یک بیماری مزمن است و زمانی رخ می دهد که بدن قادر به استفاده از گلوکز یا ذخیره آن نباشد؛ این بیماری از هر ۱۱ نفر در سراسر جهان یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و هیچ درمانی ندارد.
در کل آب مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین ث است. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌رود. ویتامین ث به تولید گلبول‌های سفید خون و آنتی بادی و در نهایت مقابله با مهاجمان خارجی کمک می‌کند. کمبود ویتامین ث می‌تواند منجر به تاخیر در بهبود زخم، ناتوانی در مبارزه با عفونت و اختلال در پاسخ ایمنی شود.
اما در بسیاری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها با دوز بالا ادعا می‌شود که این ترکیبات انرژی را افزایش می‌دهند و مزایای اثبات نشده دیگری هم دارند. براسکی از دانشکده پزشکی اوهایو می‌گوید: "این بازاریابی است نه علم"
گوجه سبز دارای خواص بسیار و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. دارای کالری بسیار و در هر ۱۰۰ گرم آن ۵ درصد ویتامین آ، پنج درصد کلسیم، سرشار از ویتامین ب و پنج درصد آهن و دارای نیاسین و ۱۳ درصد ویتامین ث، ۲ درصد فسفر و ۳.۶ درصد پتاسیم برای هر فرد تأمین می‌شود.
اثر التهابی ویتامین B ۱۲ بر روی همه افراد مشابه و به یک میزان نیست و حتی ممکن است برای برخی افراد موجب رفع آکنه نشود.
ویتامین D یک ریز مغذی است که به سلامت استخوان و متابولیسم کلسیم کمک می‌کند.
ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می‌کند و پوست را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است.
حدود نیمی از جمعیت جهان دچار کمبود ویتامین D هستند و نتایج مطالعه‌ای نشان داده است که کاهش وزن با نوشیدن شیر که حاوی سطوح بالایی از کلسیم و ویتامین D است، دو برابر خواهد شد و هر دو با کاهش وزن مرتبط هستند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان سطوح پایین ویتامین D با مکمل‌ها ممکن است برای برخی افراد با کاهش خطر اقدام به خودکشی همراه باشد.
میوه کیوی به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان قوی محسوب می­‌شود.
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که ساختار ناخن از ماده‌ای به نام کراتین و مویرگ‌های اپیدرمی تشکیل می‌شود. ناخن‌ها برای رشد خود به مقدار کافی ویتامین آ، ب، ث، ای، آمینواسید‌ها و مواد معدنی نیاز دارند.
کلم بروکسل سرشار از از ویتامین کا و ث هستند و از سیستم ایمنی و استخوان‌های سالم حمایت می‌کنند. اگر کلم بروکسل را به صورت خام مصرف کنید ویتامین ث بیش‌تری از آن در مقایسه با ویتامین ث پرتقال دریافت خواهید کرد.
چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.
کیوی میوه عجیب و غریبی است. ویتامین ث آن دوبرابر پرتقال است، فیبر پوست کیوی دوبرابر خود کیوی ارزش غذایی دارد.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
ثابت شده که ویتامین ث برای حمایت از سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری است. هم چنین، ویتامین ث دارای خواصی است که می‌تواند به چندین بیماری بدن مانند کاهش خطر بیماری مزمن، مدیریت فشار خون بالا، کاهش خطر بیماری قلبی و موارد دیگر کمک کند.
تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ