پوست هندوانه دارای ارزش غذایی شگفت‌انگیزی است. کاروتن‌های این ماده در بدن به ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و چندین نوع از ویتامین‌های گروه B تبدیل می‌شوند. همچنین فیبر آن نسبت به گوشت صورتی رنگ آن بسیار بیشتر است و فیبر به طرق مختلف به سلامت روده و سلامت عمومی کمک می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جالب است بدانید که پودر بچه یک عرق‌گیر و بوگیر قوی برای بدن محسوب می‌شود. زمانی که بدن شما تعریق زیادی داشته است و در منزل اسپری یا مام و بوگیر بدن ندارید و از طرفی به حمام و آب هم دسترسی ندارید، می‌توانید کمی پودر بچه در محل تعریق بریزید تا بوی بد عرق از بین برود.
ما معمولاً برای مسواک زدن، آرایش کردن یا رانندگی به آینه نگاه میکنیم. آینه جزو اشیاء روزمره با کاربرد‌های خسته‌کننده شده است. اما در گذشته برخی آینه‌ها بسیار خاص بودند، حتی می‌توان گفت آن‌ها «جادویی» بودند.
جالب است بدانید که پودر بچه کاربرد‌های زیادی دارد که هیچ کدام ربطی به کودک ندارند.
لاک ناخن می تواند هر گونه خراش روی اتومبیل را بپوشاند. فقط مطمئن شوید که هم رنگ اتومبیل شماست. چند عدد از لاک ها را تا زمانی که متوجه شوید خراش به طور کامل پوشیده شده است، بمالید. این یک جایگزین ساده و ارزان برای خراش های سطحی است.
اگرچه سرویس جدید کوپایلوت قیمت بالایی دارد، اما مجموعه ابزار‌های هوش مصنوعی این شرکت را ارتقا می‌دهد و به‌خصوص برای کاربران تجاری کاربرد‌های بسیاری خواهد داشت. همین قیمت بالا می‌تواند در صورت استقبال، به جریان درآمد بزرگی برای این شرکت تبدیل شود.
اگر نمی‌خواهید برای تمیز کردن کت چرمی از تمیز کننده‌های قوی استفاده کنید همانند مبلمان چرم، کمی شامپو بچه را در آب حل کنید، دستمال را آغشته به محلول کرده و کت را با آن تمیز کنید سپس کت را با دستمال خشک کنید. برای تمیز کردن کلاه چرمی می‌توانید پارچه نمداری را با یکی دو قطره شامپو بچه روی کلاه چرمی‌تان بکشید و با پارچه نمدار تمیز دیگری هر چیزی را که باقیمانده پاک کنید.
پوسته پوزه‌عقابی منبع اصلی ماده تورتویزشل است که برای تزیین استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد‌های تزیینی، کاربرد خوراکی هم برای گوشت پوزه‌عقابی وجود دارد که از زمان پیش از میلاد در چین به‌عنوان نوعی غذای لذیذ استفاده می‌شده. سایتس صید و تجارت لاک‌پشت دریایی پوزه‌عقابی و محصولات نشأت‌گرفته از آن را غیرقانونی اعلام کرده‌است.
اگر در منزل فویل آلمینیومی دارید، بهتر است بدانید که می‌توانید با آن کار‌های زیادی انجام بدهید که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم.
مدل جدید گوگل به‌خاطر ترکیب دو مدل زبانی، می‌تواند متن و گفتار را پردازش کند یا آن‌ها را بسازد. این موضوع کاربرد‌های AudioPaLM را افزایش می‌دهد و می‌توان از آن برای کار‌هایی مانند تشخیص صدا یا تبدیل صدا به متن استفاده کرد.
این پرفسور ایرانی - آمریکایی به دلیل نوآوری‌های دگرگون کننده خود در مهندسی مواد جدید که با امواج الکترومغناطیسی با روش‌های بی‌سابقه‌ای در تعامل هستند و کاربرد‌های گسترده‌ای در محاسبات فوق سریع و فناوری‌های ارتباطی دارند موفق به دریافت مدال بنجامین فرانکلین ۲۰۲۳ شد.
ویژگی جدید اینستاگرام می‌تواند کاربرد‌های متنوعی برای کاربران داشته باشد. برای مثال، می‌توانید به حساب‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام لینک دهید تا کاربران بتوانند به همه آن‌ها دسترسی پیدا کنند.
اورانیوم-۲۴۱ بسیار رادیواکتیو است، اما ایجاد آن در تعداد بسیار کم به این معنی است که احتمالا کاربرد‌های عملی قابل توجهی نخواهد داشت. نیمه‌ی عمر این ایزوتوپ جدید هنوز اندازه‌گیری نشده است، اما پیش‌بینی‌های نظری نشان می‌دهد که ممکن است تنها حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد تا این ایزوتوپ به عناصر دیگر تجزیه شود. نیمه عمر به زمان صرف شده برای از بین رفتن نیمی از عنصر گفته می‌شود.
دوقطبی آمریکا و چین در حوزه فناوری حالا به عرصه هوش مصنوعی هم رسیده است. در سال ۲۰۲۱ دولت بایدن صادرات تراشه‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به چین را ممنوع کرد و در حال حاضر تنها چند تراشه‌ساز چینی وجود دارند که توانایی تولید جایگزین محصولات آمریکایی را دارند. با این حال، اما تنوع کاربرد‌های هوش مصنوعی و گستره آن‌ها به قدری است که می‌تواند رقابت این دو کشور را وارد فاز تازه‌ای کند.
سیر یکی از خوراکی‌های محبوب است که کاربرد‌های زیادی در آشپزی دارد، اما یک بدی بزرگ آن بو گرفتن دهان است. در ادامه چند راهکار ساده برای از بین بردن بوی سیر از دهان به شما یاد خواهیم داد.
چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT کاربرد‌های زیادی دارد و یکی از قابلیت‌های آن سرودن شعر است.
مایع ظرفشویی از تمیز کننده‌هایی است که در همه خانه‌ها به واسطه شستن ظرف‌ها وجود دارد، اما علاوه بر ظرف شستن، مایع ظرفشویی استفاده‌های جالب و کاربرد‌های دیگری هم دارد.
محققان دانشگاه روچستر در یک دستاورد تاریخی، ماده‌ای ابررسانا در دما و فشار کم برای کاربرد‌های عملی ساختند.
یک ماده معدنی شناخته شده دوباره به لطف کابردهای الکترونیکی در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است و دانشگاه فناوری وین نشان داد که میکا هنوز هم شگفتی‌ساز است.
رزماری یک گیاه بسیار مفید است که از گذشته در صنعت غذا و دارو کاربرد‌های فراوانی داشته است. محبوبیت این گیاه به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد عفونی کننده قوی است.
جوش شیرین در واقع به حفظ سلامت و تمیزی بدن شما کمک شایانی می‌کند. در این مطلب با استناد به نکاتی که در سایت «وب ام دی» به آن‌ها اشاره شده، به خواص جوش شیرین و موارد استفاده از آن می‌پردازیم.
در حال حاضر بیش از ۳ هزار ماهواره استار لینک در مدار زمین قرار دارد و اسپیس اکس در حال برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره‌های بیشتر است. هدف اصلی این ماهواره فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای مکان‌های پرت و دورافتاده است,، اما کاربرد‌های دیگری هم برای این صورت فلکی انقلابی برنامه ریزی شده است.
پزشکان و دانشمندان جهشی را شناسایی کرده اند که پیش‌تر دیده نشده بود جهشی که ظاهرا سلول‌های سرطانی را چندین برابر افزایش می‌دهد و می‌تواند به کاربرد‌های بالینی فوری منجر شود.
برگ‌های نعناع مزایا و کاربرد‌های بیشتری نسبت به یک نوشیدنی تابستانی خنک دارند. نباید از فواید نعناع برای درمان آکنه غافل شد. آن‌ها همچنین یک عنصر محبوب در لوازم آرایشی و مراقبت از پوست به حساب می‌آیند.
بر خلاف بقیه مدل‌های موشک Hellfire مدل Rx۹ کلاهک انفجاری حمل نمی‌کند. بلکه شش تیغه چرخان دارد که هنگام برخورد با هدف ظاهر می‌شوند. کیچن می‌گوید: «یکی از کاربرد‌های این تیغه‌ها گشودن وسایل نقلیه و یا سایر موانع برای رسیدن به هدف بدون استفاده از کلاهک انفجاریست.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ